Efter at have kommet krybende til bekendelse i pingvintråden, mht. at jeg har fuglefobi, synes jeg da lige vi skal tage en omgang omkring fobier. (Det er ved at være længe siden vi har snakket om vores dårligdomme, man skulle næsten tro vi var raske...?)
Jeg lider af fuglefobi (Ornithofobi) og jeg ved ikke hvorfor? Min søster har arvet min fobi, nok fordi hun har set og reageret på min frygt. Jeg har engang rørt ved gæs gennem et hegn, men thats it! Jeg spiser så gerne fjerkræ, men det der gør mig panisk, er de flagrende vinger (alene lyden giver mig kuldegysninger), deres hårde næb, og de vamle ben og fødder. Jeg kan heller ikke røre fjer, uden at få det skidt, dødt dyr eller ej!
Alle fugle er klamme. Jeg kan ikke engang se det søde i en kylling, med mindre der er pomfritter uden om. Tror det værste er høns. De er så ovenud ulækre, at jeg ville dø af skræk, hvis der kom sådan en svend forbi.
Jeg spurgte engang en psykolog om prisen for at få det væk, og han svarede med et "kan du leve med det? Ellers koster det kassen" Så jeg lever med det.
Det mest irriterende er, at folk altid spørger (indsæt bøvet jysk accent her) "Har du så set Fuglene? hø hø"
Hvilke fobier lider i af? Sjovt nok har de fleste faktisk en fobi, og det smitter. Min mormor er bange for mus, derfor er min mor bange for mus.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
"Nietzsche is known for arguing that every higher form of civilization implied stricter controls on women (Beyond Good and Evil, 7:238); he frequently insulted women, but is best known for phrases such as "Women are less than shallow," and "Are you going to women? Do not forget the whip!"
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg lider af: - akrofobi (har dog efterhånden fået det overvundet - min selvterapi var en tur i toppen af eiffeltårnet) - araknofobi (Jeg blive total panisk, kan dog til en hvis grad klare de helt små) - klaustrofobi (her gælder det både små rum, elevatorer(i særlig grad) og hvis jeg står meget tæt med mange mennesker - så føler jeg at jeg ikke kan få vejret) - desuden lider jeg af en panisk angst for sprøjter - jeg går helt i panik hvis jeg skal vaccineres eller have taget blodprøve
Vel ikke en fobi, nærmere en sygdom: I Casper og Madrilaftalen lider Casper af den sjældne sygdom, at han læsper, når han spår. Og han giver straks et eksempel:
Idag har jeg det godt, men i morgen har jeg det heddt zzzzikkert megzet bedsre zend isdag.
Og så min egen:
Jeg ved ikke helt om det er en fobi, men: Jeg får det decideret fysisk dårligt over flamingo. Du skal du ikke tro, at du har fundet en lidelsesfælle, davenport, for jeg taler ikke om en lyserød fugl men derimod om flamingo as in styrofoam. Bare når jeg skriver om det nu, får jeg kuldegysninger, og min mund bliver knastør.
Det er en kamp at håndtere, men hvis flamingoen fx. gemmer en ny PS3 eller dvd-optager, så kan jeg opbygge overmenneskelig styrke og midlertidigt holde flamingofobien i ave. Hvis jeg rører det med mine negle, ellerdet gnubber for voldsomt mod hinanden, er jeg tæt på at gå i spasme-krampe.
Men der er flere kategorier er flamingo med hvertsit niveau af tortur. Det lidt grovere flamingo med de store blærer er klart det værste, mens det mindre, hårde stykker med små blærer er langt mere overkommeligt!
Til gengæld kan jeg intet uhyggeligt se i de traditonelle fobi-ting som slanger, rotter, , nåle, blod, kryb osv. (medmindre der er god grund til det: as in berøring af dødelig giftslange)
Jeg snupper en gang: -Højdeskræk, som jeg prøver på at at udfordre hver gang jeg får chancen. -Vandskræk! Kan simpelthen ikke tage at få hovedet under vand. Undgår helst også at bruseren rammer mig i ansigtet når jeg er i bad. (Det stammer helt sikkert fra den gang jeg var ved at drukne) -Frygt for mange mennesker. Kan ikke tage i f.eks. bilka på en lønningsdag. Får mest af alt lyst til at hive en TMG frem og bare uddele bly. -Frygt for Bier/hvepse. Lorte dyr der bare skal dø hurtigst muligt. -Nåle. bliver helt panisk hvis jeg skal vaccineres eller stikkes på andre måder. (Stammer nok fra at blive syet uden bedøvelse da jeg var en lille purk :) )
#1 davenport 18 år siden
(Det er ved at være længe siden vi har snakket om vores dårligdomme, man skulle næsten tro vi var raske...?)
Jeg lider af fuglefobi (Ornithofobi) og jeg ved ikke hvorfor? Min søster har arvet min fobi, nok fordi hun har set og reageret på min frygt.
Jeg har engang rørt ved gæs gennem et hegn, men thats it!
Jeg spiser så gerne fjerkræ, men det der gør mig panisk, er de flagrende vinger (alene lyden giver mig kuldegysninger), deres hårde næb, og de vamle ben og fødder.
Jeg kan heller ikke røre fjer, uden at få det skidt, dødt dyr eller ej!
Alle fugle er klamme. Jeg kan ikke engang se det søde i en kylling, med mindre der er pomfritter uden om.
Tror det værste er høns. De er så ovenud ulækre, at jeg ville dø af skræk, hvis der kom sådan en svend forbi.
Jeg spurgte engang en psykolog om prisen for at få det væk, og han svarede med et "kan du leve med det? Ellers koster det kassen"
Så jeg lever med det.
Det mest irriterende er, at folk altid spørger (indsæt bøvet jysk accent her) "Har du så set Fuglene? hø hø"
Hvilke fobier lider i af? Sjovt nok har de fleste faktisk en fobi, og det smitter. Min mormor er bange for mus, derfor er min mor bange for mus.
#2 filmz-Bruce 18 år siden
#3 davenport 18 år siden
#4 davenport 18 år siden
"Nietzsche is known for arguing that every higher form of civilization implied stricter controls on women (Beyond Good and Evil, 7:238); he frequently insulted women, but is best known for phrases such as "Women are less than shallow," and "Are you going to women? Do not forget the whip!"
#5 filmz-Bruce 18 år siden
#6 tiany 18 år siden
- akrofobi (har dog efterhånden fået det overvundet - min selvterapi var en tur i toppen af eiffeltårnet)
- araknofobi (Jeg blive total panisk, kan dog til en hvis grad klare de helt små)
- klaustrofobi (her gælder det både små rum, elevatorer(i særlig grad) og hvis jeg står meget tæt med mange mennesker - så føler jeg at jeg ikke kan få vejret)
- desuden lider jeg af en panisk angst for sprøjter - jeg går helt i panik hvis jeg skal vaccineres eller have taget blodprøve
#7 filmz-DocDoom 18 år siden
Idag har jeg det godt, men i morgen har jeg det heddt zzzzikkert megzet bedsre zend isdag.
Og så min egen:
Jeg ved ikke helt om det er en fobi, men: Jeg får det decideret fysisk dårligt over flamingo. Du skal du ikke tro, at du har fundet en lidelsesfælle, davenport, for jeg taler ikke om en lyserød fugl men derimod om flamingo as in styrofoam. Bare når jeg skriver om det nu, får jeg kuldegysninger, og min mund bliver knastør.
Det er en kamp at håndtere, men hvis flamingoen fx. gemmer en ny PS3 eller dvd-optager, så kan jeg opbygge overmenneskelig styrke og midlertidigt holde flamingofobien i ave. Hvis jeg rører det med mine negle, ellerdet gnubber for voldsomt mod hinanden, er jeg tæt på at gå i spasme-krampe.
Men der er flere kategorier er flamingo med hvertsit niveau af tortur. Det lidt grovere flamingo med de store blærer er klart det værste, mens det mindre, hårde stykker med små blærer er langt mere overkommeligt!
Til gengæld kan jeg intet uhyggeligt se i de traditonelle fobi-ting som slanger, rotter, , nåle, blod, kryb osv. (medmindre der er god grund til det: as in berøring af dødelig giftslange)
#8 Benway 18 år siden
Jeg er også panisk angst for mennesker, der synes at alle sort-hvide film pr. definition er dårlige. ;)
#9 Scherlund 18 år siden
-Højdeskræk, som jeg prøver på at at udfordre hver gang jeg får chancen.
-Vandskræk! Kan simpelthen ikke tage at få hovedet under vand. Undgår helst også at bruseren rammer mig i ansigtet når jeg er i bad. (Det stammer helt sikkert fra den gang jeg var ved at drukne)
-Frygt for mange mennesker. Kan ikke tage i f.eks. bilka på en lønningsdag. Får mest af alt lyst til at hive en TMG frem og bare uddele bly.
-Frygt for Bier/hvepse. Lorte dyr der bare skal dø hurtigst muligt.
-Nåle. bliver helt panisk hvis jeg skal vaccineres eller stikkes på andre måder. (Stammer nok fra at blive syet uden bedøvelse da jeg var en lille purk :) )
#10 filmz-jonasgr 18 år siden
Og på det seneste har jeg også fundet ud af, at jeg helst ikke skal være alene for lang tid af gangen, har brug for at være social.
'Cause I'm evil"