"Min intention er ikke at lave noget, der kan aflæses med det samme. Jeg kaster en slags flaskepost ud. Det fine er, at man ikke rigtigt ved, hvor flaskeposten skal hen, men man håber på en modtager et eller andet sted. Det glemmer man tit i den kortsigtede filmbranche. Jeg kræver absolut ikke, at mine film skal have en effekt her og nu. Det kan være på Filippinerne om tyve år."
Og det synes jeg er temmelig genialt. Er der andre fede citater fra filmbranchen derude?
"I've been to Paris France and i've been to Paris Paramount.Paris Paramount is better."
Måske lidt inspireret af Antichrist tråden - Joseph Losey:
"Films can illustrate our existence...they can distress,disturb and provoke people into thinking about themselves and certain problems. But NOT give them answers."
#6 er ikke enig med manden - men han mente det vist ret gennemført - så selv Ace in the hole og 1,2,3 som dårlige film grundet dårlig boxoffice. Jeg er selv pjattet med 1,2,3.
#1 Skeloboy 16 år siden
Og det synes jeg er temmelig genialt. Er der andre fede citater fra filmbranchen derude?
#2 stoffer 16 år siden
Det synes jeg er meget fedt svaret. Det kan faktisk godt være det var Moodysson, men er som sagt overhovedet ikke sikker.
#3 jessup 16 år siden
"I've been to Paris France and i've been to Paris Paramount.Paris Paramount is better."
Måske lidt inspireret af Antichrist tråden - Joseph Losey:
"Films can illustrate our existence...they can distress,disturb and provoke people into thinking about themselves and certain problems. But NOT give them answers."
#4 RFriis 16 år siden
"Hvis jeg havde kunnet forklare den scene i ord, havde jeg jo ikke behøvet lave den i filmen."
#5 evermind 16 år siden
Hehe, fedt!
#6 filmz-Bruce 16 år siden
An audience is never wrong. An individual member of it may be an imbecile, but a thousand imbeciles together in the dark - that is critical genius.
Don't be too clever for an audience. Make it obvious. Make the subtleties obvious also.
Hitchcock:
I have a perfect cure for a sore throat: cut it.
#7 Antlion 16 år siden
- Luis Buñuel
Og nu da jeg kan se, at Mr. Hitchcock er blevet nævnt, kan jeg passende supplere med:
"The length of a film should be directly related to the endurance of the human bladder."
:)
#8 jessup 16 år siden
#9 Herrguth 16 år siden
- Steven Spielberg
"Cinema never saved anyone's life, it is not a medicine that will save anyone's life. It is only an aspirin."
- Luc Besson
#10 sluppermand 16 år siden
David Cronenberg