Gravatar

#11 Herrguth 12 år siden

Sjovt, jeg falder også pladask for film med en nostalgisk følelse.

Where the Wild Things Are
Mary & Max
Nick & Norah's Infinite Playlist
Paris je t'aime
Before Sunrise / Before Sunset
Can't Hardly Wait

Disse er film der vækker en nostalgisk følelse hos mig, så dem kan jeg anbefale.
Gravatar

#12 elwood 12 år siden

Who Framed Roger Rabbit, genså den her forleden, det var en hel unik film, for mig i hvertfald, kan stadig huske da jeg så den første gang, hvem havde troet at WB og Disney Karakter sku optræde sammen i en film, det var en hel speciel tid dengang, som gjorde det samarbejde muligt.

Og så er jeg stadigvæk den dag i dag imponeret over dets blanding af real people med cartoon, kan huske da Troldspejlet brugte lang tid på og forklare det hele bag filmen, med teknikken der dengang var ret så overvældende.

Den film kan gøre mig nostalgisk, fordi jeg tror ikke vi vil komme til og se en film som den igen, bevares der har været space jam, og Looney Toons back in action, men det er slet slet ikke i samme klasse.

Det var også dengang Robert Zemeckis stadigvæk var et rigtig legebarn med film mediet.

Og skal vi blive hel nostalgiske... Short Circuit et glad 80'er minde, kan huske jeg havde forstuvet foden og min Kusine passede mig, så hun havde været nede og lege nogle VHS'er, og en af dem var Short Circuit, jeg faldt straks for den flinke og nysgerrige Number 5.

Disasemble

Erhhh INpuuut
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 MMB 12 år siden

Må nok hellere lige få det på plads, inden der opstår yderligere forvirring. Jeg leder efter film, hvor selve handlingen eller temaet er nostalgisk, f.eks. hvor hovedpersonerne tænker tilbage på gamle dage som i Cinema Paradiso.

Jeg leder ikke efter film, som du har et nostalgisk forhold til. Det er to lidt forskellige ting. :)
Gravatar

#14 IK 12 år siden

Foeller (3) skrev:
Nostalgi: Det bruges om at længes efter noget tabt, forsvundet eller bare gamle dage.

Sådan har jeg det med de fire film. Jeg føler, at der ikke bliver lavet retssalfilm som i gamle dage, hvor man næsten brugte halvdelen af filmens spilletid i en retssal. Det er bare top dialog med sublimt skuespil over hele linien. Jeg savner det sgu.
Gravatar

#15 MMB 12 år siden

IK (14) skrev:
Sådan har jeg det med de fire film. Jeg føler, at der ikke bliver lavet retssalfilm som i gamle dage, hvor man næsten brugte halvdelen af filmens spilletid i en retssal. Det er bare top dialog med sublimt skuespil over hele linien. Jeg savner det sgu.

Læs #13! :)
Gravatar

#16 IK 12 år siden

Foeller (13) skrev:
Må nok hellere lige få det på plads, inden der opstår yderligere forvirring. Jeg leder efter film, hvor selve handlingen eller temaet er nostalgisk, f.eks. hvor hovedpersonerne tænker tilbage på gamle dage som i Cinema Paradiso.

Nå ok. Det må jeg tænke over. :-)
Gravatar

#17 elwood 12 år siden

Ahh well det var jo ikke til og vide 8-)

Gravatar

#18 MMB 12 år siden

elwood (17) skrev:

Ahh well det var jo ikke til og vide 8-)

Nej, jeg kan godt se, hvorfor misforståelsen opstod! :) Jeg uddybede bare i #13 for at undgå fremtidige misforståelser! :)
Gravatar

#19 elwood 12 år siden

Demolition Man 8-)

Han savner da de gamle dage.
Gravatar

#20 IK 12 år siden

Jeg kommer sgu ikke i tanke om nogen. Foeller du har begrænset det for hårdt. ;)

Skriv ny kommentar: