Jeg kender ikke mange der er medlem af Jehovas vidner. Rent faktisk kender jeg kun til en familie, hvor jeg gik i klasse med en af pigerne. Hun blev rent faktisk udstødt af familien, da hun fandt sig en mand, der ikke var medlem af Jehovas vidner.
Det kan godt være, at dette ikke er standard praksis, men det skete altså alligevel. Nu har jeg ikke snakket med hende i nogle år, så jeg skal ikke kunne sige, om der er sket ændringer i deres familiære forhold siden da.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Som Sebastian Dorset engang sagde, når nu Jehovas vidner alligevel går rundt fra dør til dør, kan de så ikke gøre noget nyttigt og tage reklamerne med.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Gennem hele min barndom og mine teenageår kendte jeg også kun selv én eneste person, der var Jehovas vidne. Og det var også en klassekammerat. Han blev ofte drillet af de andre elever, inklusiv af MIG, fordi han havde såkaldte flyve-ører (som vi rendte og hev i) og fordi han tilfældigvis var lidt langsom - f.eks. fik han specialtimer med henblik på bl.a. at komme til at læse bedre.
M.h.t. det du nævner, så er det til sammenligning nok heller ikke alle danskere, der udstøder familiemedlemmer, der slutter sig til Jehovas Vidner. Men min mor og jeg er ikke desto mindre blevet udstødt af min faster og onkel (samt fætter og kusiner), og min morbror og dennes kone lukkede også til at begynde med af for kontakten til min mor, da hun (få år efter mig) sluttede sig til Jehovas Vidner.
Værst er det dog for enkelte kvinder, der har sluttet sig til Jehovas Vidner, og som af denne grund er blevet tævet og chikaneret derhjemme af deres egne ikke-troende ægtemænd.
Jeg gik i klasse med tre drenge i årevis, der alle var Jehovas Vidner. Især én af dem var en rigtig god ven, men jeg har ikke talt med dem længe, fordi jeg for længst er flyttet langt væk fra hjembyen. Men jeg husker tydeligt, hvordan den ene af dem havde forelsket sig i en pige, der ikke var medlem af Jehovas Vidner, og at han for alt i verden måtte holde det hemmeligt, fordi ellers ville han blive udstødt. Det tærede også en del på min kammerat, fordi han fortalte, at han egentlig var forpligtet at sige det til de andre, men at han jo så samtidigt ville forårsage sin kammerats udstødelse.
Glæder mig til at se, om filmen er bedre end den forfærdelige og forfærdeligt overvurderede "Drømmen".
#11 BN 17 år siden
Ja. Jeg forlod folkekirken, da jeg var i tyverne, og har lige siden tilhørt dem her ... øhh, tror jeg nok ...
#12 dyg 17 år siden
Det kan godt være, at dette ikke er standard praksis, men det skete altså alligevel. Nu har jeg ikke snakket med hende i nogle år, så jeg skal ikke kunne sige, om der er sket ændringer i deres familiære forhold siden da.
#13 filmz-jonasgr 17 år siden
'Cause I'm evil"
#14 BN 17 år siden
Haha, det har jeg selv og andre faktisk tit gjort ... og ikke kun reklamerne, men også avisen.
#15 BN 17 år siden
Gennem hele min barndom og mine teenageår kendte jeg også kun selv én eneste person, der var Jehovas vidne. Og det var også en klassekammerat. Han blev ofte drillet af de andre elever, inklusiv af MIG, fordi han havde såkaldte flyve-ører (som vi rendte og hev i) og fordi han tilfældigvis var lidt langsom - f.eks. fik han specialtimer med henblik på bl.a. at komme til at læse bedre.
M.h.t. det du nævner, så er det til sammenligning nok heller ikke alle danskere, der udstøder familiemedlemmer, der slutter sig til Jehovas Vidner. Men min mor og jeg er ikke desto mindre blevet udstødt af min faster og onkel (samt fætter og kusiner), og min morbror og dennes kone lukkede også til at begynde med af for kontakten til min mor, da hun (få år efter mig) sluttede sig til Jehovas Vidner.
Værst er det dog for enkelte kvinder, der har sluttet sig til Jehovas Vidner, og som af denne grund er blevet tævet og chikaneret derhjemme af deres egne ikke-troende ægtemænd.
#16 mr gaijin 17 år siden
#17 The Insider 17 år siden
Glæder mig til at se, om filmen er bedre end den forfærdelige og forfærdeligt overvurderede "Drømmen".
#18 davenport 17 år siden