Det er helt mærkeligt at læse denne tråd. For der er desværre flere fobier, jeg kan nikke genkendende til.
Jeg har svær araknofobi. Kan få panikangst, svedture, problemer med vejrtrækningen, og andre hyggelige ting ved synet af store edderkopper. Eller, ikke så meget ved synet af dem. Det er kun en smule skræmmende for mig. Det er nok nærmere det omvendte. For når de pludselig ikke er i syne længere, så er det at jeg får en slags panikangst. Episoden der ligger til grund for min frygt står stadig tydeligt i min hukommelse. 7 år gammel, liggende på min seng en tidlig morgen. Jeg ligger med ansigtet ind mod muren. Lå ganske tæt på væggen og da jeg så slår øjnene op, sidder der en kæmpe husedderkop, lige foran ansigtet på mig. Jeg stivner og er herefter ikke i stand til at bevæge mig. Chokket er faktisk så stort, at jeg ligefrem besvimer af det.
Jeg har svær dentofobi. Senere mild. Det mest irriterende, er dog at det altid har fået mig ind i en ond cirkel. For min sygelige angst for tandlæger, gjorde at jeg før i tiden i de yngre år, nægtede at gå til tandlæge før det var yderst nødvendigt. Men det til følge, at mine tænder nu er meget sarte, dvs uden emalje og andet naturlig beskyttelse. Drikker af samme grund sjældent sodavand eller lignende. Den onde cirkel består så af de 'tvungne' halvårs undersøgelser (og behandlinger), i jeg ved ikke hvor mange år endnu. Er dog blevet lidt bedre, til at tage mig sammen til at tage afsted til tandlægen nu. Men mavepinen lige inden er stadig den samme.
Jeg har mild altofobi - Højdeskræk. Jeg kan ikke tåle at stå tæt ved en afgrund, højhuse, tårne eller lignende. Ligeledes kan jeg få det meget dårligt, bare ved at se andre sidde på fx kanter eller rækværk hvor der er langt ned. Hvis jeg kender dem, beder jeg dem simpelthen hoppe ned. Hvis jeg ikke kender dem, bliver jeg nødt til at forlade stedet.
Jeg har en svag achluofobi - mørkeræd. Da jeg var helt lille var dette et stort problem. Nu viser det sig mest, ved at jeg nogen gange tager mig selv i at kigge tilbage eller lignende. Lyde med mere, er dog stadig meget mere skræmmende, når man er alene i mørket. Sammen med én eller flere er der dog intet.
Og så en sidste ting balloner. Herrguths indlæg ramte lige i øjet. Det er præcis, som jeg har det. Jeg kan simpelthen heller ikke snuppe, de satans balloner. Risikoen for at de lige pludseligt springer. Jeg ville faktisk hundrede gange hellere danse salsa, med en desperat homoseksuel, end jeg ville overvære en ballondans. Det er da også den mest åndsvage dans, der nogensinde er blevet opfundet. Fuldstændig hjernevaskede, springer de små børn rundt for at lemlæste hinanden, i jagt efter de små balloner i alle deres åndsvage pangfarver. Deres mål er at få dem til at springe. Sig mig lige engang; så er man s'gu ikke helt rask..?! Så føler man sig pludselig en lille smule normal igen. :)
Det med frygten ved "braget", hvis man kan kalde det sådan, ved springningen af balloner aner jeg ikke hvor kommer fra. Men er på samme måde slet ikke tryg ved fyrværkeri, eller lignende med brag. Til et nytår, for nogen år siden, syntes mine kammerater, det var vildt sjovt at affyre en åndsvag hundeprop-pistol tæt ved mit hoved, da de kendte til min frygt. Tak for lort siger man så! Frygten for fyrværkeri er dog ligeså meget frygten for at få noget i øjnene. Er meget sart med mine øjne.
Hold da op en smøre. Håber ikke der er nogen psykologi studerende herinde. Her er jo nok til en hel afgangsrapport. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#63 - Ssshh.. Ikke så højt. De har i forvejen for meget på mig. Venter hvert øjeblik på at vognen kommer og henter mig. Nu begynder jeg da for alvor at kigge mig over skulderen..!
;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg har mild altofobi - Højdeskræk. Jeg kan ikke tåle at stå tæt ved en afgrund, højhuse, tårne eller lignende. Ligeledes kan jeg få det meget dårligt, bare ved at se andre sidde på fx kanter eller rækværk hvor der er langt ned. Hvis jeg kender dem, beder jeg dem simpelthen hoppe ned. Hvis jeg ikke kender dem, bliver jeg nødt til at forlade stedet.
Ja... jeg har faktisk også ret svær højdeskræk på andres vejne. :D Magter heller ikke folk der spiller åndsvage på et rækværk i 5. sals højde :)
#61 BN 18 år siden
Du gav mig bare associationer til Cary Grant's køretur i beruset tilstand i "North by North-West" (Menneskejagt). ;-)
[url= ca. 4:00 og frem[/url]
#62 Bony 18 år siden
Jeg har svær araknofobi.
Kan få panikangst, svedture, problemer med vejrtrækningen, og andre hyggelige ting ved synet af store edderkopper. Eller, ikke så meget ved synet af dem. Det er kun en smule skræmmende for mig. Det er nok nærmere det omvendte. For når de pludselig ikke er i syne længere, så er det at jeg får en slags panikangst. Episoden der ligger til grund for min frygt står stadig tydeligt i min hukommelse. 7 år gammel, liggende på min seng en tidlig morgen. Jeg ligger med ansigtet ind mod muren. Lå ganske tæt på væggen og da jeg så slår øjnene op, sidder der en kæmpe husedderkop, lige foran ansigtet på mig. Jeg stivner og er herefter ikke i stand til at bevæge mig. Chokket er faktisk så stort, at jeg ligefrem besvimer af det.
Jeg har svær dentofobi. Senere mild.
Det mest irriterende, er dog at det altid har fået mig ind i en ond cirkel. For min sygelige angst for tandlæger, gjorde at jeg før i tiden i de yngre år, nægtede at gå til tandlæge før det var yderst nødvendigt. Men det til følge, at mine tænder nu er meget sarte, dvs uden emalje og andet naturlig beskyttelse. Drikker af samme grund sjældent sodavand eller lignende. Den onde cirkel består så af de 'tvungne' halvårs undersøgelser (og behandlinger), i jeg ved ikke hvor mange år endnu. Er dog blevet lidt bedre, til at tage mig sammen til at tage afsted til tandlægen nu. Men mavepinen lige inden er stadig den samme.
Jeg har mild altofobi - Højdeskræk.
Jeg kan ikke tåle at stå tæt ved en afgrund, højhuse, tårne eller lignende. Ligeledes kan jeg få det meget dårligt, bare ved at se andre sidde på fx kanter eller rækværk hvor der er langt ned. Hvis jeg kender dem, beder jeg dem simpelthen hoppe ned. Hvis jeg ikke kender dem, bliver jeg nødt til at forlade stedet.
Jeg har en svag achluofobi - mørkeræd.
Da jeg var helt lille var dette et stort problem. Nu viser det sig mest, ved at jeg nogen gange tager mig selv i at kigge tilbage eller lignende. Lyde med mere, er dog stadig meget mere skræmmende, når man er alene i mørket. Sammen med én eller flere er der dog intet.
Og så en sidste ting balloner. Herrguths indlæg ramte lige i øjet. Det er præcis, som jeg har det. Jeg kan simpelthen heller ikke snuppe, de satans balloner. Risikoen for at de lige pludseligt springer. Jeg ville faktisk hundrede gange hellere danse salsa, med en desperat homoseksuel, end jeg ville overvære en ballondans. Det er da også den mest åndsvage dans, der nogensinde er blevet opfundet. Fuldstændig hjernevaskede, springer de små børn rundt for at lemlæste hinanden, i jagt efter de små balloner i alle deres åndsvage pangfarver. Deres mål er at få dem til at springe. Sig mig lige engang; så er man s'gu ikke helt rask..?! Så føler man sig pludselig en lille smule normal igen. :)
Det med frygten ved "braget", hvis man kan kalde det sådan, ved springningen af balloner aner jeg ikke hvor kommer fra. Men er på samme måde slet ikke tryg ved fyrværkeri, eller lignende med brag. Til et nytår, for nogen år siden, syntes mine kammerater, det var vildt sjovt at affyre en åndsvag hundeprop-pistol tæt ved mit hoved, da de kendte til min frygt. Tak for lort siger man så! Frygten for fyrværkeri er dog ligeså meget frygten for at få noget i øjnene. Er meget sart med mine øjne.
Hold da op en smøre. Håber ikke der er nogen psykologi studerende herinde. Her er jo nok til en hel afgangsrapport. :)
#63 HonoDelLoce 18 år siden
Er det ikke bare paranoia ? :D
#64 Bony 18 år siden
;)
#65 HonoDelLoce 18 år siden
Hehe.. It's not paranoia, if they're really there ;)
#66 Patriarch 18 år siden
Ja... jeg har faktisk også ret svær højdeskræk på andres vejne. :D Magter heller ikke folk der spiller åndsvage på et rækværk i 5. sals højde :)
#67 Spanner 18 år siden
Det er da ondt
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#68 Winniepooh 18 år siden
Giv dem et puf så er de færdige med at spille smarte...
(just kidding)
#69 Skeloboy 18 år siden
#70 davenport 18 år siden