Nu har jeg startet denne tråd, for at finde ud af hvem andre end mig, der går op i coveret når man vælger en udgave af en DVD film.
Jeg er typen der går meget op i coveret og har dem udstilt i vitrineskabe på mit værelse, det er min form for kunst i stedet for et maleri.
Selvfølgelig går jeg også efter om en film er anamorphic og i et godt lydformat (DTS at fortrække), men det hænder at jeg kan vælge disse ting fra hvis en dvd er i et rigtigt fedt cover.
Men er der nogen er jer der har valgt en film på grund af coveret?
Og hvad er jeres syn på coveret (Skal det være original titel o.s.v)?
Jeg syntes covere fylder for meget til at være på min reol - derfor ligger de i en dvd-mappe imens de tomme covere ligger på et loft. Måske dette ændres når jeg engang får meget plads?
Altså er jeg bedøvende ligeglad med dem - det som betyder noget er filmen.
Desuden findes der billigere tapet end dvd covere :)
Ja jeg har før valgt en film pga coveret men ikke altid med det mest heldige resultat.
Coveret er i min verden med til at danne et billede af gennemarbejdet materiale, hvis man laver et cover der har total dårlige farver og et virvar af skifter og jeg ved ikke hvad så har jeg ikke lyst til at se filmen.
Der er kun visse film, hvor jeg går op i coveret.. primært film, som f.eks. Star Wars og lign., som er film der står som nogle af mine absolutte favoritter.
Ellers går jeg primært efter indhold, afhængig af filmen og hvad jeg ønsker at få med.. og hvis coveret så er pænt, er det jo kun et ekstra plus. Det er dog ikke noget jeg gider at gå ret meget op i.
Jeg vil sige først at jeg synes det er fedt filmdistributørerne gider gøre noget ekstra ud af dvd covers. Der er ikke noget bedre end et kraftigt pap-cover hvor designet er iorden (LOTR:EE / Once Upon A Time In The West, anyone?), frem for et standard kedeligt plastic-cover.
Når vi snakker cover vs. indhold, går jeg efter den bedste udgivelse af filmen, men hvis forskellene er meget små eller jeg kan få filmen i en lækker digipack ved at ofre en 10'er mere gør jeg det gerne :)
Ligesom Kadann har jeg dog enkelte film hvor jeg har valgt at ofre lidt ekstra, Se7en og Fight Club er gode eksempler, hvor coveret nok er det der skiller sig mest ud, hvis man sammenligner mine med de regulære 'billige' udgivelser.
Jesper, hvor er du ? *cough* Pearl Harbor *cough*
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Kadann snakker med klog tunge, UGH! For mig kommer filmen også helt klart i første række, og hvis coveret er pænt også er det bare en god ting. Jeg er dog meget i tvivl om jeg skal tage papcoverne af film som X-men 1.5, X-men 2, Bruce den almægtige, Daredevil osv. da de jo har samme cover indenunder.
#1 SpielbergFreak 20 år siden
Jeg er typen der går meget op i coveret og har dem udstilt i vitrineskabe på mit værelse, det er min form for kunst i stedet for et maleri.
Selvfølgelig går jeg også efter om en film er anamorphic og i et godt lydformat (DTS at fortrække), men det hænder at jeg kan vælge disse ting fra hvis en dvd er i et rigtigt fedt cover.
Men er der nogen er jer der har valgt en film på grund af coveret?
Og hvad er jeres syn på coveret (Skal det være original titel o.s.v)?
#2 filmz-Retep 20 år siden
Altså er jeg bedøvende ligeglad med dem - det som betyder noget er filmen.
Desuden findes der billigere tapet end dvd covere :)
#3 cyberzed 20 år siden
Ja jeg har før valgt en film pga coveret men ikke altid med det mest heldige resultat.
Coveret er i min verden med til at danne et billede af gennemarbejdet materiale, hvis man laver et cover der har total dårlige farver og et virvar af skifter og jeg ved ikke hvad så har jeg ikke lyst til at se filmen.
#4 inflector 20 år siden
#5 filmz-Kadann 20 år siden
Ellers går jeg primært efter indhold, afhængig af filmen og hvad jeg ønsker at få med.. og hvis coveret så er pænt, er det jo kun et ekstra plus. Det er dog ikke noget jeg gider at gå ret meget op i.
#6 Kalle Ferm 20 år siden
#7 El vez 20 år siden
Når vi snakker cover vs. indhold, går jeg efter den bedste udgivelse af filmen, men hvis forskellene er meget små eller jeg kan få filmen i en lækker digipack ved at ofre en 10'er mere gør jeg det gerne :)
Ligesom Kadann har jeg dog enkelte film hvor jeg har valgt at ofre lidt ekstra, Se7en og Fight Club er gode eksempler, hvor coveret nok er det der skiller sig mest ud, hvis man sammenligner mine med de regulære 'billige' udgivelser.
Jesper, hvor er du ?
*cough* Pearl Harbor *cough*
#8 Patriarch 20 år siden
#9 filmz-cybercow22 20 år siden
#10 filmz-nemesis 20 år siden
For mig kommer filmen også helt klart i første række, og hvis coveret er pænt også er det bare en god ting.
Jeg er dog meget i tvivl om jeg skal tage papcoverne af film som X-men 1.5, X-men 2, Bruce den almægtige, Daredevil osv. da de jo har samme cover indenunder.