De trilogier jeg indtil videre har stående på min hylde: LOTR:EE - Behøver vidst ikke yderligere kommentar?! Star Wars (IV-VI) - ja, det er en trilogi, ligesom I-III vil være engang. Indiana Jones - der er måske ikke så meget direkte sammenhæng mellem dem, men knaldgode - dét er de! Tilbage til Fremtiden - her er der til gengæld mange kryds-referencer mellem filmene - noget af det der gør dem så geniale. Matrix - selom mange brokker over 2 og 3'eren, så synes jeg faktisk ikke de er helt så ringe som folk gør dem til - uanset hvad er det i hvert fald god underholdning. Beverly Hills Cop - Eddie Murphy i topform (ok, måske halter 3'eren lidt) Karate Kid - Der er vidst egentligt lavet 4, men den sidste er jo med en tøs, så den er ikke med i 'The Karate Kid Collection' som jeg har. :-D Nogle ganske gode film fra min barndom som jeg har set utallige gange.
Det var dem jeg har indtil videre. Savner i hvert fald Alien-boka'en og T1 - har T2 og T3 (købte den KUN fordi den kostede 40kr på R2-DK 2-disc!!!) - ... hvad jeg lige kan komme i tanke om... Har også både Taxi 1 og 2, men vil aldrig nogensinde komme til at eje 3'eren - DEN stinker nemlig for hårdt og filmens babe er bare en sur tante hele vejen igennem så ikke engang dét kan trække op... :-/
#27 Det er jeg enig i. Og 2'eren er ikke helt så god som 1'eren. Men som jeg nævner i #16, så er der, efter min mening meget få filmserier, hvor de efterfølgende film kan måle sig med 1'erens plot og originalitet.
Jeg synes dog stadig, at det er en sjov trilogi - til dels netop fordi den er så overdrevet som den er.
Andre nævneværdige (nogle bedre end andre): Romeo's Dead Trilogy Argento's Three Sisters Trilogy (hvor kun Suspiria og Inferno er lavet) Trilogy on Faith af Ingmar Bergman (Through a Glass Darkly - Winter Light - The Silence) Samurai Trilogy (Musashi Miyamoto - Duel at Ichijoji Temple - Duel at Ganryu Island) Evil Dead Trilogy Three Colors Trilogy af Kieslowski Sergio Leone's spaghetti western trilogy
Heh Heh Heh! Lisa! Vampires are make believe, just like elves and gremlins and eskimos!
#21 inflector 21 år siden
#22 JannikAnd 21 år siden
#23 Zelle 21 år siden
#24 filmz-712 21 år siden
;)
#25 McPeter 21 år siden
LOTR:EE - Behøver vidst ikke yderligere kommentar?!
Star Wars (IV-VI) - ja, det er en trilogi, ligesom I-III vil være engang.
Indiana Jones - der er måske ikke så meget direkte sammenhæng mellem dem, men knaldgode - dét er de!
Tilbage til Fremtiden - her er der til gengæld mange kryds-referencer mellem filmene - noget af det der gør dem så geniale.
Matrix - selom mange brokker over 2 og 3'eren, så synes jeg faktisk ikke de er helt så ringe som folk gør dem til - uanset hvad er det i hvert fald god underholdning.
Beverly Hills Cop - Eddie Murphy i topform (ok, måske halter 3'eren lidt)
Karate Kid - Der er vidst egentligt lavet 4, men den sidste er jo med en tøs, så den er ikke med i 'The Karate Kid Collection' som jeg har. :-D Nogle ganske gode film fra min barndom som jeg har set utallige gange.
Det var dem jeg har indtil videre. Savner i hvert fald Alien-boka'en og T1 - har T2 og T3 (købte den KUN fordi den kostede 40kr på R2-DK 2-disc!!!) - ... hvad jeg lige kan komme i tanke om... Har også både Taxi 1 og 2, men vil aldrig nogensinde komme til at eje 3'eren - DEN stinker nemlig for hårdt og filmens babe er bare en sur tante hele vejen igennem så ikke engang dét kan trække op... :-/
#26 filmz-urpheus 21 år siden
Matrix er og bliver ved med at være den fedeste trilogi, ingen tvivl om det.
LOTR og Terminator trilogierne ligger lige bagefter...
#27 elwood 21 år siden
med hen´syn til Taxi
3'eren er dog ikke hel så go som 1'eren og 2'eren
synes nr. 3 i rækken blev for overdrevet, men starten med sylvester Stalone er fed hehe, og så af alle taxier han kunne vælge tager han Daniels hehe.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#28 Jay El 21 år siden
Men som jeg nævner i #16, så er der, efter min mening meget få filmserier, hvor de efterfølgende film kan måle sig med 1'erens plot og originalitet.
Jeg synes dog stadig, at det er en sjov trilogi - til dels netop fordi den er så overdrevet som den er.
#29 puffin 21 år siden
Romeo's Dead Trilogy
Argento's Three Sisters Trilogy (hvor kun Suspiria og Inferno er lavet)
Trilogy on Faith af Ingmar Bergman (Through a Glass Darkly - Winter Light - The Silence)
Samurai Trilogy (Musashi Miyamoto - Duel at Ichijoji Temple - Duel at Ganryu Island)
Evil Dead Trilogy
Three Colors Trilogy af Kieslowski
Sergio Leone's spaghetti western trilogy
#30 filmz-WSTE_M 21 år siden
foresten, Superman trilogien er da også god på en søndag hvor der ikker andet at tage sige til :)
descend on us all this day, and for evermore.