Gravatar

#221 mr gaijin 17 år siden

#219 Rigtigt.

Så er spørgsmålet bare, hvad HB 4596 står for. Chuck tager fejl, men det er til gengæld rigtigt, at nummeret skal deles op i 45 og 96.

Hvis ingen kan svare inden samme tid i morgen, får bn turen for at gætte selve filmen.

Jeg gentager hovedspørgsmålet: I Bjergkøbing Grand Prix har racerbilen Il Tempo Gigante nummerpladen HB 4596. Hvad står de bogstaver og tal for?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#222 mr gaijin 17 år siden

HB står for 'hjemmebrent', 45 er den typiske alkoholprocent på købsbrændevin, og 96 er den alkoholprocent, som hjemmebrænderne prøver at ramme.

Turen går til bn.
Gravatar

#223 BN 17 år siden

Gæt to film ud fra følgende hints:

Begge film er nogle, som Elvis Presley egentlig var castet til at spille hovedrollen i. Men ingen af gangene blev det til noget.

Den ene film er en berømt musical, og her var det instruktøren der ønskede at få Elvis til at spille hovedrollen.

Den anden film er en genindspilning af en lidt ældre amerikansk film om en (fiktiv) kvindelig skuespil/sangstjerne, der igen er en genindspilning af en endnu ældre amerikansk film. Indehaveren af den kvindelige hovedrolle i denne nyeste genindspilning ønskede brændende at spille sammen med Elvis Presley og gjorde en stor, personlig indsats for at få ham med i filmen.

Det var i begge tilfælde Elvis' emsige, pengegriske manager, Tom Parker, der forhindrede at planerne blev til virkelighed.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#224 Steffan Rasmussen 17 år siden

West Side Story?
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#225 BN 17 år siden

#224:

Ja, det var den ene af dem, nemlig musicalen.
Gravatar

#226 BN 17 år siden

Endnu et hint angående den anden film:

Den ældste indspilning af historien førte til Oscar-nomineringer af både den mandlige og den kvindelige hovedrolle. Den mellemste indspilning førte OGSÅ til Oscar-nomineringer af både den mandlige og kvindelige hovedrolle. ... Men den tredje indspilning, som er den film jeg efterlyser, vandt en Oscar for Bedste Originale Sang.

Alle tre indspilninger bærer i øvrigt samme titel.
Gravatar

#227 Steffan Rasmussen 17 år siden

Mutiny on the Bounty?

Edit: Næh, det kan det vel ikke være. Der er jo ingen kvindelige hovedroller der.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#228 mr gaijin 17 år siden

Af film om en fiktiv sangerindes karriere, der er genindspillet senere, kender jeg kun til A Star is Born. Men jeg kender kun til 30er versionen og 50er versionen. 50er versionen er lavet, før Presley fik en filmkarriere, men jeg kan ikke komme i tanke om andre film.
Gravatar

#229 Steffan Rasmussen 17 år siden

Ahhh ... Er den ikke lavet med Streisand engang midt i 70'erne?
Gravatar

#230 BN 17 år siden

#228 - mr gaijin:

'A Star is Born' er det rigtige svar.

Historien blev genindspillet i 1976, og den kvindelige hovedrolleindhaver var Barbra Streisand, som personligt opsøgte Elvis i Las Vegas for at overtale ham til at spille med i filmen. Elvis var helt med på den, men hans manager, Tom Parker, var vred over, at Streisand var ikke var kommet til HAM først. Parker sagde til filmens producere, at hvis de ville have Elvis med i filmen, skulle Elvis's navn stå øverst på filmplakaten, ovenover Streisand's navn. Desuden siges det, at Parker krævede en meget stor sum penge, til trods for at Elvis ikke havde medvirket i en film siden 1969, og at man ikke vidste om hans navn stadig kunne sælge biografbilletter.

Den mandlige hovedrolle i filmen gik derfor i stedet til Kris Kristoffersen.

Personligt bryder jeg mig ikke om hverken filmen eller Barbra Streisand som skuespiller, endsige sanger (bortset fra Bee Gees-kompositionen 'Woman in Love'). ... Og Elvis ville ikke have gjort nogen forskel - den mand kunne ganske enkelt ikke spille skuespil. Han skulle fra starten af sin karriere have holdt sig til sin musik og til at lave koncerter. Jeg finder det vildt ærgerligt, at han i sin bedste periode, 1960-1966, kun lavede de dødsyge, fjollede film. Resultatet heraf blev nemlig, at man idag ikke har live-optagelser med ham fra den tid, ja, kun har live-optagelser med ham fra 1970'erne, hvor hans musik og repertoire efter min mening var utålelig dårlig (+ objekt set enormt ensidigt og uvarieret), og hvor han endte som en overvægtig, afdanket skygge af sig selv, som lige siden er blevet parodieret flittigt. Las Vegas-Elvis med overdimensionerede bakkenbarter og iført jumpsuits er ikke min kop te. Det var bare for glitter-agtigt og ufrivilligt komisk.

Nå, no more talk!

Turen går til dig, mr gaijin.

EDIT: Jeg tolkede mr gaijin's indlæg som et tøvende, usikkert gæt - men dog stadig et gæt. Så solhanne, jeg håber ikke, du bliver sur. hehe

Skriv ny kommentar: