Jeg har været lidt rundt at læse omkring firmajulegaver, og kan vist konkludere følgende:
Firmaer må giver op til 700 kr. (500 kr. var det før). Gaven må kun være naturalier (spise/drikke). Gavekort tæller ikke med og skal oplyses som løn/skat. Hvis gaven er større end 700 kr. skal der betales skat af hele beløbet dvs. 701 kr. er VIRKELIG irriterende.
Men hvad nu hvis de enkelte medarbejde selv gik ud og købt noget (f.eks. øl eller vin) og bragte en kvittering på under 700 kr. med tilbage. Ville det være ok? Kan firmaet så bare overføre beløbet direkte til den ansattes lønkonto eller er der andet lovteknisk fniderfnader med i det?
Sidste år fik jeg en dejlig plaid - den mest nedern gave var året i forvejen - en pestoskål! Ja sådan en grøn lille satan, med en underlig træ ske - det er det der sker når det er ledelsen over i KBH der skal vælge noget til en folk ungarbejdere i Jylland.
#1 Jeg mener at have hørt om at man kan noget i den stil du nævner, men ofte er det nok i den stil at medarbejderne får noget at vælge imellem. Jeg ved godt det ikke er julegave, men jeg ved min mor på et tidspunkt blot blev sent ud og købe hendes egen gave i forbindelse med noget jubilæum. Så det må kunne lade sig gøre.
#7 Du kan da sagtens have en grill på køkkenbordet :D
Blandt mine tidligere julegaver findes en læderjakke i lysbrun som jeg har haft på 1 gang, "guld" juleskeer jeg aldrig har brugt, en sort "vinterjakke" der heller aldrig er blevet brugt, 4 år i træk...julesnaps og jeg drikker ikke snaps, en softshell der aldrig er brugt men overdraget til min mor (hænger nok sammen med at kvaliteten var ikke engang halv så god som min Haglöffs)
Det er mange år siden jeg fik en gave fra min arbejdsplads. Min sidste arbejdsgiver var jo Kolding Kommune, og de fjernede gaven, da folk nok alligevel var for stressede og underbetalte til at kunne koncentrere sig om en gave. Før det var jeg selvstændig i 3 år, så der gav det kun hvad jeg selv syntes. (Tamme julefrokoster også...) og før det var jeg på fabrik, hvor Geo Jensen også var fremtrædende med ubrugeligt junk af "guld". Så jeg ser frem til mit vin, som gerne skulle være dukket op på fredag.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1 loki 16 år siden
Firmaer må giver op til 700 kr. (500 kr. var det før).
Gaven må kun være naturalier (spise/drikke).
Gavekort tæller ikke med og skal oplyses som løn/skat.
Hvis gaven er større end 700 kr. skal der betales skat af hele beløbet dvs. 701 kr. er VIRKELIG irriterende.
Men hvad nu hvis de enkelte medarbejde selv gik ud og købt noget (f.eks. øl eller vin) og bragte en kvittering på under 700 kr. med tilbage. Ville det være ok? Kan firmaet så bare overføre beløbet direkte til den ansattes lønkonto eller er der andet lovteknisk fniderfnader med i det?
#2 dyg 16 år siden
Vi kunne selv vælge mellem 6-7 forskellige ting, hvoraf kun den ene var spiselig.
#3 DarkLight 16 år siden
#4 loki 16 år siden
#5 davenport 16 år siden
#6 tiany 16 år siden
Ja sådan en grøn lille satan, med en underlig træ ske - det er det der sker når det er ledelsen over i KBH der skal vælge noget til en folk ungarbejdere i Jylland.
#1 Jeg mener at have hørt om at man kan noget i den stil du nævner, men ofte er det nok i den stil at medarbejderne får noget at vælge imellem.
Jeg ved godt det ikke er julegave, men jeg ved min mor på et tidspunkt blot blev sent ud og købe hendes egen gave i forbindelse med noget jubilæum. Så det må kunne lade sig gøre.
#7 DarkLight 16 år siden
- Geo Jensen Sengetøj
- Geo Jensen håndklæder
- Osteskærebræt
- Radio
- Weber Smokey Joe Grill
- Rejsetaske
#8 Guts 16 år siden
Denne!!
#9 cyberzed 16 år siden
Blandt mine tidligere julegaver findes en læderjakke i lysbrun som jeg har haft på 1 gang, "guld" juleskeer jeg aldrig har brugt, en sort "vinterjakke" der heller aldrig er blevet brugt, 4 år i træk...julesnaps og jeg drikker ikke snaps, en softshell der aldrig er brugt men overdraget til min mor (hænger nok sammen med at kvaliteten var ikke engang halv så god som min Haglöffs)
#10 davenport 16 år siden
Før det var jeg selvstændig i 3 år, så der gav det kun hvad jeg selv syntes. (Tamme julefrokoster også...) og før det var jeg på fabrik, hvor Geo Jensen også var fremtrædende med ubrugeligt junk af "guld".
Så jeg ser frem til mit vin, som gerne skulle være dukket op på fredag.