Gravatar

#1 evermind 19 år siden

Jeg læste, at filmens plot ligger i forlængelse af spillet. Det, jeg nu gerne vil vide, kære filmz-hoveder, er hvorvidt man er nødt til at være inde i spillets plot for at få nogen glæde af filmen...?

Har godt nok spillet det, men det er en pæn bunke år siden, og jeg færdiggjorde det aldrig. Det er faktisk ret sparsomt, hvad jeg husker derfra. Og så er det jo heller ikke fedt, hvis jeg vil vise den til andre, og de nødvendigvis skal have spillet FF VII for at få noget ud af den.

Så, fans af filmen, hvis vi antager, at jeg er helt blank, hvad angår spillet, er det så stadig en god film?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 El vez 19 år siden

Hey homie,

Jeg gennemførte FF7 i sin tid på min playstation 1 (det var tider).

Minor FF7 spil spoilers: ...og jeg må ærligt talt indrømme at det eneste jeg husker var at Cloud var hovedpersonen (der engang var del af det store corporations squad, SOLDIER), at Aerith (?) tager billetten på et tidspunkt, at man samler en masse cool dudes op undervejs, at Sephiroth er en genetisk manipuleret good guy turned bad og også var en del af SOLDIER, man rider lidt på nogle chocobos og redder iøvrigt verden.

Det er hvad der sker går man bliver gammel, men hvorom alting er, var det ikke det store jeg kunne huske.

Når det så kommer til Advent Children, har jeg hørt flere sige at de ikke rigtig kunne finde hoved og hale på historien, men - MEN! Der er håb forude.

På dvd'en (samtlige regioner) er der en lille sag ved navn "Reminiscing Final Fantasy VII" - fantastisk idé! Det er simpelthen en lang featurette der forsøger at opsummere spillet. Nu er det nemmest at følge med her, hvis man har spillet noget FF7, men selv hvis man ikke har, burde man fange, om ikke andet så et par elementer af universet og være en smule bedre rustet til the main feature.

Når alt dette så er sagt, vil jeg mene man sagtens kan se filmen blot for dens flotte animation og imponerende actionsekvenser også uden at fatte en brik af handlingen, men fortællingen i filmen er heller ikke særlig kompliceret. Det handler jo i bund og grund om at Cloud og Sephiroth skal ud og tæve løs på hinanden, helst så spektakulært som muligt.

Se den - det er en festlig omgang uanset hvad :)

Bedste actionsekvens er i øvrigt en ret cool fight i en kirke med Tifa og en af filmens tre skurke, det er gode sager.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 evermind 19 år siden

Yo boi!!!11enen :)

Tak for det gode, fyldestgørende svar.

Ja, det var sgu et hyggeligt spil, også selv om jeg så aldrig fik gennemført.

Hm, det kunne godt være, jeg skulle rykke på filmen, da den immervæk ikke koster det store hos cd-wow. Lidt lækker animation er jo under alle omstændigheder aldrig af vejen!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: