Gravatar

#1 MMB 12 år siden

Jeg har fundet ud af, at jeg er lidt en sucker for nostalgiske film, og jeg søger derfor en række anbefalinger i denne "genre".

Her tænker jeg på film ala Cinema Paradiso, Midnight in Paris, The English Patient og Once Upon a Time in America

Det er selvfølgelig svært at definere, hvad en film med en nostalgisk stemning er, men hvis I har en film i tankerne, som I mener passer nogenlunde under beskrivelsen - så fyr løs!
Gravatar

#2 MOVIE1000 12 år siden

Kan du give et eksempel eller nævne andre film?

Fordi jeg forstår ikke udtrykket :(
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 MMB 12 år siden

MOVIE1000 (2) skrev:
Kan du give et eksempel eller nævne andre film?

Fordi jeg forstår ikke udtrykket :(

Nostalgi: Det bruges om at længes efter noget tabt, forsvundet eller bare gamle dage.
Gravatar

#4 BN 12 år siden

Foeller (1) skrev:
Jeg har fundet ud af, at jeg er lidt en sucker for nostalgiske film, og jeg søger derfor en række anbefalinger i denne "genre".

La leggenda del pianista sull'oceano (aka 'The Legend of 1900')
Once Upon a Time in the West
A Room with a View
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 MMB 12 år siden

BN (4) skrev:
La leggenda del pianista sull'oceano (aka 'The Legend of 1900')

Hehe, sad endda og lyttede til Morricones score, da du foreslog den. Den er i forvejen på min "to watch" liste. :) Once Upon a Time in the West har jeg selvfølgelig set, men A Room With a View er skrevet på listen. :)
Gravatar

#6 BN 12 år siden

Foeller (5) skrev:
Hehe, sad endda og lyttede til Morricones score, da du foreslog den.

Jamen, det var jo veltimet så! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 elwood 12 år siden

Tim Roth er emminent i den film (1900) og ja nej jeg vil ikke linke til de klassiske scener fra den som Du.... og da han tager .... og ødelægger, fordi at ........
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 Popeye 12 år siden

American Ninja!!!
Så bliver det ikke mere nostalgisk. Ak ja, hvem der bare var dreng igen og kunne fordybe sig ind i så halvsløj en film.

Kan ses lige nu på DR HD.
...and then some
Gravatar

#9 IK 12 år siden

Anatomy of a Murder og Judgment at Nuremberg fordi vi mangler gode nye retssalsfilm.
The Big Sleep og The Maltese Falcon fordi vi mangler gode nye detektivfilm.
Gravatar

#10 MMB 12 år siden

IK (9) skrev:
Anatomy of a Murder og Judgment at Nuremberg fordi vi mangler gode nye retssalsfilm.
The Big Sleep og The Maltese Falcon fordi vi mangler gode nye detektivfilm.

Men har disse film en nostalgisk følelse? "...fordi vi mangler gode nye detektivfilm" har jo ikke noget med noget at gøre i denne sammenhæng? :)

Skriv ny kommentar: