#28 Jeg synes i hvert fald at det er en af de bedre Mel Gibson film, han spiller rigtig godt i den, og så er den jo baseret på en virkelig hændelse! ...så klart en film jeg vil anbefale!
#33 Synes faktisk også den er i den bedre ende af krigsfilm sådan set....nu har jeg en svaghed for de film hvor man ser en del flere aspekter end bare den her patrulje, her har man ligefrem taget logistik problematikker med, samt man også har gjort sig den umage af at tage taktik med i spillet, you like?...yes me like!
#35 Freddy - 7 stk (Jeg har en svaghed for disse): Nightmare on Elmstreet Nightmare on Elmstreet 2: Freddy's Revenge Nightmare on Elmstreet 3: Dream Warriors Nightmare on Elmstreet 4: The Dream Master Nightmare on Elmstreet 5: The Dream Child Freddy's Dead: The Final Nightmare Wes Craven's New Nightmare
Jason - 10 stk. Dog kan jeg ikke huske alle titlerne + rækkefølgen.
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
#37 Kvaliteten på filmene svinger noget. Personligt finder jeg Freddy's Revenge som den svageste i serien. Derimod foretrækker jeg (selvfølgelig) 1'eren samt New Nightmare (den ER lidt udenfor serien, men så absolut en Freddy film! Den foregår i virkeligheden...) Hvis du derimod foretrækker den wise-crackin' Freddy, som du så i Freddy vs. Jason, så vil du nok synes bedst om Dream Warriors og The Dream Master, hvor Robert "Fred" Englund havde sin storhedstid som anti-helt. Netop derfor er disse to også nogle af mine favoritter.
Jeg kan varmt anbefale det 8-dobbelte boxset, der er udgivet. Ved dog ikke med sikkerhed om det stadig kan købes, og i så fald om prisen stadig er til at komme i nærheden af for almindelige dødelige...
Sweet dreams >=)
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
#38 Lidt info om Jason-filmene ("Friday the 13th") fra The First Empire Movie Almanac ((Indeholder mindre spoilers))
Fra kapitlet 'Franchise Sequels at a Glance': The Friday the 13th Slayings:
Friday the 13th (1980) aka 'the one where Jason's mom is the killer'
Friday the 13th Part 2 (1981) aka 'the one where Jason wears a sack on his head'
Friday the 13th Part 3: 3-D (1982) aka 'the one in 3-D that introduces the hockey mask'
Friday the 13th: The Final Chapter (1984) aka 'the one with Crispin Glover'
Friday the 13th: A New Beginning (1985) aka ' the one that pissed you off because they lied last time and because some copycat is the killer'
Friday the 13th Part VI: Jason Lives (1986) aka 'the one where the numerals came back but went roman and Jason returned from the grave as a zombie'
Friday the 13th Part VII: The New Blood (1988) aka 'the one with the telekinetic heroine'
Friay the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (1989) aka 'the one where Jason doesn't get to New York 'til way way too late in the film to make a difference'
Jason Goes to Hell: The Final Friday (1993) aka 'the one where they ditch the Friday the 13th title and Jason turns out to be possesed by a killer demon slug that hops from body to body racking up more killings, and Freddy's glove pops up at the end'
Jason X (2001) aka 'the one in space'
Freddy vs. Jason (2003) aka 'the one that crosses over with Elm Street'
#31 dyg 21 år siden
#32 filmz-Orion 21 år siden
Men ellers, er det bare en liste over alle mine fav.-film, som alle bør se.
#33 filmz-dr. hoax 21 år siden
#34 cyberzed 21 år siden
#35 Bohemian 21 år siden
Men ved ikke engang hvor mange der er lavet af de forskellige film.
Men synes faktisk de er nogle ret fede gyser-figurer.
#36 Captain Vallo 21 år siden
Freddy - 7 stk (Jeg har en svaghed for disse):
Nightmare on Elmstreet
Nightmare on Elmstreet 2: Freddy's Revenge
Nightmare on Elmstreet 3: Dream Warriors
Nightmare on Elmstreet 4: The Dream Master
Nightmare on Elmstreet 5: The Dream Child
Freddy's Dead: The Final Nightmare
Wes Craven's New Nightmare
Jason - 10 stk.
Dog kan jeg ikke huske alle titlerne + rækkefølgen.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#37 Bohemian 21 år siden
Cool!.. Kan du sige lidt om kvaliteten på de forskellige film, er de allesammen gode eller falder kvaliteten ?
Og Ehh... er "Wes Cravens New Nightmare" virkelig en Freddy film??
#38 Captain Vallo 21 år siden
Kvaliteten på filmene svinger noget. Personligt finder jeg Freddy's Revenge som den svageste i serien. Derimod foretrækker jeg (selvfølgelig) 1'eren samt New Nightmare (den ER lidt udenfor serien, men så absolut en Freddy film! Den foregår i virkeligheden...) Hvis du derimod foretrækker den wise-crackin' Freddy, som du så i Freddy vs. Jason, så vil du nok synes bedst om Dream Warriors og The Dream Master, hvor Robert "Fred" Englund havde sin storhedstid som anti-helt. Netop derfor er disse to også nogle af mine favoritter.
Jeg kan varmt anbefale det 8-dobbelte boxset, der er udgivet. Ved dog ikke med sikkerhed om det stadig kan købes, og i så fald om prisen stadig er til at komme i nærheden af for almindelige dødelige...
Sweet dreams >=)
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#39 Bohemian 21 år siden
Btw. Nogen der har lignende information om "Jason" Filmene?
#40 Ikari 21 år siden
((Indeholder mindre spoilers))
Fra kapitlet 'Franchise Sequels at a Glance':
The Friday the 13th Slayings:
Friday the 13th (1980)
aka 'the one where Jason's mom is the killer'
Friday the 13th Part 2 (1981)
aka 'the one where Jason wears a sack on his head'
Friday the 13th Part 3: 3-D (1982)
aka 'the one in 3-D that introduces the hockey mask'
Friday the 13th: The Final Chapter (1984)
aka 'the one with Crispin Glover'
Friday the 13th: A New Beginning (1985)
aka ' the one that pissed you off because they lied last time and because some copycat is the killer'
Friday the 13th Part VI: Jason Lives (1986)
aka 'the one where the numerals came back but went roman and Jason returned from the grave as a zombie'
Friday the 13th Part VII: The New Blood (1988)
aka 'the one with the telekinetic heroine'
Friay the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (1989)
aka 'the one where Jason doesn't get to New York 'til way way too late in the film to make a difference'
Jason Goes to Hell: The Final Friday (1993)
aka 'the one where they ditch the Friday the 13th title and Jason turns out to be possesed by a killer demon slug that hops from body to body racking up more killings, and Freddy's glove pops up at the end'
Jason X (2001)
aka 'the one in space'
Freddy vs. Jason (2003)
aka 'the one that crosses over with Elm Street'