Gravatar

#4771 Steffan Rasmussen 15 år siden

Hovedrollen spilles af en skuespiller, der de foregående to år (forud for filmes produktionsår), vandt en Oscar.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#4772 mr gaijin 15 år siden

Kathleen Quinlan blev nomineret for Apollo 13, men hun har aldrig vundet en oscar.

Ah, jeg læste forkert. Hovedrollen, du refererer til, er selvfølgelig Tom Hanks, som vandt to år før for "Philadelphia".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4773 Steffan Rasmussen 15 år siden

Joaquin Phoenix - Gladiator (Åkepool)
Anna Paquin - The Piano (jessup)
Joaquin Phoenix - Walk the Line (jessup)
Mo'Nique - Precious (jessup)
Queen Latifah - Chicago (chuck)
Kathleen Quinlan - Apollo 13 (mr gaijin)

jessup tager turen.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#4774 jessup 15 år siden

Jeg håber at Chuck ser væk når jeg stiller dette Oscar spørgsmål:

I Oscar sammnehæng er Slaget om Algier den eneste film der har?:
This is just until June
Gravatar

#4775 Steffan Rasmussen 15 år siden

Vundet for et afrikansk land?
Gravatar

#4776 jessup 15 år siden

nope - det er noget med nomineringerne.
This is just until June
Gravatar

#4777 Steffan Rasmussen 15 år siden

Pontocorvo fik en nominering for instruktionen så vidt jeg ved, men det er der i hvert fald andre ikke-engelsk sprogede film instruktører der også har fået, så det kan ikke være det.
Gravatar

#4778 jessup 15 år siden

hmm - det er et fænomen jeg tror primært er sket med foreign films men er indenfor "dette" står Slaget om Algiers altså alene.
This is just until June
Gravatar

#4779 chuck 15 år siden

Hehe, jeg ved det godt. Det er den eneste film, der er blevet nomineret til flere Oscaruddelinger.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#4780 jessup 15 år siden

chuck (4779) skrev:
Hehe, jeg ved det godt. Det er den eneste film, der er blevet nomineret til flere Oscaruddelinger.

ikke helt rigtigt- but you are getting there - du skal være lidt mere præcis:

In 1964, the allegorical Japanese film, Woman in the Dunes, was nominated for Best Foreign Language Film; then in 1965, the director, Hiroshi Teshigahara, was nominated for Best Director for the same film.

http://www.imdb.com/title/tt0058625/awards

This is just until June

Skriv ny kommentar: