Velkommen til 67. udgave af den berømte triviatråd.
Regler:
Stil et filmrelateret spørgsmål, få det gættet, og stil et nyt.
Hvis der går længere tid uden spøgsmålet er gættet kan man bede om hints.
Der må maksimalt gå 2 dage fra at et triviaspørgsmål er blevet gættet til der bliver skrevet et nyt. Hvis der ikke høres nogen bekræftelse eller hints fra quizmasteren indenfor 2 dage efter spørgsmålet er blevet postet, går turen videre til den første den bedste.
Ingen Google, IMDB osv.
------
I Dead Men Don't Wear Plaid, kendt på dansk som Bogart Junior, er der et ord, der får vores helt, privatdetektiven Rigby Reardon, til at gå helt amok, hver gang han hører det.
Hvad er det ord? Hvad er baggrunden for, at ordet fremkalder den stærke reaktion?
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Det er, hvad der sker, når man bruger copy+paste. Som overskriften angiver, er dette naturligvis den 69. udgave af den berømte triviatråd.
Der sker ikke så meget, lader det til. Det skyldes måske, at ikke alle er nået levende igennem prøvelsen fra forrige tråd. :)
Til dem, der klarede skærene, kan jeg kun sige: "Til lykke. Du er stadig i live. De fleste mennesker er så utaknemmelige over at være i live. Men ikke dig. Ikke længere."
Den manglende aktivitet kunne selvfølgelig også skyldes, at spørgsmålet er for svært. Lad mig hjælpe gættene på gled ved at komme med en ledetråd.
Ordet er en profession.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Nej, det er godt nok et engelsk ord, men som sagt er det en profession jeg leder efter. Jeg er dog villig til at give point, hvis nogen kan nævne det tyske ord, da det også bliver nævnt i filmen. Jeg skal dog stadig have svar på spørgsmål nummer to.
Endnu et hint... Det er et sammensat ord, der består af to ord ligesom meter maid eller Vice President.
Det er ganske rigtigt cleaning woman (jeg ville som sagt også have godtage reinemacherfrau), men hvorfor flipper han sådan ud, når nogen siger cleaning woman?
#1 MikkelHJ 18 år siden
Regler:
Stil et filmrelateret spørgsmål, få det gættet, og stil et nyt.
Hvis der går længere tid uden spøgsmålet er gættet kan man bede om hints.
Der må maksimalt gå 2 dage fra at et triviaspørgsmål er blevet gættet til der bliver skrevet et nyt. Hvis der ikke høres nogen bekræftelse eller hints fra quizmasteren indenfor 2 dage efter spørgsmålet er blevet postet, går turen videre til den første den bedste.
Ingen Google, IMDB osv.
------
I Dead Men Don't Wear Plaid, kendt på dansk som Bogart Junior, er der et ord, der får vores helt, privatdetektiven Rigby Reardon, til at gå helt amok, hver gang han hører det.
Hvad er det ord?
Hvad er baggrunden for, at ordet fremkalder den stærke reaktion?
#2 MikkelHJ 18 år siden
Det er, hvad der sker, når man bruger copy+paste. Som overskriften angiver, er dette naturligvis den 69. udgave af den berømte triviatråd.
Der sker ikke så meget, lader det til. Det skyldes måske, at ikke alle er nået levende igennem prøvelsen fra forrige tråd. :)
Til dem, der klarede skærene, kan jeg kun sige: "Til lykke. Du er stadig i live. De fleste mennesker er så utaknemmelige over at være i live. Men ikke dig. Ikke længere."
Den manglende aktivitet kunne selvfølgelig også skyldes, at spørgsmålet er for svært. Lad mig hjælpe gættene på gled ved at komme med en ledetråd.
Ordet er en profession.
#3 filmz-XENTiNEL 18 år siden
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
#4 MikkelHJ 18 år siden
Endnu et hint... Det er et sammensat ord, der består af to ord ligesom meter maid eller Vice President.
#5 filmz-XENTiNEL 18 år siden
#6 MikkelHJ 18 år siden
#7 filmz-XENTiNEL 18 år siden
#8 MikkelHJ 18 år siden
When I was seven years old, ...
...my father ran off with the cleaning...
(mouths)
My mother died of a broken heart.
Now every time someone says cleaning...
(mouths)
...I go berserk.
#9 MikkelHJ 18 år siden
Hvem instruerede The Running Man fra 1987, der havde Ahnuld i den bærende hovedrolle?
#10 MikkelHJ 18 år siden
Han spiller en af titelrollerne i TV-serien om to hårdtarbejdende strømere, der gør Bay City til et mere sikkert sted at bo og drive forretning.