Hvis det er trådens funktion, er det en pisse kedelig tråd.
Jeg finder den heller ikke spændende, jeg er blot for dum til at kunne holde mine fingre i ro :)
Vi har helt sikkert mange andre tråde til at anbefale de mere ukendte film i, men det bliver så løst, synes jeg. Her får dem som endnu ikke har haft modet eller tiden til at udarbejde en topliste, muligheden for hurtigt at anbefale en række film, som normalt kun vil blive anbefalet enkeltvis. Om vi får diskuteret disse valg dybere... Nej, det gør vi nok ikke. Men det er da meget sjovt. :)
Absolut, det er blot ikke sådan jeg selv opfattede trådens hensigt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Peter Sellers - The Party Den skal ses, fordi det er komedie på et højt plan.
Goodbye Lenin Bare fordi tysklærerne viser den, er det ikke nødvendigvis nogen dårlig film. Denne film skal ses, da den er en lille perle, og et rigtigt godt bud på en introduktion til ikke engelsk -spogede film
Kung fu panda I mine øjne noget af det ypperligste animationsgenren kan præsterer. Den er sjov og bllade ja, men den er et glimrende billede på, hvad animationsfilm kan, og "rigtig" film ikke kan. Hele universet, den stil det er holdt i, symbolismen, og historien, der både er sjov og medrivende. Wall-E og Up er gode film, men i mine øjne, så har de glemt den sprælskhed, animationsfilmen kan være.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?" "To do whatever you tell me drill sergeant!" "God dammit, Gump! You a god damn genius.
...is everything it’s said to be: brilliant and brutal, funny and exhilarating, jaw-droppingly cruel and disarmingly sweet. Quentin Tarantino, the postmodern Boy Wonder of American crass culture, for whom the only thing to fear is boredom itself, has produced a work of mesmerizing entertainment. To watch this movie (whose 2 1/2 hours speed by unnoticed) is to experience a near-assault of creativity.
Contains almost everything you could possibly take offense to, including profanity, brutality, murder, nudity and male rape.
The Third Man At sort hvid er ligeså effektivt som farver, behøver man kun at se Carol Reeds mesterværk, for at blive overbevist om. At den samtidig har verdens bedste musiktema og en veloplagt Orson Welles, er kun med til cementere dens position på filmhistoriens alter.
Underligt nok har det musiktema aldrig tiltalt mig selvom jeg ved det er meget anerkendt. Det irriterede mig grænseløst filmen igennem, og jeg synes ikke det passede til den film noir stemning som filmen prøver at etablere.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#66 At film noir hænger tæt sammen med amerikansk storby gangster og thriller film, betyder ikke, at film noir i sig selv, har et decideret fastlåst musisk tema. Carol Reeds film bryder netop hermed og bringer os til efterkrigstidens Wien, hvor han decideret valgte zitar som instrument, da dette stammer fra regionen. Temaet skal ikke etablere film noir stemningen, det gør fotograferingen ganske glimrende selv, men tonen i Harry Lime figuren og historierne om ham, som er løssluppen og uansvarlig. Det lette anslag passer perfekt til Orson Welles portrættering.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#63 - meget enig i the Party - en af mine favorit komedier.
Director: Yes, you. Get off of my set, and out of my picture. Off, off! You're washed up, you're finished! I'll see to it that you never make another movie again!
Hrundi V. Bakshi(Peter Sellers): Does that include television, sir?
Film, der i min verden er klassikere :) forstået på den måde at det er film jeg synes alle burde se :)
:
Braveheart - den film har jeg set UTALLIGE gange, og elsker den stadig!
Scarface - ved ikke, kan bare godt lide Al Pacino heri :) og så er der bare noget over den måde han går fra nul til toppen, og til sidst mister det hele igen :S god film.
The unsaid - Andy Garcia spiller ekstremt godt! og historien er rigtig god.
Apocalypto - Der er bare noget over det Mel Gibson rører ved ;)
Matador - Synes alle burde se Matador, da det er et stykke danmarkshistorie.
Find me guilty - Vin Diesel spiller rollen perfekt!
Patriot - et ord : Mel Gibson!!
American history x - ja? god pointe med filmen.
Saving private Ryan - Det er så sindssyg fed en film!
Den grønne mil - Genial film.
Matrix 1-3 - kan huske da filmene udkom, var ikk sååå gammel, og jeg elskede de film! fede actionscener og masser fart på.
I am legend - Sindssvagt godt spillet a mr. Smith!!!
Ali - En film der handler om bokselegenden Mohammad Ali. spillet perfekt a Will Smith. ---------------------------------------
Det var så listen som jeg ser den :)
Samler ellers kun på tv-serier.. men disse dvd'er skal ende i samlingen alligevel :)
#61 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg finder den heller ikke spændende, jeg er blot for dum til at kunne holde mine fingre i ro :)
Absolut, det er blot ikke sådan jeg selv opfattede trådens hensigt.
#62 jessup 15 år siden
Benny's Video
Caché
Les diaboliques
La battaglia di Algeri
A Matter of Life and Death
#63 enfilmnørd 15 år siden
Den skal ses, fordi det er komedie på et højt plan.
Goodbye Lenin
Bare fordi tysklærerne viser den, er det ikke nødvendigvis nogen dårlig film. Denne film skal ses, da den er en lille perle, og et rigtigt godt bud på en introduktion til ikke engelsk -spogede film
Kung fu panda
I mine øjne noget af det ypperligste animationsgenren kan præsterer. Den er sjov og bllade ja, men den er et glimrende billede på, hvad animationsfilm kan, og "rigtig" film ikke kan. Hele universet, den stil det er holdt i, symbolismen, og historien, der både er sjov og medrivende. Wall-E og Up er gode film, men i mine øjne, så har de glemt den sprælskhed, animationsfilmen kan være.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#64 Doom 2: Hell on Earth 15 år siden
#65 MadMartigan 15 år siden
...is everything it’s said to be: brilliant and brutal, funny and exhilarating, jaw-droppingly cruel and disarmingly sweet. Quentin Tarantino, the postmodern Boy Wonder of American crass culture, for whom the only thing to fear is boredom itself, has produced a work of mesmerizing entertainment. To watch this movie (whose 2 1/2 hours speed by unnoticed) is to experience a near-assault of creativity.
Contains almost everything you could possibly take offense to, including profanity, brutality, murder, nudity and male rape.
Se det er en film der SKAL ses.
#66 Twister 15 år siden
Underligt nok har det musiktema aldrig tiltalt mig selvom jeg ved det er meget anerkendt. Det irriterede mig grænseløst filmen igennem, og jeg synes ikke det passede til den film noir stemning som filmen prøver at etablere.
#67 filmz-Bruce 15 år siden
#68 jessup 15 år siden
Director: Yes, you. Get off of my set, and out of my picture. Off, off! You're washed
up, you're finished! I'll see to it that you never make another movie again!
Hrundi V. Bakshi(Peter Sellers): Does that include television, sir?
#69 supernatural 15 år siden
:
Braveheart - den film har jeg set UTALLIGE gange, og elsker den stadig!
Scarface - ved ikke, kan bare godt lide Al Pacino heri :) og så er der bare noget over den måde han går fra nul til toppen, og til sidst mister det hele igen :S god film.
The unsaid - Andy Garcia spiller ekstremt godt! og historien er rigtig god.
Apocalypto - Der er bare noget over det Mel Gibson rører ved ;)
Matador - Synes alle burde se Matador, da det er et stykke danmarkshistorie.
Find me guilty - Vin Diesel spiller rollen perfekt!
Patriot - et ord : Mel Gibson!!
American history x - ja? god pointe med filmen.
Saving private Ryan - Det er så sindssyg fed en film!
Den grønne mil - Genial film.
Matrix 1-3 - kan huske da filmene udkom, var ikk sååå gammel, og jeg elskede de film! fede actionscener og masser fart på.
I am legend - Sindssvagt godt spillet a mr. Smith!!!
Ali - En film der handler om bokselegenden Mohammad Ali. spillet perfekt a Will Smith.
---------------------------------------
Det var så listen som jeg ser den :)
Samler ellers kun på tv-serier.. men disse dvd'er skal ende i samlingen alligevel :)
#70 frankdrebin 15 år siden