Gravatar

#1 filmz-dr. hoax 21 år siden

I går sad jeg og så "The Mummy Legends" da jeg jo har juleferie, og derfor tid til at se dem alle lige efter hinnanden. Egentlig udemærkede film, uden at være det helt store, men jeg må da sige at det var noget skuffende efter at ha' set LOTR trilogien for ganske nylig, både hvad angår selve filmene, men helt sikkert også med ekstramaterialet!
Jeg ved godt at der ikke er noget der kan sammenlignes men LOTR og Starwars i kvalitet og omfang, men derfor kunne jeg alligevel godt tænke mig at høre jeres bud på fede trilogier, quadrilogier OSV.
Jeg regner selv med at kaste mig ud i "The Hannibal Lecter Trilogy" en af de nærmeste dage...
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Dr.%20Hoax
Gravatar

#2 ks 21 år siden

Der er naturligvis også de altid uforglemmelige "Tilbage Til Fremtiden" og "Terminator" trilogier.
Gravatar

#3 rimmer 21 år siden

"Alien" er godt nok blevet en Quadrilogi men hvad faen så kan du jo nøjes med at se de tre første. Men de er altid fede (og i mange versioner)
Ichy-Boo... It's my happy noice
Gravatar

#4 filmz-dr. hoax 21 år siden

Ja Alien er helt klart også en af dem der står højt på min liste, da det udover at være rigtig gode film, også er en rigtig fed boks man får dem i! ...men da December har været lidt hård, ligger den lige pt. og kæmper med Matrix boksen, da det også er en af dem man bare MÅ eje! ;)
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Dr.%20Hoax
Gravatar

#5 inflector 21 år siden

Godfather er også en god trilogi :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#6 El vez 21 år siden

Alien Quadroligy, måske den bedste dvd udgivelse nogensinde. Køb R2 hvis du vil have danske undertekster, ellers køb R1.

Indiana Jones Trilogy, oplagt..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 Zelle 21 år siden

Indiana Jones er også værd at nævne ;)

EDIT: #6 kom mig lige i forkøbet...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#8 filmz-ataris 21 år siden

Der er også Infernal Affairs fra Hong Kong. Har indtil videre kun set 1'eren, som jeg kun kan anbefale. Der er der også El Mariachi-trilogien, hvor specielt de to første, dvs. El Mariachi og Desperado, er seværdige. Så er der self. også Die Hard og Indiana Jones.

En anden meget interessant trilogi er den koreanske intruktør Chan-wook Park's hævn-trilogi, indtil videre bestående af Sympathy for mr. vengeance og oldboy. Jeg mener den 3. film kommer til at hedde sympathy for lady vengeance. Jeg har kun set oldboy, og den er i hvert fald særdeles anbefalelsesværdig. De to første film er så vidt jeg ved uafhængige af hinanden, og det mener jeg også den 3. kommer til at være. Det måske værd at vente et par måneder med de film, da der er et par tartan asia extreme udgivelser på vej.

edit: jeg var åbenbart lidt for langsom mht. indy-trilogien :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#9 filmz-Daedalos 21 år siden

Robocop Trilogy (Selvom 3'eren er noget bras)

#10 inflector 21 år siden

Det er toeren nu forøvrigt også.
selfimprovement is masturbation

Skriv ny kommentar: