Gravatar

#1 filmz-Bruce 19 år siden

DVDTalk

Metacritic 82%
75% på Rottentomatoes

Godt nok for mig :) Er glade for at de rigtig gode anmeldelser, kommer fra de kilder, jeg bedst kan lide at læse i.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 mr gaijin 19 år siden

Ja, og 83% blandt Cream of the Crop fra Rottentomatoes.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3 ks 19 år siden

Den har egentlig fået en meget blandet modtagelse af hvad jeg har set, og langtfra alle er meget begejstrede. Det bliver spændende at se, for jeg har på fornemmelsen, at det er en film, der deler publikum. De anmeldeser jeg har læst var i hvert fald ikke særlig begejstrede, og hvis man går igennem de forskellige kommentarer inde på RottenTomatoes vil man også se, at kritiken er ret hård fra nogel af kritikerne.

Det er ikke min mening at lyde skeptisk, da det er en film jeg længe har set rigtig meget frem til. Men tidligere på ugen stod Flags of Our Fathers helt nede på 63% procent inde på Rottentomatoes, og der var jeg efterhånden ved at blive lidt nervøs. At det så er gået i den rigtige retning siden er da dejligt at se, men det gør mig stadig lidt bekymret, at de første par anmeldelser faldt helt nede omkring de 60%, hvilket da ikke nødvendigvis er dårligt - men man har jo altid forventninger om, at hr. Eastwood leverer et mesterværk :)
Gravatar

#4 pulse83 19 år siden

Personligt tror jeg at mange anmeldelere giver Eastwood utrolig lang snor, og det resulterer i nogle lidt mere positive anmeldelser. Jeg tror at denne film kommer til at stinke alt for meget af patriotisme og vejning af det amerikanske flag. Jeg er meget skeptisk. Også selvom det er Eastwood.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#5 mr gaijin 19 år siden

Filmen er jo netop en dekonstruktion af myten om flaget og myten om "krigshelte". De største kritikpunkter går på, at Eastwood forsøger for meget på en gang (han har tre tidslag i sin historie).

Alle de anmeldere, som jeg læser og respekterer, har givet filmen en kritik, der gør, at den lyder interessant for mit vedkommende. Og ifølge den kritik viser Eastwood filmen fra en ganske ubehagelig vinkel. Krigen vises som noget nødvendigt, men ikke som noget heltemodigt. Det heltemodige skulle i denne film bestå i, at disse mennesker lærer at leve med krigens gru.
Gravatar

#6 pulse83 19 år siden

#5 Okay. IMO, er det bare ikke det billede som de forskellige trailers tegner af filmen. Men en Eastwood-film skal ses i sin helhed og bedømmes derefter. Og jo mere skeptisk jeg er, jo større chance er der for at jeg bliver overrasket.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#7 ks 19 år siden

For mig er der ingen tvivl om, at denne film kommer til at bliver meget patriotisk. Den anmeldelse jeg læste på JoBlo argumenterede også for, at det var tæt på at blive lidt for meget og Japanerne var skildret så ensidet i filmen, at det nærmest var til gené, men så mindede anmelderen samtidig også om, at det må forventes, at Letters from Iwo Jima retter op på det patriotiske i denne film og netop giver denne dybde i hele situationen som vi gerne vil se. Og som jeg også forventer Clint Eastwood er istand til at levere.
Gravatar

#8 mr gaijin 19 år siden

#7 Spørgsmålet er netop, hvordan den er patriotisk. De fleste påpeger jo, at den er patriotisk ved at kritisk overfor helte-myter. Heltene i filmen er de almindelige mennesker, der blev ofre for krigens gru. Jeg har læst flere anmeldelser, men denne giver mig det klareste billede af temaerne i filmen:

http://movies2.nytimes.com/2006/10/20/movies/20fla...

Gravatar

#9 chuck 19 år siden

#1 bruce må jeg godt nævne Borats 100% igen? Sjauw film :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#10 ks 19 år siden

#8 - Jeg vil helst ikke læse for mange anmeldelser, da det er en af de ting jeg synes farver ens eget synspunkt på filmene alt for meget - men ja, uanset hvad, så er der vist ingen tvivl om at patriotisme er en af de store temaer i filmen.

Skriv ny kommentar: