Gravatar

#1 wimmie 16 år siden

Ja, når vi nu har en tråd om film der skuffede må vi næsten også have en tråd om film der overraskede positivt.
Det kan være film som du intet kendte til, film som du havde lave forventninger til pga. instruktør eller skuespillere eller måske var den blevet dårligt anmeldt :)

Mine egne positive overraskelser:

The Cell
Så den som en surprise til et filmmarathon i biografen. Havde læst kort om den i Empire men ellers kendte jeg intet til den.

Donnie Darko
Var lige ved at se den i biografen en dag jeg kedede mig men kom aldrig afsted. Sham om me - filmen er jo fænomenal!

There will be blood
Havde slet ikke forventet at blive underholdt pga. plottet og spilletiden - men der tog jeg fejl :)

The Fall
Wow, der blev jeg godt nok taget med storm. Lidt forveninger havde jeg da haft pga. The Cell, men at den skulle ryge direkte ind som nr. 3 på min top3 havde jeg ikke troet :)

Kiss kiss bang bang
Så den ofte nede i Blockbuster men hver gang tænkte jeg "nah"
Igen - shame on me! En af de sjoveste film længe :D

Der kommer sikkert flere henad vejen ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 MOVIE1000 16 år siden

hehe dejligt at der er lavet en modsat tråd af den jeg lavede hehe.
jeg synes det er
Mænd der hader kvinder
Star wars I-VI
Borat
Epic movie
Harry potter og de vises sten
Saw
Creepshow
Evil dead 2
lige dem som jeg kan komme i tanke om.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 Herrguth 16 år siden

Den film der har overrasket mig mest, må være Before Sunrise.

Jeg synes filmen lød ret kedelig. Men jeg tog fejl. Filmen er magisk og med en fantastisk dialog. Og kemien mellem Ethan Hawke og Julie Delpy er utrolig.
Da jeg havde set filmen, så jeg den én gang til lige med det samme. Og i dag er den en af mine yndlingsfilm.
Gravatar

#4 Spanner 16 år siden

The Ring
Jeg så den til Premiere Surprise, og jeg havde ingen anelse om, hvad den gik ud på. Én af de bedste nye gyserfilm, jeg har set i lang, lang tid. Endelig en gyser, der tog sig tid til at bygge gyset op i stedet for kun at have en stribe billige chockeffekter.

The Fountain
Til trods for at jeg havde gode forventninger til Aronovski ovenpå Requiem og Pi, blev jeg alligevel væltet bagover af The Fountain, som har lagt sig langt oppe ad min liste over yndlingsfilm. Jeg kan se den igen og igen, og hver gang kan jeg finde noget nyt i den. Billederne sammen med det eminente score gør hvert gensyn til en glæde.

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#5 DarkLight 16 år siden

The Mist
Man forventer en halvdårlig gyser, men mange ting løfter denne film ud af tågen.

This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 filmz-Utyske 16 år siden

"Kiss Kiss Bang Bang" er jeg også på. Jeg havde ikke forventet alverden, men tog alligevel chancen og bestilte den på blu-ray og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Når det kommer til actionbrag i nyere tid, er det nok "Death Race" der har overrasket mig mest. Jeg havde forventet at skulle sidde og være vred over noget skrækkeligt bras, men overraskende nok, blev jeg rigtigt godt underholdt.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#7 DarkLight 16 år siden

In Bruges
Igen en anseelig lille film, som man fra begyndelsen ikke forventer sig alverden af. Man har intet hørt om den, men bliver i den grad glædelig overrasket over skuespil, fortælleglæde og historie.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#8 MOVIE1000 16 år siden

#5 ja den overrasked også mig forstår ike hvorfor der er så mange der ikke kan lide den.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 MuManden 16 år siden

Der har været nogle gange hvor jeg er blevet slæbt med i biffen, hvor vi skulle se noget lort (troede jeg), men så nærmest blev taget med bukserne nede, der er der nogen der stadig skinner igennem og de er/var:
American Beauty
Cloverfield
Lost in Translation
Terminator 2[b/]

Selvom jeg havde store forventninger til den, så blev jeg bare blæst ud af fatning og tror ikke jeg så film i flere måneder efter den af bar frygt for at alle andre film jeg så, ville skuffe fælt. Men det var jo også lige i mine teenageår... ;-)

På hjemmevideofronten:

[b]Matrix

Fattede overhoved ikke den første time, men den anden var simpelthen bare for vild.
Walk the line
Der er meget få film omhandlene "kendte" folks liv jeg kan lide(kan ikke lige huske hvad ordet hedder, for den slags film)men denne var fabelagtig, måske det havde noget med musikken at gøre? Men jeg havde ikke noget særligt kenskab til ham, men efter filmen måtte jeg bare ud at købe et opsamlingsalbum, hehe

Edit: Kan ikke lige lure hvad der sker for det der fed skrift :(
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#10 BN 16 år siden

Titanic - Jeg regnede med, at det var en gang romantisk sødsuppe med verdens mest forudsigelige slutning. Men filmens brug af Kate Winslet som symbol på den moderne, selvstændige og stærke kvinde, og skibet som symbol på menneskehedens blinde tillid til fremskridtet, overraskede mig positivt. Og så fornægter James Cameron's evne til at iscenesætte spændingsscener sig heller ikke. Hvad kærlighedshistorien angår, var den langt mere jordnær og fyldt med humor end jeg havde troet, den ville være. (Helt overordnede sluttede filmen dog som forventet - BLOP!)

The Village - Jeg gad simpelthen ikke se en film om uhyrer, der holder en landsby fast i en tilstand af konstant frygt, og mine forventninger var nede på nul-stadiet, da jeg af en god ven lod mig overtale til at låne den af ham, så jeg kunne se den. Ja, faktisk sagde jeg også bagefter, da jeg afleverede filmen til vennen, at det overraskende twist tilsidst gjorde filmen til en ligegyldig "Og hvad så?"-oplevelse. .... Men i tiden derefter tænkte jeg meget over filmen og efter et gensyn med filmen, måtte jeg indrømme, at jeg syntes, at kærlighedshistorien i filmen er meget stærk og følelsesmæssigt medrivende, ja, i virkeligheden er selve nerven i filmen, mens det med uhyrerne blot er hhv. en katalysator for personerne. Filmens twist
at personerne i virkeligheden lever i VORES tid, men har isoleret/skjult sig for omverdenen pga. forfærdelige oplevelser
er en fin, lille tankevækkende kommentar til det moderne samfunds mørkeste sider.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: