Gravatar

#21 elwood 18 år siden

#19 Fantastisk, så kan flere folk få fat i dette lille mesterværk.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 filmz-DocDoom 18 år siden

1: Er det ikke det samme, der kører hér: http://www.filmz.dk/forum/item/27135/#first

Men du får lige et bud: ALT med Stallone, Schwarzenegger, Van Damme og Seagal skal være set, uanset kvalitet! :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#23 Herrguth 18 år siden

Jeg vil da også lige komme med 5 forslag til dig:

Closer (Mike Nichols leverer en film der er fængende og vedkommende og gør ondt at se).

Leaving Las Vegas (Drama med stort skuespil og rørende handling).

Fifth Element (Luc Besson's sci-fi-perle).

Gone With The Wind (en klassiker som skal ses. Det kan godt være den er lang, men tiden flyver af sted).

My Date With Drew (en dokumentar der bare gør en glad. Ikke noget mesterværk, og ikke stor kunst, men fuld af glæde, gå-på-mod og glimt i øjet).
Gravatar

#24 aknot 18 år siden

Vil også holde mig til de knap så "kendte" :o)

1. Bin-Jip - Den danske titel er Tomme huse, fantastisk film af Kim Ki Duk. Læs mere her

2. Dark Days - dokumentar om vagabonderne i New Yorks undergrund,, husk at se extra materialet der giver selve filmen et extra lag. Læs mere her

3. Pat Garrett and Billy the Kid - Sam Peckinpah´s bedste film. Læs mere her

4. Tim Burton´s The Nightmare Before Christmas - se denne fantastiske stop motion film, og se derefter Burton´s første film "Vincent" (5 min.) den er genial. Læs mere her & her (ja det var lidt snyd, undskyld elwood)

5. Joint Security Area (org: Gongdong gyeongbi guyeok JSA) - Chan-wook park´s (ham med "Oldboy") oversete film om undersøgelsen af et mord på to nordkoreanske vagter, begået ved den nord og syd koreanske grænse. Læs mere her
Gravatar

#25 elwood 18 år siden

#24 Det sjov din femte film har jeg tit gloet på i TP og Stereo Studio, og stillet tilbage igen, hmm må lige samle den op en af dagene.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 aknot 18 år siden

#25 ja den kan fås til ingen penge i TP og Fona2000, men lad dig endelig ikke snyde af coveret, for det er ret kikset.

Så se du bare at komme af sted.
Gravatar

#27 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#26 JSA er helt klart en lille overset perle! Men mig bekendt har Park også kun lavet klasse-film :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#28 aknot 18 år siden

#27 Næsten enig, jeg er personligt ikke så glad for "Lady Vengeance" og hans kortfilm i "If You Were Me" udgivelsen, men ellers holder alle (af dem jeg har set) hans andre film.

Se også hans bidrag til "Three... Extremes", hvor jeg dog syntes de to andre film er bedere (bl.a. Takashi Miike´s bedste film) end Park´s, der dog er langt fra dårlig.
Gravatar

#29 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#28: Har ikke set hans kortfilm, men ellers alle de andre (kan også anbefale "I'm a Cyborg but That's OK"). Havde dog glemt hans bidrag til "Three... Extremes" som jeg ikke syntes var særlig vellykket...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#30 filmz-Aras 18 år siden

Hehe, jeg kommer jo til at blive ruineret med alle de film! :) Har allerede været i Fona i dag og rippe butikken for nogle af jeres bud..
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".

Skriv ny kommentar: