Gravatar

#41 vanilla_ice 14 år siden

sluppermand (15) skrev:
2001 er oplagt, men åbningsscenen i Fargo er nok min favorit. Helt utroligt fotograferet med et hårrejsende soundtrack. Derudover synes jeg åbningssekvenserne i Sunset Boulevard, Touch of Evil, There Will Be Blood, Antichrist og Le Conseguenze dell'amore er helt sublime.

Le Conseguenze dell'amore, helt sikkert, da jeg første gang så den gennem et youtubelink fra en herindefra var jeg solgt, den er fantastisk. At filmen så vidste sig også at være god er jo bare endnu bedre.

[url=

Ellers kan jeg personligt godt lide introsekvensen fra Fresh (1994), der starter med himmel med skyer på, der panorerer ned til jorden hvor byen hvor handlingen udspiller sig langsomt kommer byen frem i forskellige lag.

[url=
Gravatar

#42 BN 14 år siden

Spanner (36) skrev:
Jeg kan faktisk bedre lide starten af biografversionen af Fellowship. Det er lidt meget at have Galadriel give forhistorien om Ringens historie, for lige derefter at have Bilbo der fortæller om Hobbitter.

Hellere åbningen på filmen, der starter med Frodo siddende under træet.

Okay. :-)

Grunden til, at jeg foretrækker den forlængede version på dette punkt, er dels, at 'Concerning Hobbits' giver mig en langt bedre præsentation af hobitterne, deres mentalitet og dagligdag, ligesom det hænger bedre sammen med slutningen af 'The Return of the King' hvor
Frodo sidder og skriver i Bilbos bog
og gør, at jeg føler, at cirklen er sluttet.

Tonen i prologen er så markant anderledes end tonen i 'Concerning Hobbits'. Prologen er dyster og handler om ondskab og mørke, mens Bilbos introduktion af hobitternes dagligdag er munter og handler om lys, uskyld og livsglæde. Og mens Galadriels voice-over er en fortælling om eller et resume af mange århundreders historie, er Bilbos voice-over blot en simpel beskrivelse af det folk, han tilhører.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#43 wimmie 14 år siden

Svagin (28) skrev:
Jeg elsker åbnings sekvensen fra Magnolia! Super genial..

Jep! :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#44 evermind 14 år siden

BN (42) skrev:
og gør, at jeg føler, at cirklen er sluttet.

Eller ringen, hehe.

Men jeg er helt enig med dig omkring Extended Cut af The Fellowship of the Ring, som i øvrigt nok har æren af at være min yndlingsfilm overhovedet! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#45 x marks the spot 14 år siden

JAWS: John Williams' uforglemmelige musik, svømmeren set i det mørke vand fra neden, og helt uden at vise hvad, der angriber hende. P.... uhyggeligt. Og så er stemningen sat for resten af filmen. Genialt.

John Carpenter's The Thing - UFO'en, der styrter mod jorden, den lækre smeltende titel og hunden, der jages af helikopteren - måske ikke det mest originale intro, men helt klart en af mine ynglingsfilm.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#46 BN 14 år siden

evermind (44) skrev:
Eller ringen, hehe.

Nemlig. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#47 Åkepool 14 år siden

Jeg er 100% med på:

Lord of war.
Dawn of the dead (2004).
Saving private Ryan.

Og vil lige tilføje:

Scream.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#48 filmz-Ice 14 år siden

Jeg er ellevild med startsekvensen i Miami Vice. Her har vi ingen credits, men en fantastisk atmosfære og stemning.
Gravatar

#49 misuma 14 år siden

wimmie (21) skrev:

Tag og se filmen - gerne på BD hvis du har mulighed for det; det er virkelig en flot film :)
Se den gerne 2 gange for den er næsten bedre 2. gang (der er mange ting der giver mere mening efter gensyn)

Enig! Instruktørens film The Cell er nu også en smuk film...lidt på den foruroligende måde visse steder.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#50 elwood 14 år siden

Dare I say it... men Swordfish med hele dialogen, og så afsløringen til sidst, da man finder ud af hvad som foregår, så fedt fundet på!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: