Gravatar

#21 filmz-wetfox 18 år siden

Donnie Darko .

Fuldstændig umulig at fatte uden at læse instruktørens plot-forklaring
Gravatar

#22 filmz-Bartman 18 år siden

Perfect Stranger giver heller ik nogen mening, men det er så på den dårlige måde!! Føj en elendig film
Gravatar

#23 filmz-DocDoom 18 år siden

Terminator 1: Nu er tidsrejser jo et paradoks i sig selv, men ud over det: Det holder ikke helt, at Kyle Reese kan blive sendt tilbage af John Connor for derefter at blive far til ham. Det forudsætter en eller anden form for umuligt loop; et hønen-eller-ægget-problem.

Ellers er det bare mig, der er for dum til at fatte det :-)

Der er mere logik i fx. Back To The Future's principper, hvor man rejser tilbage og ændrer noget, der herefter forårsager en alternativ tidsstreng.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#24 filmz-DocDoom 18 år siden

1: Signs

12: Men det er udmærket action, og det er nok! :-)

21: E9
Gravatar

#25 PredatorX 18 år siden

Hvilket så ikke forklarer hvordan Biff kan rejse tilbage til en fremtid, der så ikke længere burde eksistere. (bliver der så gjort bod på i deleted scenes, men de tæller jo ikke med i filmen...)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#26 filmz-DocDoom 18 år siden

25: Godt set; det havde jeg ikke tænkt over. Hvordan rettes det i deleted?
Gravatar

#27 PredatorX 18 år siden

I deleted scenes ser man Biff forsvinde så snart han har sat DeLoreanen på plads. Faktisk ser man ham i filmen tage sig til hjertet eller sådan noget pga smerter. Så vidt jeg husker... Han opfører sig ihvertfald lidt mystisk lige i et par sekunder. Zemeckis forsvarer at have slettet scenen, ved at det bare ville forvirre folk. Det har nu forvirret mig mere det modsatte hehehe
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#28 filmz-DocDoom 18 år siden

27: Ok, tak.
De løsning, som deleted scenes foreslår, er vel egentlig også næsten lige så dårlig som filmens. Han burde vel slet ikke kunne flyve bilen tilbage til den tidsstreng i fremtiden, idet den slet ikke eksisterer mere. Han burde havne i den nye fremtid, som han havde skabt.
Gravatar

#29 filmz-jackjazz 18 år siden

25-28:
Jeg ser det også som en stor fejl. Specielt fordi filmene jo ellers gør så meget ud af netop at holde tidsrejserne strengt logiske (til forskel fra mange andre hollywood-film). Jeg kan huske, at jeg også i sin tid fandt et par andre brølere i filmene, men dem har jeg desværre glemt efterhånden som tiden har indhentet mig og rustet hukommelsen bort... :-)

#1:
Vil også kalde "The Butterfly Effect" for en film af den type du søger

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#30 filmz-DocDoom 18 år siden

Skriv ny kommentar: