Martin Scorseses 'The Age of Innoncence' ... især med tanke på nostalgi som værende 'det at længes efter noget tabt, eller noget der der er forsvundet'.
M.h.t. slutningen:
Interessant nok vælger Newland Archer tilsidst nostalgien eller minderne fremfor at forsøge at ændre noget i nutiden ... lidt på samme måde som Robert De Niros karakter Noodles gør tilsidst i 'Once Upon a Time in America'.
Her er et par film med nostalgiske elementer, men de er ikke primært nostalgiske: La grande illusion Les Enfants Du Paradis The Artis Forrest gump Mere tvivlsom i det hele taget - Sunset Blvd. - måske nogen har en kommentar til den?
Mere tvivlsom i det hele taget - Sunset Blvd. - måske nogen har en kommentar til den?
Jeg overvejede selv at skrive den, da karakteren Norma Desmond i hvert fald lidt "besat" af fortiden, og kigger tilbage på den nostalgisk, men da det ikke er hende der er hovedkarakteren, og det ikke er hendes synspunkt vi følger historien fra, så er jeg ikke sikker på at man kan snakke om en film med nostalgisk følelse.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg overvejede selv at skrive den, da karakteren Norma Desmond i hvert fald lidt "besat" af fortiden, og kigger tilbage på den nostalgisk, men da det ikke er hende der er hovedkarakteren, og det ikke er hendes synspunkt vi følger historien fra, så er jeg ikke sikker på at man kan snakke om en film med nostalgisk følelse.
Bestemt og nostalgien er jo også en form houmoristisk punchline og et horror element så man har svært ved at føle med hende - men det lidt svært helt at se bort fra Buster Keaton, Stroheim m.fl og ikke selv føle sig lidt nostalgisk.
#51 BN 12 år siden
Martin Scorseses 'The Age of Innoncence' ... især med tanke på nostalgi som værende 'det at længes efter noget tabt, eller noget der der er forsvundet'.
M.h.t. slutningen:
#52 MMB 12 år siden
#53 Waldca 12 år siden
#54 jessup 12 år siden
Her er et par film med nostalgiske elementer, men de er ikke primært nostalgiske:
La grande illusion
Les Enfants Du Paradis
The Artis
Forrest gump
Mere tvivlsom i det hele taget - Sunset Blvd. - måske nogen har en kommentar til den?
#55 Castanea 12 år siden
Quando corpus morietur, fac, ut animae donetur speculum gloria. Amen.
#56 MMB 12 år siden
Du er sgu kryptisk nok i forvejen, så ingen grund til at citere latinske salmer. :P
#57 Kruse 12 år siden
#58 Muldgraver 12 år siden
http://translate.google.com/#la|da|Quando%20corpus...
#59 BN 12 år siden
Jamen, hvis nu det får ham til at fremstå intellektuel og dybsindig?
#60 jessup 12 år siden
Bestemt og nostalgien er jo også en form houmoristisk punchline og et horror element så man har svært ved at føle med hende - men det lidt svært helt at se bort fra Buster Keaton, Stroheim m.fl og ikke selv føle sig lidt nostalgisk.