The 'Star Wars' Holiday Special (http://imdb.com/title/tt0193524/) Den har jeg altid gerne ville se, men har ikke haft muligheden endnu. Hvorvidt den kan betegnes som klassiker, er nok et andet spørgsmål.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Og jeg glæder mig også til at se næsten dem alle sammen af dem jeg nævnte... Det er bare lige det med at få dem købt... Men man jo bare lige tage sig sammen. ;)
Seven Samurai Once upon a time in America (står på hylden) Magnolia (står på hylden) Vertigo (skammer mig) Rear Window (skammer mig) To Kill a mockingbird Psyscho Citizen Kane City of god Lawrence of Arabia The Maltese Falcon High Noon Ben Hur Birds
Godfather 2. Problemet er nok, at jeg ikke var så forfærdelig imponeret over Godfather 1, hvilket nok skyldes alt for høje forventninger. Jeg syntes bestemt, den var meget god, grænsende til fantastisk, men jeg forventede noget, der virkelig brød alle grænser, da den trods alt ligger nummer 1 på IMDb's liste. Men ikke desto mindre en meget god film, så jeg må bare rubbe mig og få set den film.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Det meste af Kubrick Metropolis (1927) Double Indemnity (1944) Shichinin no samurai (1954) Rear Window (1954) Vertigo (1958) Les Quatre cents coups (1959) À bout de souffle (1960) Psycho (1960) Il Buono, il brutto, il cattivo (1966) Le Samouraï (1967) Jules et Jim (1972) Solaris (1972) Jaws (1975) Aliens (1986) Seopyeonje (1993) Ran (1985) Peking Opera Blues (1986) Goodfellas (1990) Se7en (1995) The Usual Suspects (1995) Hana-bi (1997)
Derudover Kieslowski's Dekalog, der dog ikke er en film men en miniserie. Har set de to første afsnit, som begge er fremragende.
Men for et år siden manglede jeg at se film som: Casablanca, Schindler's List, Citizen Cane, The Third Man, M, Chungking Express, Ikiru, Once Upon a Time in America, To Kill a Mockingbird, Godfather 1 & 2, Three Colors trilogien og mange andre - så det går da den rigtige vej :)
jeg prøvede at se den, men blev meget træt af den, ca 15 min inde i den.... den fylder 17 mb, og er i dårlig kvalitet, men den er sjov at se - på en tragisk måde. Den fortjener den karakter den har fået på imdb
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
#21 PredatorX 19 år siden
#22 davenport 19 år siden
(http://imdb.com/title/tt0193524/)
Den har jeg altid gerne ville se, men har ikke haft muligheden endnu.
Hvorvidt den kan betegnes som klassiker, er nok et andet spørgsmål.
#23 Herrguth 19 år siden
Jeg skal nok... :)
Og jeg glæder mig også til at se næsten dem alle sammen af dem jeg nævnte... Det er bare lige det med at få dem købt... Men man jo bare lige tage sig sammen. ;)
#24 Patriarch 19 år siden
#25 MadMartigan 19 år siden
Once upon a time in America (står på hylden)
Magnolia (står på hylden)
Vertigo (skammer mig)
Rear Window (skammer mig)
To Kill a mockingbird
Psyscho
Citizen Kane
City of god
Lawrence of Arabia
The Maltese Falcon
High Noon
Ben Hur
Birds
Skal også snart have taget mig sammen til at købe ALFRED HITCHCOCK - MASTERPIECE COLLECTION
#26 filmz-gofferoffer 19 år siden
#27 filmz-ataris 19 år siden
Metropolis (1927)
Double Indemnity (1944)
Shichinin no samurai (1954)
Rear Window (1954)
Vertigo (1958)
Les Quatre cents coups (1959)
À bout de souffle (1960)
Psycho (1960)
Il Buono, il brutto, il cattivo (1966)
Le Samouraï (1967)
Jules et Jim (1972)
Solaris (1972)
Jaws (1975)
Aliens (1986)
Seopyeonje (1993)
Ran (1985)
Peking Opera Blues (1986)
Goodfellas (1990)
Se7en (1995)
The Usual Suspects (1995)
Hana-bi (1997)
Derudover Kieslowski's Dekalog, der dog ikke er en film men en miniserie. Har set de to første afsnit, som begge er fremragende.
Men for et år siden manglede jeg at se film som: Casablanca, Schindler's List, Citizen Cane, The Third Man, M, Chungking Express, Ikiru, Once Upon a Time in America, To Kill a Mockingbird, Godfather 1 & 2, Three Colors trilogien og mange andre - så det går da den rigtige vej :)
#28 filmz-michaell 19 år siden
Fargo
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Donnie Darko
Der Untergang
Schindler's List
Godfather Trilogien
Star Wars Trilogien
Film som alle virkelig burde se...
#29 Æsop9000 19 år siden
http://www.blueharvest.net/video/original.shtml
jeg prøvede at se den, men blev meget træt af den, ca 15 min inde i den.... den fylder 17 mb, og er i dårlig kvalitet, men den er sjov at se - på en tragisk måde. Den fortjener den karakter den har fået på imdb
#30 Patriarch 19 år siden
Seven, Usual Suspects, Aliens - woa... det er så alle film på min top 10 liste :)