Jaws De siger: Den er en dum og ligegyldig gyser om en haj! HELT ÆRLIGT! Jeg siger: Den er et epokegørende mesterværk, der har grundlagt principper som alle moderne gysere (og mange andre genrer) bygger på, og den er den spæde begyndelse for vor tids største filmskaber.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Takedown, Hackers og Antitrust De siger: Hvad f&%¤en er det for noget gammelt computernørde crap Jeg siger: Smukt (rejser sig op og klapper med tårer i øjnene), det er da essentielt hvis man bare er lidt nørdet indvendig :)
"Hackers" repræsenterer vist bare ikke helt virkeligheden, selvom det er ganske ok underholdning. Der er "Takedown" en helt del mere realistisk, selvom den nok ikke ligefrem rammer plet med sandheden omkring Mitnick. :)
Lord of the Rings trilogien Extended Edition. De siger: Jamen, filmene er jo helt vildt lange i forvejen, jeg falder jo bare i søvn. Jeg siger: Så er interessen jo nok ikke så stor for filmene, hvis I ikke kan klare lidt ekstra guf på historien. :)
Battlestar Galactica, Buck Rogers in the 25th Century og V. De siger: Hvordan kan du se science fiction uden CGI.. ARRGGH! Jeg siger: Hmm, ja.. fordi man ikke har brug for CGI for at blive underholdt.
Horrorfilm fra før 1980. De siger: Der er jo ingen skrigende tøser i meget lidt tøj og intet blod. Jeg siger: Nej præcis, dengang kunne man lave horror som spillede på folks fantasi, i stedet for at vise alt.
Stumfilm og film i sort/hvid: De siger: Jamen.. hvad sker der? Jeg siger: *suk*
Man forstår ikke helt at det ikke er gået op for folk, at "Batman: The Animated Series" ikke ligefrem er for små børn, selvom det er blevet sendt hos Bubber, eller.. det er ihvertfald min mening, da jeg mener at den er lidt for voldelig til de yngste.
"Enter the dragon" Super cool og Bruce Lee er for vild. Den kunne de ikke li. Noget med at de underlige lyde og ansigts udtryk mindede mere om at han sad og sked.
Og mange andre film som jeg ser på grund af nostalgi.
Lost in Translation De siger: Tøse film der er alt for kedelig. Jeg siger: Dejlig film om bl.a. venskab, midtlivskrise og det at føle sig uden for.
Diverser Anime film/serier De siger: Så du sidder og høvler den af til tegenfilm. Jeg siger: Bare fordi I gør det til teletubbies behøver andre ikke at være så forskruet.
Eller
De siger: Ser du stadig tegnefilm? Jeg siger: Mange serier har en dybere og bedre historie end de fleste block buster film.
Dog har de som regel en anden mening når jeg har fået dem til at se en af følgende anime film: Grave of the Fireflires, Jin-Roh, Perfect Blue, Millennium Actress, Tokyo Godfathers, Spirited Away, Rurouni Kenshin - Trust & Betayal eller Ghost in the Shell.
De siger: Tom Hans som i to timer taler til en bold...
Jeg mener: Fantastisk flot overlevelsesfilm, som viser at det i ekstreme situationer i ligeså høj grad er ens psyke som de ydre omstændigheder der afhænger af om man overlever.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#3 TAK!!! jeg har ikke turdet skrive Titanic på listen over mine yndlingsfilm, af frygt for at blive til grin hos alt og alle :) Du har hermed fået mig ud af skabet, og jeg opdaterer min profil at once ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#11 gi-jones 20 år siden
Jaws
De siger: Den er en dum og ligegyldig gyser om en haj! HELT ÆRLIGT!
Jeg siger: Den er et epokegørende mesterværk, der har grundlagt principper som alle moderne gysere (og mange andre genrer) bygger på, og den er den spæde begyndelse for vor tids største filmskaber.
#12 cyberzed 20 år siden
De siger: Hvad f&%¤en er det for noget gammelt computernørde crap
Jeg siger: Smukt (rejser sig op og klapper med tårer i øjnene), det er da essentielt hvis man bare er lidt nørdet indvendig :)
#3 Ja, Titanic er med på min liste
#13 filmz-Kadann 20 år siden
"Hackers" repræsenterer vist bare ikke helt virkeligheden, selvom det er ganske ok underholdning. Der er "Takedown" en helt del mere realistisk, selvom den nok ikke ligefrem rammer plet med sandheden omkring Mitnick. :)
#14 cyberzed 20 år siden
#15 filmz-Kadann 20 år siden
De siger: Jamen, filmene er jo helt vildt lange i forvejen, jeg falder jo bare i søvn.
Jeg siger: Så er interessen jo nok ikke så stor for filmene, hvis I ikke kan klare lidt ekstra guf på historien. :)
Battlestar Galactica, Buck Rogers in the 25th Century og V.
De siger: Hvordan kan du se science fiction uden CGI.. ARRGGH!
Jeg siger: Hmm, ja.. fordi man ikke har brug for CGI for at blive underholdt.
Horrorfilm fra før 1980.
De siger: Der er jo ingen skrigende tøser i meget lidt tøj og intet blod.
Jeg siger: Nej præcis, dengang kunne man lave horror som spillede på folks fantasi, i stedet for at vise alt.
Stumfilm og film i sort/hvid:
De siger: Jamen.. hvad sker der?
Jeg siger: *suk*
#10 -
Man forstår ikke helt at det ikke er gået op for folk, at "Batman: The Animated Series" ikke ligefrem er for små børn, selvom det er blevet sendt hos Bubber, eller.. det er ihvertfald min mening, da jeg mener at den er lidt for voldelig til de yngste.
#16 dvjik 20 år siden
Den kunne de ikke li. Noget med at de underlige lyde og ansigts udtryk mindede mere om at han sad og sked.
Og mange andre film som jeg ser på grund af nostalgi.
#17 Scherlund 20 år siden
De siger: Tøse film der er alt for kedelig.
Jeg siger: Dejlig film om bl.a. venskab, midtlivskrise og det at føle sig uden for.
Diverser Anime film/serier
De siger: Så du sidder og høvler den af til tegenfilm.
Jeg siger: Bare fordi I gør det til teletubbies behøver andre ikke at være så forskruet.
Eller
De siger: Ser du stadig tegnefilm?
Jeg siger: Mange serier har en dybere og bedre historie end de fleste block buster film.
Dog har de som regel en anden mening når jeg har fået dem til at se en af følgende anime film: Grave of the Fireflires, Jin-Roh, Perfect Blue, Millennium Actress, Tokyo Godfathers, Spirited Away, Rurouni Kenshin - Trust & Betayal eller Ghost in the Shell.
#18 chandler75 20 år siden
De siger: Tom Hans som i to timer taler til en bold...
Jeg mener: Fantastisk flot overlevelsesfilm, som viser at det i ekstreme situationer i ligeså høj grad er ens psyke som de ydre omstændigheder der afhænger af om man overlever.
#19 wiseguy 20 år siden
#20 filmz-yoshimura 20 år siden
;o)