Åh, jeg kan nævne hundredvis af film, som jeg skal ha' set, men det kommer jo hen ad vejen. :)
#2 Godfather-trilogien (har kun set de 2 første af filmene) er efter min mening ikke noget særligt. Det er fine film, men du bør nok ikke skrue forventningerne for højt op. Bare min mening. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Requiem For a Dream Spirited Away (Chihiro og Heksene) Taxi Driver De Syv Samuraier Sergio Leone's western-trilogi To Kill A Mockingbird Amadeus Amélie Vertigo Ju On Midnight Cowboy Ed Wood Platoon Elefantmanden
- og en MASSE andre, som jeg først kommer i tanke om, når jeg har logget af igen.
Mange af dem er ældre amerikanske såkaldte "klasikkere", fra omkring 1940 og fremad, men jeg har virkelig svært ved tage mig sammen til at se dem. Det kan da godt være de var så og så gennembrydende dengang, men idag synes jeg slet ikke de er noget specielt rent filmteknisk, og de er oftest enormt upersonlige. Som eksempel kunne nævnes Borte med Blæsten, Casablanca og Dr. Zhivago.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#1 Patriarch 21 år siden
- Psycho (faktisk tror jeg den eneste af hans film jeg har set er fuglene)
- Borte med Blæsten
- Raging Bull
Og sået par stykker jeg først har fået set fornyligt:
- Casablanca
- Dr. Strangelove
- Clockwork Orange
- Sidste Tango i Paris
#2 McPeter 21 år siden
Kan ikke lige komme på flere nu, men ved der er mange... for mange!!!
#3 cyberzed 21 år siden
Mangler faktisk også godfather men jeg har den ikke :( og kender heller ikke lige nogen der har den.
#4 nakalay 21 år siden
#2 Godfather-trilogien (har kun set de 2 første af filmene) er efter min mening ikke noget særligt. Det er fine film, men du bør nok ikke skrue forventningerne for højt op. Bare min mening. :)
#5 Spanner 21 år siden
Nu har jeg dog lige fået den på DVD, så der er ingen undskyldninger længere
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#6 chronaden 21 år siden
#7 Outbound Sith 21 år siden
Spirited Away (Chihiro og Heksene)
Taxi Driver
De Syv Samuraier
Sergio Leone's western-trilogi
To Kill A Mockingbird
Amadeus
Amélie
Vertigo
Ju On
Midnight Cowboy
Ed Wood
Platoon
Elefantmanden
- og en MASSE andre, som jeg først kommer i tanke om, når jeg har logget af igen.
Fox Mulder
#8 Patriarch 21 år siden
De Syv Samuraier
Sergio Leone's western-trilogi
To Kill A Mockingbird
Vertigo
Once upon a time in the west (og in america)
Taxi Driver var også en jeg først så fornyligt
#9 Morbid 21 år siden
Mange af dem er ældre amerikanske såkaldte "klasikkere", fra omkring 1940 og fremad, men jeg har virkelig svært ved tage mig sammen til at se dem. Det kan da godt være de var så og så gennembrydende dengang, men idag synes jeg slet ikke de er noget specielt rent filmteknisk, og de er oftest enormt upersonlige. Som eksempel kunne nævnes Borte med Blæsten, Casablanca og Dr. Zhivago.
#10 filmz-female cenobite 21 år siden
No tears, please. It's a waste of good suffering