Gravatar

#1 The Boondock Saint 15 år siden

Hej alle sammen
Jeg skal til at skrive en opgave om hvordan vores subjektive fantasi bliver fremstillet filmisk. Jeg har tænkt mig at inddrage film som "Big Fish" og "The Imaginarium of Doctor Parnassus".

Er der nogle af jer der har idéer til andre film man kunne bruge i denne sammenhæng? Jeg har ingen filmhistorisk begrænsning, så jeg er åben overfor både nye og gamle film.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Johan
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

David Lynch' film, indeholder jo en stor portion relation til underbevidstheden, så der må være masser af stof her. Mulholland Drive er et nøgle eksempel.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 The Boondock Saint 15 år siden

Det er rigtigt, men jeg har bare tænkt mig at tage udgangspunkt i de to nævnte film, og jeg syntes desuden at Lynch fortjener en hel opgave for sig selv.... Jeg tror ikke at det ville være fair overfor alt det der er at tage fat på i hans film til bare at bruge dem som en lille del af opgaven.
Gravatar

#4 sluppermand 15 år siden

Pan's Labyrint er et oplagt valg.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#5 filmz-Bruce 15 år siden

#3 Ok, det lød blot som om opgaven var åben, da du spurgte efter andre film :)
Gravatar

#6 Thomsen 15 år siden

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg er med her? Taler vi om kunstnerens fantasi, som kommer til udtryk i fantastiske universer, eller mener du figurernes (de fiktive personers) fantasi, og hvordan den formidles på film?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#7 The Boondock Saint 15 år siden

Den er også helt åben, men lige præcis Lynch har jeg bevidst valgt fra fordi jeg syntes han er for omfattende og fortjener i opgave for sig.
#6: Det er de fiktive personers subjektive fremstilling af fantasi, altså en undersøgelse af hvilke filmisk virkemidler der tage i brug når det underbevidste skal fremstilles som film. Jeg vil naturligvis også arbejde lidt med instruktørernes generelle stil; hvilket især med Burton og Gilliam er yderst relevant, både i forhold til disse specifikke film og øvrige filmkatalog.
Gravatar

#8 filmz-Bruce 15 år siden

#6 Eller publikums, hvordan vi opfatter fantasifulde segmenter på film?

Science of Sleep måske.
Gravatar

#9 Skeloboy 15 år siden

sluppermand (4) skrev:
Pan's Labyrint er et oplagt valg.

Det er næsten et indlysende valg.

Kan også nævne Bridge To Terabithia.

Fear & Loathin in Las Vegas måske også, men det er dog fantasi fremkaldet af alskens stoffer. Trainspotting kan også nævnes i samme åndedrag.
Gravatar

#10 Tommy Kristensen 15 år siden

What Dreams May Come

Skriv ny kommentar: