#60 Nej bdp-300'eren har Sigma Designs SMP8634 chippen, som er middelmådig i opskalering. Jeg tror PS3'eren er lidt bedre, men det er nok ikke derfor, man skal købe en PS3'er. De er ingen match for HQV Reon chippen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Til gengæld har Sonys folk jo åbnet op for at gøre deres opskalering endnu bedre i en fremtidig softwareopdatering, så selvom den ikke kommer op på siden af HQV'en, så bliver den sikkert ret festlig, trods alt. :)
#62 Samsung'en bd-p1200'eren koster også 499$, men så får man ikke konsolen med i prisen :)
#63 Ingen tvivl! Men det er altid svært for software scaling at konkurrere med en hardware af slagsen, selv om cell processoren er en kraftig svend :) Og nu er det kun få år siden HQV blev brugt til restaureringen af Star Wars filmene og kostede 60.000$ for en chip :) Det går hurtigt nu om dage.
Det mener jeg nu nok at PS3'eren er. Da jeg sammenlignede Toshiba XE1'eren med PS3'erens upscaling var forskellen virkelig minimal. Jeg tvivler på at man overhovedet kan se forskel hvis man ikke har projektor eller skærm over 50". :)
#65 Klart er der mange faktorer i ligningen. Størrelse og kvalitet af skærm samt kvaliteten af dvd transfer, spiller en meget stor rolle. Og du har helt ret i, at under 50" vil det være svært at se forskel.
#57 Der kommer en del andre Blu-ray afspillere til vinter, hvilket vil skabe et prisfald i det hele taget. Jeg kan ikke huske om det bl.a. er Pioneer, der også kommer ind på markedet - men jeg mener at have læst at der kommer afspillere i 2500 kr. klassen.
Desuden venter jeg gerne endnu længere tid og holder mig til HD-DVD'en imens, den er jeg indtil videre ret godt tilfreds med. :)
bruce: Hvor hurtigt fik du svar fra AmericanShopper? Jeg har stadig ikke hørt noget.
Og har du i grunden undersøgt hvordan man står i forhold til garanti og den slags med sådan en amerikansk fætter? Jeg mener, teknisk set er der jo en risiko for at den kan være DOA.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#69 Jeg har været i email kontakt med Annette "over there" fra AmericanShopper, nogle gange, som bekræftede, at betaling via PayPal var gået iorden og dyret bestilt.
Er den DOA, så må jeg jo bare shippe den tilbage. Er der garanti er der garanti og den er jo købt ved Amazon, som jeg har gode erfaringer med. Det bliver ikke min eneste "amerikanske fætter", for hvad blu-ray angår, skal den være region A.
#61 filmz-Bruce 18 år siden
#62 Bony 18 år siden
#63 filmz-Kadann 18 år siden
Til gengæld har Sonys folk jo åbnet op for at gøre deres opskalering endnu bedre i en fremtidig softwareopdatering, så selvom den ikke kommer op på siden af HQV'en, så bliver den sikkert ret festlig, trods alt. :)
#64 filmz-Bruce 18 år siden
#63 Ingen tvivl! Men det er altid svært for software scaling at konkurrere med en hardware af slagsen, selv om cell processoren er en kraftig svend :) Og nu er det kun få år siden HQV blev brugt til restaureringen af Star Wars filmene og kostede 60.000$ for en chip :) Det går hurtigt nu om dage.
#65 pulse83 18 år siden
Det mener jeg nu nok at PS3'eren er. Da jeg sammenlignede Toshiba XE1'eren med PS3'erens upscaling var forskellen virkelig minimal. Jeg tvivler på at man overhovedet kan se forskel hvis man ikke har projektor eller skærm over 50". :)
#66 filmz-Bruce 18 år siden
#67 El vez 18 år siden
#68 dolphinfriendly 18 år siden
Desuden venter jeg gerne endnu længere tid og holder mig til HD-DVD'en imens, den er jeg indtil videre ret godt tilfreds med. :)
#69 gi-jones 18 år siden
Og har du i grunden undersøgt hvordan man står i forhold til garanti og den slags med sådan en amerikansk fætter? Jeg mener, teknisk set er der jo en risiko for at den kan være DOA.
#70 filmz-Bruce 18 år siden
Er den DOA, så må jeg jo bare shippe den tilbage. Er der garanti er der garanti og den er jo købt ved Amazon, som jeg har gode erfaringer med. Det bliver ikke min eneste "amerikanske fætter", for hvad blu-ray angår, skal den være region A.