Så nærmer det sig tiden til at Arsenal tager imod Liverpool på hjemmebane, og jeg er ærligt talt ikke særligt optimistisk. Normalt ville jeg på ingen måde være bekymret over at møde Liverpool på hjemmebane, men med de skader og karantæner holdet har til dagens kamp ser det sort ud. Vores to p.t. vigtigste spillere på midtbanen, Wilshere og Song, er ude med henholdsvis en skade og en karantæne. Det betyder at midtbanen højst sandsynligt kommer til at bestå af Frimpong på den defensive(som kun har 8 minutters Premier League erfaring), Ramsey(som i de seneste kampe har vist at han endnu mangler lidt for at blive fast mand) og Rosicky(som ikke kan byde ind med meget hurtighed eller fysisk tilstedeværelse). Og den midtbane bliver kørt over! Der er dog lidt rygter om at Nasri muligvis spiller istedet for Rosicky(eller måske på venstrekant), men han har været skadet i meget af preseason og mangler i den grad kampform(for ikke at tale om viljen til at spille for holdet).
Derudover så har vi to skader i forsvarskæden, som i den grad udstiller hvor meget vi godt kunne bruge en ekstra CB og muligvis en ekstra VB. Djourou er blevet skadet, og det i sig selv ville ikke påvirke den stærkeste opstilling, men da vores venstreback Gibbs også er skadet, så begrænser det lidt mulighederne som Wenger kunne foretage. Det giver to mulige scenarier. Scenarie 1 er at Jenkinson(som er en højrebenet naturlig højreback) bliver smidt over på VB, og at de andre pladser forbliver som de normalt er. Det er formentlig den foretrukne løsning, men det er ærligt talt ikke optimalt med en højrebenet på VB og især når hans eneste erfaring er fra League One og en halv kamp i Champions League. Scenarie 2 er at Vermaelen bliver lagt over på VB(som han har spillet tidligere i hans karriere) og at Squillaci bliver makker med Koscielny i midterforsvaret. Problemet er at Squillaci er for dårlig han gør automatisk sin makker dårligere, da han ikke endnu har vist gode evner til at samarbejde. Arsenal har vist nok altid lukket mål ind i de kampe hvor Squillaci har spillet.
Der er hovedsageligt Arsenals midtbane som jeg frygter for. Forsvarets største problem(udover dødbolde) har været at de for ofte bliver svigtet af midtbanen, og de kommer derfor alt for nemt til at blive prisgivet, hvis Liverpool slår kontra.
Jeg gætter på at Liverpool vinder denne kamp med resultatet 0-2. Jeg håber dog gevaldigt på en overraskelse.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#1201 Fellaheen 13 år siden
#1202 JannikAnd 13 år siden
#1203 Fellaheen 13 år siden
#1204 JannikAnd 13 år siden
#1205 Babo84 13 år siden
#1206 JannikAnd 13 år siden
#1207 HonoDelLoce 13 år siden
Men hvor er det altså irriterende, at man ikke i det mindste kan forsøge at finde nogle upartiske kommentatorer......
#1208 Babo84 13 år siden
haha. Du er skør, hvis du trodser BN :)
#1209 JannikAnd 13 år siden
#1210 Kruse 13 år siden
Derudover så har vi to skader i forsvarskæden, som i den grad udstiller hvor meget vi godt kunne bruge en ekstra CB og muligvis en ekstra VB. Djourou er blevet skadet, og det i sig selv ville ikke påvirke den stærkeste opstilling, men da vores venstreback Gibbs også er skadet, så begrænser det lidt mulighederne som Wenger kunne foretage. Det giver to mulige scenarier. Scenarie 1 er at Jenkinson(som er en højrebenet naturlig højreback) bliver smidt over på VB, og at de andre pladser forbliver som de normalt er. Det er formentlig den foretrukne løsning, men det er ærligt talt ikke optimalt med en højrebenet på VB og især når hans eneste erfaring er fra League One og en halv kamp i Champions League. Scenarie 2 er at Vermaelen bliver lagt over på VB(som han har spillet tidligere i hans karriere) og at Squillaci bliver makker med Koscielny i midterforsvaret. Problemet er at Squillaci er for dårlig han gør automatisk sin makker dårligere, da han ikke endnu har vist gode evner til at samarbejde. Arsenal har vist nok altid lukket mål ind i de kampe hvor Squillaci har spillet.
Der er hovedsageligt Arsenals midtbane som jeg frygter for. Forsvarets største problem(udover dødbolde) har været at de for ofte bliver svigtet af midtbanen, og de kommer derfor alt for nemt til at blive prisgivet, hvis Liverpool slår kontra.
Jeg gætter på at Liverpool vinder denne kamp med resultatet 0-2. Jeg håber dog gevaldigt på en overraskelse.