Vildt at der kommer bud. Jeg sad i går i 5 minutters tid, og overvejede om jeg rent faktisk kunne finde på nogen, eller bare komme med en titel, der ville være sjov at fyre af i denne sammenhæng. Jeg måtte dog give op.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
mit bedste bud lige her på sekundet må være Mulholland Drive. Lynch formår virkelig at skildre "en drømmeverden" 100% perfekt. Har aldrig set sådan en fantastisk skildring af en drøm/mareridt i filmmediet. Samtidig bevirker det dog at jeg synes filmen tit er noget juks som totalt dropper alle regler for hvad man må og ikke må som film. Dvs. at jeg anerkender Mulholland drive som et mesterværk men samtidig synes den er "lidt dårlig" fordi den gør det den skal så fandens godt (men det den skal egner sig ikke rigtigt til film, IMO). Hvis det da giver nogen mening (ved godt det lyder lidt kringlet)? :P
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#1 Lord Beef Jerky 15 år siden
#2 Åkepool 15 år siden
#3 MuManden 15 år siden
#4 wimmie 15 år siden
#5 jessup 15 år siden
#6 Lord Beef Jerky 15 år siden
#7 Twister 15 år siden
#8 Doom 2: Hell on Earth 15 år siden
#9 runehansen76 15 år siden
www.FaceBook.com/runehansen76
#10 Lord Beef Jerky 15 år siden