Lady in the water den har et eller andet som gør jeg er helt vild med den så den for at par dage siden og jeg var så overrasket især den del med at alle er der for en grund uden de ved det. ligsom bn synes jeg det samme om the village elsker instruktøren bag de film.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg havde intet læst om denne film og intet hørt om denne film. Jeg anede rent ud sagt intet om filmen, men troede egentlig at den var ret dårlig (muligvis pga. Julia Roberts rolle).
Det viste sig dog at være årets bedste film og røg fluks ind på min topliste over film. Når man kan sidde i totalt chok bagefter og bare sidde og måbe i et kvarter samt tænke på filmen den næste uge, simpelthen ikke få den ud af hovedet. Så har den gjort et vist indtryk.
Det var en af de glædelkige overraskelser man nogengange får når man ser film.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Senest har jeg været mest overrasket over "Last House on the Left" remaket, som jeg var rigtigt godt underholdt af. Ellers film som "Superbad", "The Rock", "Drag Me To Hell" og "Night of The Hunter". Sidstnævnt faldt jeg helt tilfældigt over, og var som tryllebundet fra start til slut. "Memento" så jeg i Irland, uden at vide noget som helst om den, og så den en gang mere, efter vi havde set den første gang. "Den enfoldige morder" slog mig hovedkuls bagover, som en af de største åbenbaringer i en biograf, mens "Sideways", der lignede en kedelige komedie, overraskende mig med sin fremragende narrativ og brilliante skuespillerpræstationer. "L'Appartement" vendte på en tallerken, og er ubetinget den film, der har leget mest kispus med mine forventninger og plotspring.
Havde da godt nok hørt at den skulle være sjov, men jeg havde ikke troet at jeg skulle være så flad af grin som jeg blev.
Garden State
Jeg købte den, da jeg er fan af Scrubs og gerne ville se hvad Zach Braff ellers kunne, og det viste sig at være en virkelig dejlig film.
Into the Wild
Konceptet i filmen lød interessant, men jeg havde aldrig troet at filmen var så fantastisk og påvirkede mig så meget.
Frailty
Jeg kendte ikke til filmen, men på et andet forum blev en vis bruger(og tak for det Misuma!) ved med at anbefale den igen og igen, så jeg så den selvom jeg stadig ikke havde de store forventninger, men den viste sig at være ganske god.
Det var lige dem jeg kunne komme i tanke om lige nu.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Nåja, hehe...flot af mig at glemme min egen yndlingsfilm Memento ;p Jeg havde tilfældigvis optaget den fra en eller anden filmkanal og jeg endte med at starte den forfra så snart den var slut. Det er en af de eneste film jeg kan se igen og igen os næsten stadig blive overrasket (måske jeg lider af samme kortidshukommelse?)
Anyway, én af de film der overraskede mig meget positivt sidste år var Revolutionary Road. Jeg var lidt længe om at få den set trods de gode anmeldelser, skuespillerne og ikke mindst instruktøren og jeg endte med at sidde og få kuldegysninger da jeg så den. Det er virkelig en af de film der gjorde størst indtryk på mig.
Den eneste film, jeg lige kan komme i tanke om, som overraskede mig positivt var "Borat". Som jeg også har nævnt tidligere, så havde jeg altid haft en modvilje til Cohens produktioner, da jeg fandt Ali G. karakteren ligeså interessant som en nedgroet tånegl.
Da jeg samtidig havde bankende tømmermænd fra drukturen dagen i forvejen og vi lå et par stykker og ville snuppe en morfar, måtte vi finde noget passende at falde i søvn til. Jeg valgte "Borat", men glemte selvfølgelig at sove, da jeg hulkede af grin i størstedelen af filmen. En stor overraskelse, da jeg på forhånd havde dømt den for idiotisk.
.. om fem minutter er jeg selvfølgelig kommet på en ny. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Enig mht. "Garden State". Jeg ved ikke selv hvad jeg forventede, men jeg husker at jeg blev overrasket over at Zach Braff havde så meget mere at byde på, end hvad han viser i "Scrubs".
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Lidt en outsider, men da jeg og mine filmbuddies satte os til og se Postal, var vi forberedt på ikke og ku li det, og hvor kedlig det sku være.
Men vi måtte overgive os, fordi filmen var så langt ude, og introen med flyet og terroristerne, er faktisk ret genial fundet på må jeg indrømme.
Så ikke en overly positiv oplevelse, men jeg blev overrasket over hvor meget jeg faktisk endte med og grine af den film.
Sideways - en film om to venner der tager på vintogt, jeg drikker sku ikke vin, okay men folk snakkede så positivt om den, så den sku ses, og hvilken oplevelse Paul Giamati er virkelig fremme, og kommet væk fra de mere pinlige komik roller, det klær ham virkelig.
Filmen er en ren nydelse.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Oh brother where art thou. Jeg kendte ikke rigtigt noget til Coen brothers inden manden og jeg gik i biffen og så den og det var lidt ved et tilfælde at valget faldt på den. Men jeg var/er vild med den.
Moulin Rouge, havde ikke de store forventninger, men kom ud af biografen i nærmest forelsket tilstand.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
#11 MOVIE1000 16 år siden
den har et eller andet som gør jeg er helt vild med den så den for at par dage siden og jeg var så overrasket især den del med at alle er der for en grund uden de ved det. ligsom bn synes jeg det samme om the village elsker instruktøren bag de film.
#12 filmz-jonasgr 16 år siden
Jeg havde intet læst om denne film og intet hørt om denne film. Jeg anede rent ud sagt intet om filmen, men troede egentlig at den var ret dårlig (muligvis pga. Julia Roberts rolle).
Det viste sig dog at være årets bedste film og røg fluks ind på min topliste over film. Når man kan sidde i totalt chok bagefter og bare sidde og måbe i et kvarter samt tænke på filmen den næste uge, simpelthen ikke få den ud af hovedet. Så har den gjort et vist indtryk.
Det var en af de glædelkige overraskelser man nogengange får når man ser film.
'Cause I'm evil"
#13 dolphinfriendly 16 år siden
#14 Kruse 16 år siden
Havde da godt nok hørt at den skulle være sjov, men jeg havde ikke troet at jeg skulle være så flad af grin som jeg blev.
Garden State
Jeg købte den, da jeg er fan af Scrubs og gerne ville se hvad Zach Braff ellers kunne, og det viste sig at være en virkelig dejlig film.
Into the Wild
Konceptet i filmen lød interessant, men jeg havde aldrig troet at filmen var så fantastisk og påvirkede mig så meget.
Frailty
Jeg kendte ikke til filmen, men på et andet forum blev en vis bruger(og tak for det Misuma!) ved med at anbefale den igen og igen, så jeg så den selvom jeg stadig ikke havde de store forventninger, men den viste sig at være ganske god.
Det var lige dem jeg kunne komme i tanke om lige nu.
#15 wimmie 16 år siden
Jeg havde tilfældigvis optaget den fra en eller anden filmkanal og jeg endte med at starte den forfra så snart den var slut.
Det er en af de eneste film jeg kan se igen og igen os næsten stadig blive overrasket (måske jeg lider af samme kortidshukommelse?)
Anyway, én af de film der overraskede mig meget positivt sidste år var Revolutionary Road. Jeg var lidt længe om at få den set trods de gode anmeldelser, skuespillerne og ikke mindst instruktøren og jeg endte med at sidde og få kuldegysninger da jeg så den. Det er virkelig en af de film der gjorde størst indtryk på mig.
Garden State og Frailty er jeg også helt med på. Begge film jeg ikke kendte noget til før jeg så dem - og begge gode overraskelser.
#16 Bony 16 år siden
Da jeg samtidig havde bankende tømmermænd fra drukturen dagen i forvejen og vi lå et par stykker og ville snuppe en morfar, måtte vi finde noget passende at falde i søvn til. Jeg valgte "Borat", men glemte selvfølgelig at sove, da jeg hulkede af grin i størstedelen af filmen. En stor overraskelse, da jeg på forhånd havde dømt den for idiotisk.
.. om fem minutter er jeg selvfølgelig kommet på en ny. :)
#17 filmz-Utyske 16 år siden
Enig mht. "Garden State". Jeg ved ikke selv hvad jeg forventede, men jeg husker at jeg blev overrasket over at Zach Braff havde så meget mere at byde på, end hvad han viser i "Scrubs".
#18 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#19 elwood 16 år siden
Men vi måtte overgive os, fordi filmen var så langt ude, og introen med flyet og terroristerne, er faktisk ret genial fundet på må jeg indrømme.
Så ikke en overly positiv oplevelse, men jeg blev overrasket over hvor meget jeg faktisk endte med og grine af den film.
Sideways - en film om to venner der tager på vintogt, jeg drikker sku ikke vin, okay men folk snakkede så positivt om den, så den sku ses, og hvilken oplevelse Paul Giamati er virkelig fremme, og kommet væk fra de mere pinlige komik roller, det klær ham virkelig.
Filmen er en ren nydelse.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#20 Winniepooh 16 år siden
Moulin Rouge, havde ikke de store forventninger, men kom ud af biografen i nærmest forelsket tilstand.