Gravatar

#1 Skeloboy 14 år siden

Der har været en lignende tråd for et par år siden. Men jeg tænkte det kunne være meget sjovt at lave den igen.

Hvilke film, der har under 7.0 på IMDB, mener I, der fortjener at få 7 eller mere?

Reservation Road(6.7)
Jeg synes bestemt den burde ligge højere. Det er et gribende drama med fantastisk skuespil. Den er blevet kritiseret for sin lidt konstrueret historie, og det kan jeg snildt følge. Men alle film er konstrueret...

En Sang For Martin(6.8)
Ja, den er tung, og ja, den er dybt tragisk. Men det er et gribende drama om et ældre ægtepar, hvor manden for Alzheimers. Det er så tragisk og så velspillet, at man har en knude i maven hele tiden.

Palindromes(6.8)
Generelt har alle Todd Solondz film en for lav karakter. Og især Palindromes, som er et fantastisk stykke film.

She's So Lovely(5.8)
Jeg forstår ikke helt, hvorfor den har fået så meget kritik. Jeg ser en forholdsvis original film fyldt med god humor og ikke mindst en veloplagt Sean Penn
Gravatar

#2 MMB 14 år siden

The Color of Money (6,9)
Ved godt, at 6,9 er tæt på 7,0, men 7,x ser sgu noget bedre ud end 6,x. Og så er The Color of Money en fremragende film med godt skuespil...

Kan ikke lige komme på flere..
Gravatar

#3 MouseMickey 14 år siden

Rachel Getting Married 6.9

Et virkelig godt drama som burde have en højere rating.

Miami Vice 2006 (6.0)
Den er der nok ikke så mange der er enig i. Men synes personligt at det er en utrolig nervepirrende og dyster film. Elsker den visuelle stil samt det at man bare kastets ind i handlingen.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#4 Steffan Rasmussen 14 år siden

An American Rhapsody (6.8)
Ungarn 1951. Med det hemmelige politi i hælene flygter en familie til USA (Nastassja Kinski 0g Tony Golwyn). Men prisen er næsten ubærlig høj, for de må efterlade deres nyfødte datter hos bedstemoderen. Kort tid senere dør bedstemoderen, og Suzanne vokser op hos en kærlige plejefamilie. Der går seks lange år før familien i USA får chancen for at blive genforenet med deres datter. For Suzanne bliver det et brutale chok. Pludselig bliver hun revet væk fra dem hun elsker, ført til et fjernt land og overgivet til vidt fremmede mennesker, der taler et sprog, hun ikke forstår. Familiens kamp for frihed er vundet. Men kampen om deres datters hjerte er først lige startet!
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#5 Babo Rises 14 år siden

Skeloboy (1) skrev:
Men alle film er konstrueret...

Nogle er i større grad end andre. Reservation Road synes jeg selv er god nok, men dens handlingsforløb er en smule... for god til at være sand (specielt for et drama).

Jeg kan nok nævne en del, men Ang Lee's Hulk står meget meget lav, og burde efter min mening stå længere oppe.
Gravatar

#6 Kruse 14 år siden

Youth in Revolt (6.7)

Selvom at det selvfølgelig ikke er en som sådan dårlig karakter den har, så synes jeg skam godt at den kunne have været en smule højere. Det er en herlig komedie med nogle med nogle meget likeable personer og så sprudler den af kreativitet.

Der var også en anden film jeg ville have nævnt, men jeg kan ikke lige komme i tanke om hvad det var for en.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 Skeloboy 14 år siden

Foeller (2) skrev:
The Color of Money (6,9)

Ja, den er jeg med på også.
Gravatar

#8 IK 14 år siden

Babo Rises (5) skrev:
Ang Lee's Hulk står meget meget lav, og burde efter min mening stå længere oppe.

Meget enig, den er så undervurderet og er langt bedre end The Incredible Hulk som har en rating på 7.1.

On Her Majesty's Secret Service - 6.9
Min favorit bond-film (Har set dem alle)

Bloodsport - 6.3
Den her film er kult og sparker røv!

Gravatar

#9 BN 14 år siden

Babo Rises (5) skrev:
Reservation Road synes jeg selv er god nok, men dens handlingsforløb er en smule... for god til at være sand (specielt for et drama).

Hvad er det i den, der gør den for god til at være sand?

Nu er det jo ikke ligefrem en glad eller romantisk film, så jeg formoder, at det er noget af det sørgelige eller tragiske i den, der er for DÅRLIGT eller negativt til at være sandt. Hvad er det konkret du tænker på?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 Babo Rises 14 år siden

Jep, langt bedre end den nye Hulk.. Gider ikke til at lede efter alle de film, men der er en del jeg kan finde som burde ha' højere rating..

Skriv ny kommentar: