Pyha, der er jo mange! I første omgang vil jeg nævne åbningssekvensen til 'Lord of the Rings: Fellowship of the Ring' (extended edition), hvor hele forhistorien fortælles. Musikken, Cate Blanchetts stemme, de dramatiske billeder - kort sagt hele måden hvorpå man med det samme introduceres for, ja, suges ind i Tolkiens univers, er fantastisk.
Og så er der åbningssekvensen til fortsættelsen 'The Two Towers' med
Gandalfs fald i afgrunden og hans kamp mod balroggen.
Det er en forrygende start, som virkelig giver mig et sug i maven hver gang.
Pyha, der er jo mange! I første omgang vil jeg nævne åbningssekvensen til 'Lord of the Rings: Fellowship of the Ring' (extended edition), hvor hele forhistorien fortælles. Musikken, Cate Blanchetts stemme, de dramatiske billeder - kort sagt hele måden hvorpå man med det samme introduceres for, ja, suges ind i Tolkiens univers, er fantastisk.
Gandalfs fald i afgrunden og hans kamp mod balroggen.
Det er en forrygende start, som virkelig giver mig et sug i maven hver gang.
faktisker den eneste tilføjelse i FELLOWSHIP Extended åbning at man ser isildur tage ringen på og at ringen falder af ham (fordi den udvider sig og dermed forråder ham).
Jeg kan faktisk bedre lide starten af biografversionen af Fellowship. Det er lidt meget at have Galadriel give forhistorien om Ringens historie, for lige derefter at have Bilbo der fortæller om Hobbitter.
Hellere åbningen på filmen, der starter med Frodo siddende under træet.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
faktisk er den eneste tilføjelse i FELLOWSHIP Extended åbning at man ser isildur tage ringen på og at ringen falder af ham (fordi den udvider sig og dermed forråder ham).
Det har du ret i. Men jeg foretrækker, at denne tilføjelse er med, fordi den er med til at give Ringen "personlighed" eller vise dens selvstændige kraft.
#31 Bates 14 år siden
Uha, jeg er med dig med hensyn til "Werckmeister harmóniák"...smukt! - og i det hele taget en smuk film.
#32 BN 14 år siden
#33 Patriarch 14 år siden
Men The Cell er den eneste film jeg har gået fra i Biffen (godt nok kl. 2 om natten) men alligevel. Den synes jeg godt nok var ringe... :-/
#34 Patriarch 14 år siden
Ja, åbningen i Fellowsip er fantastisk.... Der var jeg hooked.
#35 Mark Malmstrøm 14 år siden
faktisker den eneste tilføjelse i FELLOWSHIP Extended åbning at man ser isildur tage ringen på og at ringen falder af ham (fordi den udvider sig og dermed forråder ham).
#36 Spanner 14 år siden
Hellere åbningen på filmen, der starter med Frodo siddende under træet.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#37 evermind 14 år siden
#32 Absolut enig! :)
#38 Wangsgaard 14 år siden
#39 BN 14 år siden
Det har du ret i. Men jeg foretrækker, at denne tilføjelse er med, fordi den er med til at give Ringen "personlighed" eller vise dens selvstændige kraft.
#40 filmkorn.dk 14 år siden
Dawn of the dead (2004) - ENIG! Så fed den start.