Gravatar

#1 frahm-2 21 år siden

At Filmland ikke længere sendes efter nytår er vel en kendt sag. I stedet vil der komme flere temadage, hvoraf en del af dem naturligvis vil handle om film, men hvad er egentlig folks syn på Filmland. Personlig mener jeg at det er et useriøst og talentløst program. Vi får udelukkende at vide hvad Filmland mener. Vi får ikke lov til selv at tage stilling. Folk der laver noget der ikke er i Filmlands smag bliver desuden latterliggjort og tilsvinet. Hvor bliver jeg glad når Søren Høy ikke længere er på mit TV.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#2 JannikAnd 21 år siden

Lille rettelse: Filmland lukker ikke - det er lukket...

Personligt var jeg helt vild med Filmland og Søren Høy, på trods af at han opførte sig lidt besynderligt de sidste par måneder. Men jeg synes klart, at han er Danmarks dygtigste, og derfor er det en skam, at det er lukket...
Gravatar

#3 maniac 21 år siden

Søren Høy er nu fin nok. Selvom det ikke altid lyder som det i hans programmer, ved han en masse om film.

Jeg er med i en studenter-forening på Aalborg universitet, hvor vi arrangerer en årlig biograf-marathon, hvor vi altid har en ude og holde foredrag. Søren Høy var ude og snakke for 2 år siden lige efter han havde startet filmland, og han gjorde det praktisk talt gratis, for at være flink, da budgettet var begrænset. Men udover det så kan vi bare ringe til ham hver gang der er noget, vi er i tvivl om, og han kan osse skaffe os kontakter til mulige foredragsholdere... Det er bestemt ikke alle der har overskud til sådan en service.
Gravatar

#4 chandler75 21 år siden

Uanset hvad man mener om Filmland (personligt fandt jeg det aldrig i stand til at løfte arven efter Bogart, hvilket vel også er grunden til at det lukker), er det en skam at man må sige farvel til endnu et dansk program dedikeret udelukkende til film.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 Captain Vallo 21 år siden

Ja, jeg ku' godt bruge en ny inkarnation af Filmkanylen...
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#6 ks 21 år siden

Jeg synes nu det var udmærket, selvom anmeldelserne ikke altid var de bedste, så har jeg altid syntes, at det har været dejlig med en mulighed for at se lidt klip fra filmen.

Som Chandler75 siger, så er det også utroligt trist at se endnu et dansk program, som er dedikeret udelukkende til film, lukke.

Jeg håber stadig på en solid dækning af Oscar Showet fra DR2's side!
Gravatar

#7 Outbound Sith 21 år siden

Filmland startede rigtigt lovende! Der skulle både være film- og DVD-anmeldelse, baggrundshistorier og hele pivtøjet!

Men DVD-anmeldelserne blev hurtigt begrænset til kun "Ringenes Herre Extended Edition" (som jeg ville have købt uanset Filmlands anmeldelser), og baggrundshistorierne kom de først for alvor i gang med her til efteråret.

Men et middelmådigt program er bedre end ingenting (og "ingenting" er bedre end Frid's Film), så jeg vil vente og se, om DR2's varslede filmtema-dage er noget at skrive hjem om.

I mellemtiden kan jeg kun opfordre TV2 til at tage udfordringen op og lave et kick-ass film-magasin. Måske på Zulu med Palle Strøm som vært... Hvor cool ville det lige være??? :P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#8 JannikAnd 21 år siden

Ikke så cool?
Gravatar

#9 frahm-2 21 år siden

Det ville være fedt hvis TV2 ville lave et filmprogram. Man kunne eventuelt dele det op i to programmer, såadan så man lavede et program udelukkende med anmeldelser på TV2 og et program udelukkende med baggrundsstof på Zulu.
De skal bare behandle filmene med respekt, hvilket Filmland ikke gjorde. Næsten alle film har deres beretigelse, hvilket Filmland tydeligvis ikke mente.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com

#10 21 år siden

Hvor filmland ikke altid fulgte de anmeldte films præmisser syntes deres egen præmis for at anmelde filmen som de gjorde altid klart men jeg syntes dog først det var til sidst at de havde nosser. Det var først til sidst at deres karaktere for filmene og anmeldelserne afveg betydeligt fra trykte anmelderes. Og når vi kommer til stykket er især internetsanmeldernes begejstring, for alt hvad der er spektakulært(bang, boom, crash), lidt kedelig.

Jeg synes generelt at anmeldelser i de danske medier er lidt for begejstret for filmene - de virker som en slags reklame booster for filmene. Vi mangler flere blade eller andet som Mifune hvor vi ikke bare får overflade men lidt dybde og ikke mindst interessandte meninger gjort til kende. I England formåede de på Channel4 (nu lukket) at lave et program hvor en intruktør blev taget op og endevendt på 30-40 min. og vel og mærke på en måde så vi ikke startede fra Adam og Eva men at alle der vidste lidt om intruktøren var hooked.

Lidt flere anmeldelser som er læsværdige selvom man har set filmen - tak.

Skriv ny kommentar: