Gravatar

#2201 Åkepool 13 år siden

Lortekamp, lortedommer!!

HonoDelLoce har ret i samtlige udsagn.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#2202 dyg 13 år siden

Enig.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2203 HonoDelLoce 13 år siden

Kruse (2200) skrev:
Hold nu op. Der hvor tacklingen rammer, er lige på stregen af feltet. Tre centimeter bagud, og så havde det været ude for feltet. Og så betyder det ikke noget hvor meget en spiller ruller/falder ind i feltet.

Det er nu ikke for at være efter dig, men det er lige der du tager fejl :)

Som kommentatorerne også pointerede i går, så blev reglerne revurderet for flere år siden, hvorfor det nu hedder sig, at hvis benspændet/tacklingen fortsætter ind i feltet, så er det straffespark. Det var derfor jeg skrev, at Charlie IKKE rullede - for at pointere, at det først var der tacklingen sluttede :)

Og som sagt, det var ikke for at være efter dig ;) Det var ham Friend-røvhullet, jeg var sur på ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2204 HonoDelLoce 13 år siden

Men det letter altså på humøret her dagen derpå at blive mindet om, at Peter Schmeichel ikke længere skal være CL-vært fra sommer af ! For hold op, hvor han er altså en uduelig TV-vært.. Han er blevet bedre, men ikke meget ! Han kigger stadig ind i kameraet hele tiden og siger "Ja, okay..." og afbryder konsekvent andre.

Bring on Jes Dorph !

Det bliver i øvrigt også dejligt at slippe for Schmeichels United-liderlighed ! Som sådan har jeg faktisk ikke noget imod, at værterne har et yndlingshold (de er jo også kun mennesker), men Schmeichels farvede briller var altså til tider imponerende på den ulækre måde..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2205 Kruse 13 år siden

#2203: Har du et link til den regel(og i det hele taget et avanceret sæt fodbolregler)? Ikke fordi at jeg ikke tror på dig, men jeg blev nysgerrig igår, og det eneste jeg kunne finde var FIFA's Laws of the Game(som FA linkede til), og den virkede ikke helt så detaljeret.

HonoDelLoce (2204) skrev:
Men det letter altså på humøret her dagen derpå at blive mindet om, at Peter Schmeichel ikke længere skal være CL-vært fra sommer af ! For hold op, hvor han er altså en uduelig TV-vært.. Han er blevet bedre, men ikke meget ! Han kigger stadig ind i kameraet hele tiden og siger "Ja, okay..." og afbryder konsekvent andre.

Bring on Jes Dorph !

Enig! Schmeichel har vel "udviklet" sig til en acceptabel CL-vært, men han har aldrig været særligt egnet til opgaven. Han var horribel i de andre værtsopgaver han forsøgte sig med, men via hans fodbolderfaring og status, så fungerede han okay til CL(også godt båret op af hans medværter).

Men ja, det bliver fedt at se Jes Dorph i aktion :)

HonoDelLoce (2204) skrev:
Det bliver i øvrigt også dejligt at slippe for Schmeichels United-liderlighed ! Som sådan har jeg faktisk ikke noget imod, at værterne har et yndlingshold (de er jo også kun mennesker), men Schmeichels farvede briller var altså til tider imponerende på den ulækre måde..

Ja, det var ærligt talt til at brække sig over. Uanset hvilken kamp de viste, så kunne man regne med at United ville blive bragt på banen. Og når der blev snakket om de bedste spillere, så overvurderede han ind i mellem gevaldigt United-spillere.

Det mest vanvittige "United-favorisering" jeg husker(som Arsenal-fan), var da han udtalte at han undrede sig over at Arsenal ikke bruge den tidligere United-mand Silvestre noget mere!(som i hans tid i Arsenal fik os til at savne Pascal Cygan)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2206 HonoDelLoce 13 år siden

Kruse (2205) skrev:
#2203: Har du et link til den regel(og i det hele taget et avanceret sæt fodbolregler)? Ikke fordi at jeg ikke tror på dig, men jeg blev nysgerrig igår, og det eneste jeg kunne finde var FIFA's Laws of the Game(som FA linkede til), og den virkede ikke helt så detaljeret.

Desværre er det oftest sådan, at der med de definerende bestemmelser oftest ikke bliver udgivet regelsæt offentligt. Hvert år står FIFA og de kontinentale fodboldorganisationer bag revurderingerne, hvorefter der - nogle gange - holdes et pressemøde, hvor der bliver kommenteret på de ændringer/specifikationer, der er blevet lavet, men noget skriftligt bliver der som regel ikke udgivet. Det tog f.eks. flere år før offside-ændringerne fandt vej til FIFA's fodboldlov. De specificerende regelsæt bliver kun sendt ud til klubberne og dommer-organisationerne.

Kruse (2205) skrev:
Enig! Schmeichel har vel "udviklet" sig til en acceptabel CL-vært, men han har aldrig været særligt egnet til opgaven. Han var horribel i de andre værtsopgaver han forsøgte sig med, men via hans fodbolderfaring og status, så fungerede han okay til CL(også godt båret op af hans medværter).

Men ja, det bliver fedt at se Jes Dorph i aktion :

Jeg er enig i, at han da til tider kan bidrage med lækre anekdoter og indsigt, som en Jes Dorph nok ikke vil kunne. Men det har bare, for mig, langt fra været nok til at opveje hans åbenlyse mangler som TV-vært.

Man kan jo også vende den om og sige, at det ikke er værtens opgave at have indsigt og erfaring som fodboldspiller - dermed ikke sagt, at det ikke MÅ være sådan ;) Men ret beset er det vel det, man har eksperter i studiet for.

I mine øjne skal værten have en meget mere autoritær journalist-rolle, og det må man sige, vi får nu ! YAY ! :)

Kruse (2205) skrev:
Ja, det var ærligt talt til at brække sig over. Uanset hvilken kamp de viste, så kunne man regne med at United ville blive bragt på banen. Og når der blev snakket om de bedste spillere, så overvurderede han ind i mellem gevaldigt United-spillere.

Det mest vanvittige "United-favorisering" jeg husker(som Arsenal-fan), var da han udtalte at han undrede sig over at Arsenal ikke bruge den tidligere United-mand Silvestre noget mere!(som i hans tid i Arsenal fik os til at savne Pascal Cygan)

Haha, ja, det er s'gu decideret ulækkert..

Næsten lige så ulækkert som dommer Friend i går !!! (hov, jeg troede, jeg var kommet videre :D )
Gravatar

#2207 The Insider 13 år siden

Lad os håbe, at Schemichels exit også betyder, at 3+ ikke længere vil vise United vs. fuldkommen-ukendt-østeuropæisk-hold-som-I-aldrig-har-hørt-om-og-som-stensikkert-taber-hvorfor-spændingen-er-fuldkommen-fraværende, men derimod topkampe mellem flere af de andre europæiske hold. Så må de i øvrigt også gerne droppe de ligegyldige opgør mellem Barcelona og lilleputholdene også. Og så viser de selvfølgelig lige Chelsea i aften, netop nu hvor jeg ikke er i landet...

Mht. Liverpool kan jeg sagtens sætte mig ind i mine fellow fodbold-freaks frustrationer over dårlige dommerkendelser, og I er sgu nogle gemytlige gutter alle sammen, men samtidigt må jeg da indrømme, at det er dejligt nu at have 5 point ned til Liverpool. Jeg tror, at Arsenal og Chelsea ender med at kæmpe om fjerdepladsen.
War. War never changes.
Gravatar

#2208 HonoDelLoce 13 år siden

The Insider (2207) skrev:
Lad os håbe, at Schemichels exit også betyder, at 3+ ikke længere vil vise United vs. fuldkommen-ukendt-østeuropæisk-hold-som-I-aldrig-har-hørt-om-og-som-stensikkert-taber-hvorfor-spændingen-er-fuldkommen-fraværende, men derimod topkampe mellem flere af de andre europæiske hold. Så må de i øvrigt også gerne droppe de ligegyldige opgør mellem Barcelona og lilleputholdene også. Og så viser de selvfølgelig lige Chelsea i aften, netop nu hvor jeg ikke er i landet..

Åha ja, jeg tror det er ganske vist, at han har haft en stor finger med i spillet omkring hvilke kampe, der bliver vist.. Især efter, hvad man kan læse i aviserne i dag om ham..
Gravatar

#2209 Kruse 13 år siden

The Insider (2207) skrev:
Så må de i øvrigt også gerne droppe de ligegyldige opgør mellem Barcelona og lilleputholdene også.

Der er da ellers en røvspændende kamp mellem Barcelona's B-hold og BATE Borisov som kæmper om nul og niks i CL-sammenhæng! Hvorfor ikke Marseille mod Dortmund(eller allerhelst Arsenal mod Olympiakos)? Der er i det mindste lidt spænding om hvem der går videre.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2210 The Insider 13 år siden

#2209, lige netop. Det er simpelthen så latterligt. Så længe United eller Barcelona spiller, er der praktisk talt ingen chance for, at nogen anden kamp bliver vist. Barcelona kunne arrangere en venskabskamp mod FC Fyn samtidigt med CL-finalen, og så ville de udelukkende vise venskabskampen. Okay, den kamp ville jeg nok også gerne se selv. PRIDE OF FYN!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: