I går sad jeg og så "The Mummy Legends" da jeg jo har juleferie, og derfor tid til at se dem alle lige efter hinnanden. Egentlig udemærkede film, uden at være det helt store, men jeg må da sige at det var noget skuffende efter at ha' set LOTR trilogien for ganske nylig, både hvad angår selve filmene, men helt sikkert også med ekstramaterialet! Jeg ved godt at der ikke er noget der kan sammenlignes men LOTR og Starwars i kvalitet og omfang, men derfor kunne jeg alligevel godt tænke mig at høre jeres bud på fede trilogier, quadrilogier OSV. Jeg regner selv med at kaste mig ud i "The Hannibal Lecter Trilogy" en af de nærmeste dage...
Ja Alien er helt klart også en af dem der står højt på min liste, da det udover at være rigtig gode film, også er en rigtig fed boks man får dem i! ...men da December har været lidt hård, ligger den lige pt. og kæmper med Matrix boksen, da det også er en af dem man bare MÅ eje! ;)
Der er også Infernal Affairs fra Hong Kong. Har indtil videre kun set 1'eren, som jeg kun kan anbefale. Der er der også El Mariachi-trilogien, hvor specielt de to første, dvs. El Mariachi og Desperado, er seværdige. Så er der self. også Die Hard og Indiana Jones.
En anden meget interessant trilogi er den koreanske intruktør Chan-wook Park's hævn-trilogi, indtil videre bestående af Sympathy for mr. vengeance og oldboy. Jeg mener den 3. film kommer til at hedde sympathy for lady vengeance. Jeg har kun set oldboy, og den er i hvert fald særdeles anbefalelsesværdig. De to første film er så vidt jeg ved uafhængige af hinanden, og det mener jeg også den 3. kommer til at være. Det måske værd at vente et par måneder med de film, da der er et par tartan asia extreme udgivelser på vej.
edit: jeg var åbenbart lidt for langsom mht. indy-trilogien :)
#1 filmz-dr. hoax 21 år siden
Jeg ved godt at der ikke er noget der kan sammenlignes men LOTR og Starwars i kvalitet og omfang, men derfor kunne jeg alligevel godt tænke mig at høre jeres bud på fede trilogier, quadrilogier OSV.
Jeg regner selv med at kaste mig ud i "The Hannibal Lecter Trilogy" en af de nærmeste dage...
#2 ks 21 år siden
#3 rimmer 21 år siden
#4 filmz-dr. hoax 21 år siden
#5 inflector 21 år siden
#6 El vez 21 år siden
Indiana Jones Trilogy, oplagt..
#7 Zelle 21 år siden
EDIT: #6 kom mig lige i forkøbet...
#8 filmz-ataris 21 år siden
En anden meget interessant trilogi er den koreanske intruktør Chan-wook Park's hævn-trilogi, indtil videre bestående af Sympathy for mr. vengeance og oldboy. Jeg mener den 3. film kommer til at hedde sympathy for lady vengeance. Jeg har kun set oldboy, og den er i hvert fald særdeles anbefalelsesværdig. De to første film er så vidt jeg ved uafhængige af hinanden, og det mener jeg også den 3. kommer til at være. Det måske værd at vente et par måneder med de film, da der er et par tartan asia extreme udgivelser på vej.
edit: jeg var åbenbart lidt for langsom mht. indy-trilogien :)
#9 filmz-Daedalos 21 år siden
How much does life weigh?
#10 inflector 21 år siden