En ny træner kan tilføje meget og noget nyt. Wenger har ikke endda styr på spillerne længere. De gennemfører sjældent en kamp med alle mand på banen. Der kan ikke være værre finder jeg. En ledig træner er ikke lig med dårlig. Nyt blod til Arsenal ville være på sin plads. Wenger virker for konfliktsky.
Ej, hvor er jeg ked af, at jeg ikke fik set United-Arsenal.. Jeg har lige set målene, og til målmandens forsvar skal det da siges, at de fleste af målene var nogle perler! Øj, hvor jeg føler, at jeg er gået glip af noget..
Til gengæld fik jeg da set City klæde Tottenham fuldstændigt af i London, og den kamp kunne jo lige så godt have endt med samme cifre som Uniteds kamp. Fy for helvede, hvor City virker skræmmende med Aguero, Nasri og Silva til at løbe og fucke forsvarsspiller fuldstændigt - og så dukker Dzeko lige op og glacerer lagkagen! Og med spillere som Toure og Barry liggende lige bagved det firkløver.. Puuuh ha...
Aftenens sidste kamp (for mit vedkommende) kunne nu også nemt have haft en 3-4 mål mere i sig, og det virkede kun til at være Real Madrids egen vilje der stoppede en 6-måls sejr fra at være en ten-goaler! Ligeledes puuuh ha!
Det har været en weekend, hvor der er kommet mange sandheder på bordet. Og selvom jeg kalder dem sandheder, er det selvfølgelig bare min mening :)
Liverpool virker i bedre forfatning end MEGET længe. De virker simpelthen mere chanceskabende/målsøgende, end man havde turde håbe på. United har lavet et par klasse-køb, og Young ser ud til at blive et kæmpe hit i den røde trøje.. City.. Ja, det er bare for creepy, så farlige de kan være! Jeg troede ærlig talt, at der ville gå for meget spillen rundt og legen bold-leg i den med så mange "kreatører" på banen. Men de store ligheder i Aguero, Nasri og Silvas spil ser ud til at hjælpe gevaldigt på den ellers svære proces at få så mange stjerner til at spille godt sammen. Chelsea bliver også giftige, når AVB's spillestil og idéer bliver 100% implementeret. De står (stadig) over for et gevaldigt generationsskift, og spørgsmålet - for mig at se - bliver, om AVB vil gennemføre det løbende allerede i sin første sæson som manager, eller om han vælger at tage et "sikkert" år med (for) meget spilletid til flere af de, som trænger til at blive skiftet ud. Arsenal....................... Puh ha, Arsenal. Jeg føler s'gu virkelig med alle Gunners-fans.. Jeg har selv stor sympati for Arsenal, Wenger og hele den filosofi, som de to i samhørighed står for. Men jeg er s'gu bange for, at de store ændringer i fodboldøkonomien (eller rettere verdensøkonomien) har ændret for meget på vilkårene for dem. Filosofien om at købe unge spillere "for en slik" og så implementere dem i spil-konceptet og udvikle og udnytte deres potentiale fuldt ud (og nogle gange mere end det) er simpelthen blevet for "dyrt". Ikke, at Arsenal ikke burde have pengene, for de er trods alt en af de mest omsættende klubber i verden. Men deres modvillighed (og her ved jeg ikke hvem skylden skal gives til) mod at betale høje summer for spillere bider dem nu i røven, hvor alle klubber hellere vil holde på alle de potentielle stjerne-spillere, de har, end at sælge dem for billigt. Der er kommet for meget fokus på unge talenter, og prisen er blevet for høj. Og den pris vil Arsenal åbenbart ikke købe. Samtidigt mister de jo EKSTREMT meget tiltrækningskraft, når flere af de talenter, de har opfostret, igen og igen forlader klubben for at vinde trofæer. Jeg håber, at der kommer nogle seriøse klasse-køb til Emirates, for som tingene ser ud nu, så ligner det ikke en top-5-placering.
Herhjemme må det sandes, at Superligaen igen viser et overraskende lavt niveau. Ikke internationalt, hvor jeg egentlig synes at både OB og FCN gjorde en fin figur mod overlegne modstandere, mens FCK dog må siges at stor-skuffe. Til gengæld øger FCK igen i denne weekend afstanden til de klubber, som må formodes at kunne være en del af guld-kampen. Og det til trods for, at FCK på ingen måder virker skræmmende. Med al ære og respekt for eksempelvis SønderjyskE, så er det jo ikke et tegn på, at de er af international klasse, at de vinder 4-2 over OB. Det er et tegn på, at OB ikke er af så høj standard, som man kan forvente af dem. Den mangel på forskel der er på nummer 2 og nummer 10 i Superligaen lige nu er simpelthen for lille - og det er i mine øjne ikke fordi nummer 10 er bedre end forventet.. Det ligner endnu et år med et (alt for) sikkert mesterskab til Parken og så ellers et virvar af 9-10 andre klubber, der tager point fra hinanden. Og det baserer jeg på, at jeg kun ser FCK blive stærkere og stærkere. Det er uden tvivl det hold i Superligaen, der har undergået flest og største forandringer henover sommeren, og alligevel virker de til at være det mest stabile hold - og det ser jeg kun blive mere tydeligt som sæsonen skrider frem. HB Køge tror jeg får en lige så miserabel sæson som sidst, de var oppe, og Lyngby kan nemt ende med en lige så, hvis ikke de opper sig gevaldigt. Det har jeg så større tiltro til, at de gør end hjemmebane-spillere på Herfølge Stadion.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Herhjemme må det sandes, at [b]Superligaen igen viser et overraskende lavt niveau. Ikke internationalt, hvor jeg egentlig synes at både OB og FCN gjorde en fin figur mod overlegne modstandere, mens FCK dog må siges at stor-skuffe. Til gengæld øger FCK igen i denne weekend afstanden til de klubber, som må formodes at kunne være en del af guld-kampen. Og det til trods for, at FCK på ingen måder virker skræmmende. Med al ære og respekt for eksempelvis SønderjyskE, så er det jo ikke et tegn på, at de er af international klasse, at de vinder 4-2 over OB. Det er et tegn på, at OB ikke er af så høj standard, som man kan forvente af dem. Den mangel på forskel der er på nummer 2 og nummer 10 i Superligaen lige nu er simpelthen for lille - og det er i mine øjne ikke fordi nummer 10 er bedre end forventet.. Det ligner endnu et år med et (alt for) sikkert mesterskab til Parken og så ellers et virvar af 9-10 andre klubber, der tager point fra hinanden. Og det baserer jeg på, at jeg kun ser FCK blive stærkere og stærkere. Det er uden tvivl det hold i Superligaen, der har undergået flest og største forandringer henover sommeren, og alligevel virker de til at være det mest stabile hold - og det ser jeg kun blive mere tydeligt som sæsonen skrider frem. HB Køge tror jeg får en lige så miserabel sæson som sidst, de var oppe, og Lyngby kan nemt ende med en lige så, hvis ikke de opper sig gevaldigt. Det har jeg så større tiltro til, at de gør end hjemmebane-spillere på Herfølge Stadion.
Ang. OB-Haderslev, så er jeg ikke helt enig. Spiller for spiller er OB Haderslev langt overlegen, hvilket de også viste det første kvarters tid. Så kom OB foran, og spillerne hengav sig til klubbens gamle yndlingsbeskæftigelse, nemlig at prøve at gå en føring hjem mod dårligere hold. Og det går bare ikke. Hvis man ikke investerer i at vinde, så får man ikke sejren. Og dén mentalitetsforskel er det der giver KB/03 endnu et komfortabelt mesterskab, hvis ikke træneren får sparket den sidste arrogance ud af OB-truppen...
Men så er spillerne i OB jo heller ikke af så høj standard, som man kunne forvente/håbe. Niveauet bestemmes jo lige så meget af mentalitet som teknikken.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Men så er spillerne i OB jo heller ikke af så høj standard, som man kunne forvente/håbe. Niveauet bestemmes jo lige så meget af mentalitet som teknikken.
der er ihvertfald problemer med mentaliteten imod de små hold, det er helt sikkert...
Fabregas er også en verdensklassespiller, så det undrer mig bestemt ikke at han har fået en god start i Barcelona. Og med det blik de har for hinanden skulle man tro at de altid har spillet sammen, men det viser vel bare hvor godt et overblik og spilforståelse de begge har.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Arsenal har eftersigende endelig skaffet sig en ny venstre back, den 28-årige brasilianer Andre Santos fra tyrkiske Fenerbache. Det bekræfter tyrkiske medier i hvert fald. Endelig sker der noget for pokker. Han er faktisk en ganske solid back, der er med flere længder bedre end Traore og glasbenet Gibbs. Kom nu Wenger! Flere spillere!
Det viser i hvert fald at der i det mindste sker noget. Jeg har ikke set det store til ham, og kender ham kun på rygte, og der virker han som en ganske fin back som kan bruges i konkurrence med Gibbs(selvom at der ikke er den store konkurrence, da han er skadet hele tiden). Det er rart at der bliver købt ind på denne position, da Traore slet ikke dur som back, og selvom at jeg faktisk rigtigt godt kunne lide det jeg så fra Gibbs mod Newcastle, så er det ikke holdbart med en så skadet venstreback.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Personligt er jeg næsten lidt ærgerlig over, at Benayoun rygtes væk - medmindre det bliver som del af et swap for Modric, hvilket virker usandsynligt. Jeg har altid godt kunne lide hans indstilling og engagement, og han har stadigvæk masser af fart i benene på trods af alderen. Derudover er han langt mere kreativ og offensiv på midtbanen end de fleste af Chelseas midtbanefolk, og jeg er især skuffet over, at man ikke har prøvet oftere at spille ham lige bag Torres. Ifølge SkySports er Arsenal mest ivrige efter at få fingre i ham - hvad siger I til det?
#1401 Babo84 13 år siden
#1402 HonoDelLoce 13 år siden
Til gengæld fik jeg da set City klæde Tottenham fuldstændigt af i London, og den kamp kunne jo lige så godt have endt med samme cifre som Uniteds kamp. Fy for helvede, hvor City virker skræmmende med Aguero, Nasri og Silva til at løbe og fucke forsvarsspiller fuldstændigt - og så dukker Dzeko lige op og glacerer lagkagen! Og med spillere som Toure og Barry liggende lige bagved det firkløver.. Puuuh ha...
Aftenens sidste kamp (for mit vedkommende) kunne nu også nemt have haft en 3-4 mål mere i sig, og det virkede kun til at være Real Madrids egen vilje der stoppede en 6-måls sejr fra at være en ten-goaler! Ligeledes puuuh ha!
Det har været en weekend, hvor der er kommet mange sandheder på bordet. Og selvom jeg kalder dem sandheder, er det selvfølgelig bare min mening :)
Liverpool virker i bedre forfatning end MEGET længe. De virker simpelthen mere chanceskabende/målsøgende, end man havde turde håbe på.
United har lavet et par klasse-køb, og Young ser ud til at blive et kæmpe hit i den røde trøje..
City.. Ja, det er bare for creepy, så farlige de kan være! Jeg troede ærlig talt, at der ville gå for meget spillen rundt og legen bold-leg i den med så mange "kreatører" på banen. Men de store ligheder i Aguero, Nasri og Silvas spil ser ud til at hjælpe gevaldigt på den ellers svære proces at få så mange stjerner til at spille godt sammen.
Chelsea bliver også giftige, når AVB's spillestil og idéer bliver 100% implementeret. De står (stadig) over for et gevaldigt generationsskift, og spørgsmålet - for mig at se - bliver, om AVB vil gennemføre det løbende allerede i sin første sæson som manager, eller om han vælger at tage et "sikkert" år med (for) meget spilletid til flere af de, som trænger til at blive skiftet ud.
Arsenal....................... Puh ha, Arsenal. Jeg føler s'gu virkelig med alle Gunners-fans.. Jeg har selv stor sympati for Arsenal, Wenger og hele den filosofi, som de to i samhørighed står for. Men jeg er s'gu bange for, at de store ændringer i fodboldøkonomien (eller rettere verdensøkonomien) har ændret for meget på vilkårene for dem. Filosofien om at købe unge spillere "for en slik" og så implementere dem i spil-konceptet og udvikle og udnytte deres potentiale fuldt ud (og nogle gange mere end det) er simpelthen blevet for "dyrt". Ikke, at Arsenal ikke burde have pengene, for de er trods alt en af de mest omsættende klubber i verden. Men deres modvillighed (og her ved jeg ikke hvem skylden skal gives til) mod at betale høje summer for spillere bider dem nu i røven, hvor alle klubber hellere vil holde på alle de potentielle stjerne-spillere, de har, end at sælge dem for billigt. Der er kommet for meget fokus på unge talenter, og prisen er blevet for høj. Og den pris vil Arsenal åbenbart ikke købe. Samtidigt mister de jo EKSTREMT meget tiltrækningskraft, når flere af de talenter, de har opfostret, igen og igen forlader klubben for at vinde trofæer. Jeg håber, at der kommer nogle seriøse klasse-køb til Emirates, for som tingene ser ud nu, så ligner det ikke en top-5-placering.
Herhjemme må det sandes, at Superligaen igen viser et overraskende lavt niveau. Ikke internationalt, hvor jeg egentlig synes at både OB og FCN gjorde en fin figur mod overlegne modstandere, mens FCK dog må siges at stor-skuffe. Til gengæld øger FCK igen i denne weekend afstanden til de klubber, som må formodes at kunne være en del af guld-kampen. Og det til trods for, at FCK på ingen måder virker skræmmende.
Med al ære og respekt for eksempelvis SønderjyskE, så er det jo ikke et tegn på, at de er af international klasse, at de vinder 4-2 over OB. Det er et tegn på, at OB ikke er af så høj standard, som man kan forvente af dem. Den mangel på forskel der er på nummer 2 og nummer 10 i Superligaen lige nu er simpelthen for lille - og det er i mine øjne ikke fordi nummer 10 er bedre end forventet.. Det ligner endnu et år med et (alt for) sikkert mesterskab til Parken og så ellers et virvar af 9-10 andre klubber, der tager point fra hinanden. Og det baserer jeg på, at jeg kun ser FCK blive stærkere og stærkere. Det er uden tvivl det hold i Superligaen, der har undergået flest og største forandringer henover sommeren, og alligevel virker de til at være det mest stabile hold - og det ser jeg kun blive mere tydeligt som sæsonen skrider frem. HB Køge tror jeg får en lige så miserabel sæson som sidst, de var oppe, og Lyngby kan nemt ende med en lige så, hvis ikke de opper sig gevaldigt. Det har jeg så større tiltro til, at de gør end hjemmebane-spillere på Herfølge Stadion.
#1403 MaxHHansen 13 år siden
Ang. OB-Haderslev, så er jeg ikke helt enig. Spiller for spiller er OB Haderslev langt overlegen, hvilket de også viste det første kvarters tid. Så kom OB foran, og spillerne hengav sig til klubbens gamle yndlingsbeskæftigelse, nemlig at prøve at gå en føring hjem mod dårligere hold. Og det går bare ikke. Hvis man ikke investerer i at vinde, så får man ikke sejren. Og dén mentalitetsforskel er det der giver KB/03 endnu et komfortabelt mesterskab, hvis ikke træneren får sparket den sidste arrogance ud af OB-truppen...
#1404 HonoDelLoce 13 år siden
#1405 MaxHHansen 13 år siden
der er ihvertfald problemer med mentaliteten imod de små hold, det er helt sikkert...
#1406 Babo84 13 år siden
#1407 Kruse 13 år siden
#1408 IK 13 år siden
#1409 Kruse 13 år siden
#1410 The Insider 13 år siden