Hmm.. Nu har jeg siddet og tænkt over, hvad jeg egentligt er bange for.. har som sådan ikke noget bestemt, der får mig til at gå i koma af rædsel.. Men hvis jeg skulle skrive noget, ville det første på listen nok være bier.. Ser dem helst ligge døde under en fluesmækker - dog ikke sådan jeg løber væk i angst når jeg ser dem.
Nummer 2 på listen ville være højder. Men kun så længe man ikke er 100% sikret.. en skrænt udover et bjerg eller sådan, hvor der ikke lige er et gelænder at tage fat i.. det er ikke ligefrem min mest fortrukne aktivitet. Dog ikke så ofte jeg står i sådan en situation :)
Men min største fobi, om man kan sige det sådan, er nok som så mange andres: En dybt angst for mit tv skulle gå i stykker. Puha.. :)
#9 - at tage i Bilka på en lønningsdag (eller fx fredag eftermiddag) er også bare dumt, tror ikke man behøves ha' en fobi for at afsky det og få det dårligt.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Araknofobi: bliver ikke panisk angst, men kan satme ikke selv fjerne de store af slagsen, med mindre jeg har en lang støvsuger...
Højdeskræk: Er ikke bange for højder som sådan, men jeg skal være helt sikker, dvs. hader stiger og stå at kigge ud over kanten uden der er glas for...
Klaustrofobi: Ved ikke om det er klaustrofobi, men kan ikke lide at være bundet til noget, holdt fast eller være steder, hvor jeg ikke med det samme kan komme væk. Kan godt køre i tog, men er ikke så glad for lange ture med bus. Elevatorer går, hvis de ikke er for små
Har ikke vandskræk, men svømmer ad helvede til, og kan ikke træde vande, så jeg holder mig fra steder, hvor jeg ikke kan bunde:)
Ok...har lige læst lidt på wiki...det jeg kalder klaustrofobi, lyder nok mere som agorafobi...det har jeg i mild grad så...oplever også panic attack-agtige tilstande sjældent(kun når jeg har tømmermænd dog...)
Agoraphobia is an anxiety disorder precipitated by the fear of having a symptom attack or panic attack in a setting from which there is no easy means of escape. As a result, sufferers of agoraphobia may avoid public and/or unfamiliar places. In severe cases, the sufferer may become confined to their home, experiencing difficulty traveling from this "safe place."
Mild-medium araknofobi, mild akrofobi og mild dentofobi.
Hader edderkopper, men kun de store af slagsen kan fremtvinge en form for panik ved mig. Da jeg sidste år opdagede en kæmpe "Stor Husedderkop" på mit badeværelse var jeg ved at gå til. Jeg fandt hurtigt en kost, hvor jeg kunne være langt væk fra den djævel og alligevel få den banket til atomer. FØJ.
Om Stor Husedderkop:
De kønsmodne dyr er meget store, hunnen har en kropslængde på 15 til 16 mm, hannen 10 til 14 mm. Udstrakt med benene udgør den nok Danmarks største edderkop. Hannernes benspænd kan være over 10 cm.
Er ret sikker på, at det var en han, den var i hvert fald stor.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Men mest af alt (og den mine venner synes er meget sjov at drille med), er min angst for balloner! Jeg HADER balloner, og er virkelig bange for at røre ved og få dem for tæt på mig. Hvis de er i et rum, så er mine øjne på dem hele tiden. Balloner er bestemt ikke festlige. Jeg hader lyden af dem; jeg hader deres uforudsigelighed (jeg ved ikke hvornår de springer eller hvor de flyver hen); jeg hader at de er statiske, jeg hader den måde de føles på. Alt dette tilsammen gør mig bare meget bange! Og så hader jeg at folk ikke rigtig tror man er bange for det, så de lige skal springe dem foran en, bare for lige at se om det nu er rigtigt! Når jeg siger jeg er bange for hunde, så prøver de da ikke lige at få en til bide mig, for at se om det nu er rigtigt!
Balloner er heller ikke det mest normale, men derfor skal man sgu respekterer det alligevel, selvom jeg godt kan se, hvorfor folk synes det er sjovt at gøre grin med(hvilket jeg mener man ikke skal gøre).
En af mine kammerater er bange for små mennesker og fiskeben...:)
#11 Syndrome 18 år siden
Nummer 2 på listen ville være højder. Men kun så længe man ikke er 100% sikret.. en skrænt udover et bjerg eller sådan, hvor der ikke lige er et gelænder at tage fat i.. det er ikke ligefrem min mest fortrukne aktivitet. Dog ikke så ofte jeg står i sådan en situation :)
Men min største fobi, om man kan sige det sådan, er nok som så mange andres: En dybt angst for mit tv skulle gå i stykker. Puha.. :)
#12 lagoni 18 år siden
#13 filmz-kejserzurg 18 år siden
#14 filmz-DocDoom 18 år siden
#15 Patriarch 18 år siden
Højdeskræk - Mild
Flyskræk - Svær
#16 Skeloboy 18 år siden
Araknofobi: bliver ikke panisk angst, men kan satme ikke selv fjerne de store af slagsen, med mindre jeg har en lang støvsuger...
Højdeskræk: Er ikke bange for højder som sådan, men jeg skal være helt sikker, dvs. hader stiger og stå at kigge ud over kanten uden der er glas for...
Klaustrofobi: Ved ikke om det er klaustrofobi, men kan ikke lide at være bundet til noget, holdt fast eller være steder, hvor jeg ikke med det samme kan komme væk. Kan godt køre i tog, men er ikke så glad for lange ture med bus. Elevatorer går, hvis de ikke er for små
Har ikke vandskræk, men svømmer ad helvede til, og kan ikke træde vande, så jeg holder mig fra steder, hvor jeg ikke kan bunde:)
#17 Skeloboy 18 år siden
Taget fra Wikipedia:¨'
Agoraphobia is an anxiety disorder precipitated by the fear of having a symptom attack or panic attack in a setting from which there is no easy means of escape. As a result, sufferers of agoraphobia may avoid public and/or unfamiliar places. In severe cases, the sufferer may become confined to their home, experiencing difficulty traveling from this "safe place."
#18 dyg 18 år siden
Hader edderkopper, men kun de store af slagsen kan fremtvinge en form for panik ved mig. Da jeg sidste år opdagede en kæmpe "Stor Husedderkop" på mit badeværelse var jeg ved at gå til. Jeg fandt hurtigt en kost, hvor jeg kunne være langt væk fra den djævel og alligevel få den banket til atomer. FØJ.
Om Stor Husedderkop:
Er ret sikker på, at det var en han, den var i hvert fald stor.
#19 Herrguth 18 år siden
Men mest af alt (og den mine venner synes er meget sjov at drille med), er min angst for balloner!
Jeg HADER balloner, og er virkelig bange for at røre ved og få dem for tæt på mig. Hvis de er i et rum, så er mine øjne på dem hele tiden. Balloner er bestemt ikke festlige.
Jeg hader lyden af dem; jeg hader deres uforudsigelighed (jeg ved ikke hvornår de springer eller hvor de flyver hen); jeg hader at de er statiske, jeg hader den måde de føles på. Alt dette tilsammen gør mig bare meget bange!
Og så hader jeg at folk ikke rigtig tror man er bange for det, så de lige skal springe dem foran en, bare for lige at se om det nu er rigtigt!
Når jeg siger jeg er bange for hunde, så prøver de da ikke lige at få en til bide mig, for at se om det nu er rigtigt!
#20 Skeloboy 18 år siden
Balloner er heller ikke det mest normale, men derfor skal man sgu respekterer det alligevel, selvom jeg godt kan se, hvorfor folk synes det er sjovt at gøre grin med(hvilket jeg mener man ikke skal gøre).
En af mine kammerater er bange for små mennesker og fiskeben...:)