Gravatar

#2561 HonoDelLoce 13 år siden

Kruse (2560) skrev:
Du ser slet ikke noget lys i Arsenals bedste i går(hvis ikke det var Ox)Koscielny

Jo, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke fik hans navn med :D Sczcesny var ment som en 4. mand (derfor jeg skrev "måske endda" :D ).

Kruse (2560) skrev:
Desuden så har Liverpool i mine øjne kun 2 spillere, der kunne spille på de andre tophold

Come on - du er bedre til at debatere end at trække uvedkommende faktorer ind - jeg snakker om Arsenal og har overhovedet ikke nævnt Liverpool.. Så kan vi tage Liverpool bagefter, men lad nu være med at forsvare Arsenal ved at angribe andre hold..

Kruse (2560) skrev:
Overdrivelse fremmer forståelsen, for hans aktioner mod bl.a. Chelsea giver et lidt andet billede.

Du kan kalde det overdrivelse - jeg kalder det realiteter.. Når kun hver 10. af hans afleveringer lykkedes, så ser jeg det mere som held end en kvalitet..

Kruse (2560) skrev:
Hvis du slet ikke ser noget lys i ham, så har du udelukkende set de forkerte kampe med ham.

Haha.. Sådan kan man jo altid argumentere.. Ligesom jeg kan sige, at hvis man er vild med ham, så har man udelukkende set hans gode kampe (som, i mine øjne, ikke er mere end det.. Gode, hverken fremragende eller noget positivt i den retning). En spiller på et "tophold" er bare ikke bedre end hans bundniveau, og det er altså UFATTELIGT lavt ved Ramsey..

Kruse (2560) skrev:
Man kunne godt tro at han blev købt ind som Fabregas-afløser, men det er slet ikke den rolle han spiller på holdet.

Det kan godt være, at det ikke er den rolle han udfylder, men jeg tror man skal være mere end naiv for ikke at acceptere, at han var set som afløser for Fabregas..

Kruse (2560) skrev:
Du ser tydeligvis langt flere kvaliteter i Chamakh end Arsenal-fans gør.

Det kan nemt tænkes.. Men der er vel ofte forskel på hvordan fans og ikke-fans bedømmer en klubs spillere? :)

Jeg vil vove at påstå, at Chamakh sagtens kunne gøre det godt på et andet hold (også i PL), der ville bruge hans kvaliteter..

Kruse (2560) skrev:
Og med hensyn til Champerlain, så kom han altså først til klubben i sommers og blev købt ind som en udviklingspiller

Om så han blev købt i forgårs, så er en ung spiller med åbenlyse kvaliteter og masser af selvtillid og gåpåmod altid at foretrække frem for spillere, der er så umulige på en fodboldbane som Arshavin er for tiden..

Kruse (2560) skrev:
En ny manager vil intet hjælpe

Der må jeg erklære mig meget uenig.. Det virker næsten for romantisk at antage, at det er pga. bestyrelsens beslutninger, at det går skidt.. I mine øjne er det taktikken og spiller-køb, der halter.. Og det er altså Wenger der står for de dele.. Og for de samme penge, som Wenger brugte på f.eks. Chamakh og Arshavin kunne det altså sagtens lade sig gøre at få andre spillere, der ville virke meget bedre på holdet..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2562 Kruse 13 år siden

HonoDelLoce (2561) skrev:
Du kan kalde det overdrivelse - jeg kalder det realiteter.. Når kun hver 10. af hans afleveringer lykkedes, så ser jeg det mere som held end en kvalitet..

Du kalder det realiteter, og kommer derefter med en gevaldig overdrivelse. Super!

Haha.. Sådan kan man jo altid argumentere.. Ligesom jeg kan sige, at hvis man er vild med ham, så har man udelukkende set hans gode kampe

Nu sagde du jo også bare at du slet ikke så et lys i ham, og det syntes jeg bare var mærkeligt, hvis du også havde set hans gode kampe. Og jeg vil bestemt mene at de var mere end "bare gode".

Det kan godt være, at det ikke er den rolle han udfylder, men jeg tror man skal være mere end naiv for ikke at acceptere, at han var set som afløser for Fabregas..

Udefra set, så troede de fleste vel at det var det han var købt til. Men han har på intet tidspunkt i denne sæson spillet den position eller rolle(som Ramsey istedet har spillet). Så jeg vil ikke afvise at det var en anden type rolle som Wenger havde set i ham. Men det kan også sagtens være at Arteta bliver skubbet længere frem på banen når Wilshere kommer tilbage.

Om så han blev købt i forgårs, så er en ung spiller med åbenlyse kvaliteter og masser af selvtillid og gåpåmod altid at foretrække frem for spillere, der er så umulige på en fodboldbane som Arshavin er for tiden..

Jamen, det er jeg skam enig i. Men jeg ville også bare påpege at der var ingen der havde regnet med at Champerlain ville være klar til at bryde ind på holdet allerede nu.

Det virker næsten for romantisk at antage, at det er pga. bestyrelsens beslutninger, at det går skidt.

Og det er heller ikke det jeg siger eller mener. Jeg siger bare at der skal ske nogle forandringer andre steder først.

I mine øjne er det taktikken og spiller-køb, der halter.. Og det er altså Wenger der står for de dele.

Men det er stadig noget der foregår på ledelsen og lønstrukturens præmisser. Ledelsen går efterhånden mere op i et godt regnskab end trofæer, og stiller sig derved tilfreds med Wenger så længe at økonomien kører. Det er et stort problem for en storklub som Arsenal.

En anden detalje er at vi grundet lønstrukturen ikke kan tilbyde de samme høje lønninger som de andre tophold. Det forhindrer vores lønloft. Og det må klart påvirke hvilke spillere man kan tiltrække. Til gengæld så giver vores lønloft ganske gode lønninger til talenter/udviklingsspillere tidligt i deres karriere, men det betyder samtidigt også at hvis de ikke slår igennem, så ender du med alt for høje lønninger til middelmådige spillere(Denilson, Bendtner, Almunia). Og dem har vi svært ved at sælge, da de får svært ved at finde klubber der vil matche deres løn.

Så hvis vi skal skifte manager(hvilke jeg også snart gerne vil se), så er det nødvendigt at vi giver den nye manager mulighed for at bruge store summer på topspillere, og at vi ændre lønstrukturen for at kunne tiltrække dem.

Så min pointe er bare at et skifte af manager ikke vil være nok til at løfte klubben.

Og for de samme penge, som Wenger brugte på f.eks. Chamakh

Chamakh kom på en fri transfer, så det vil jeg ikke påstå er mange penge :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2563 HonoDelLoce 13 år siden

Når jeg nævner antallet af Walcotts vellykkede afleveringer, så mener jeg selvfølgelig i det fremadrette spil - nøgleafleveringer.. Enhver spiller kan lave 100 afleveringer over 5 meter midt på banen i en kamp..

Og til din snak om løn osv - det "problem" havde Arsenal da også, da det gik godt for dem.. Problemet er ikke, hvad de kan tilbyde i løn.. Problemet er de spillere, de tilbyder den til (som du også selv nævner).

Nu skal jeg heller ikke få det til at lyde som om bestyrelsen IKKE gør noget galt.. Jeg mener bare, at det sagtens kan lade sig gøre at få noget godt ud af Arsenal, og det formår Wenger ikke..

Og i øvrigt er det jo lige godt, om Chamakh kom på en fri transfer - han spiller garanteret ikke gratis, og derfor er han stadig lige så valid i mit udsagn, som gik på "for de samme penge"...

Og nu læste jeg lige en artikel med Wenger, som udtaler, at de ikke vil bruge penge på nye spillere, men i stedet stole på dem, der er ude med skade, kan komme ind og gøre en forskel.. Det er, for mig at se, helt håbløst med ham.. Selvfølgelig er de ramt af skader, men jeg kan virkelig ikke se nogen frelser på deres skadesliste..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2564 Kruse 13 år siden

HonoDelLoce (2563) skrev:
Og til din snak om løn osv - det "problem" havde Arsenal da også, da det gik godt for dem.. Problemet er ikke, hvad de kan tilbyde i løn

Nej, ikke helt. Dengang vi havde Invincible-holdet, så var der flere spiller der kunne hæve en topløn, end vi kan med den nuværende struktur. Den "nye" lønstruktur er en der blev indført for at holde økonomien mere stabil under bygningen af Emirates Stadium.

Og i øvrigt er det jo lige godt, om Chamakh kom på en fri transfer - han spiller garanteret ikke gratis, og derfor er han stadig lige så valid i mit udsagn, som gik på "for de samme penge"...

Men nu hæver Chamakh heller ikke ligefrem den højeste løn. Og gratis spillere hænger heller ikke på træerne.

Og nu læste jeg lige en artikel med Wenger, som udtaler, at de ikke vil bruge penge på nye spillere, men i stedet stole på dem, der er ude med skade, kan komme ind og gøre en forskel.. Det er, for mig at se, helt håbløst med ham.

Hvad han siger i pressen er dog ikke hele sandheden. Faktum er at vi ikke kan hente spillere ind, hvis ikke at der bliver solgt ud af nogle spillere. Alle pladser til registrering i PL er hos Arsenal fyldt op, så dødvægten bliver nødt til at forsvinde først(og her har vi så igen problemet med lønningerne). Så jeg vil i større grad bebrejde Wenger for ikke at få solgt ud end for manglende indkøb(selvom at jeg også skriger efter nye spillere).

Selvfølgelig er de ramt af skader, men jeg kan virkelig ikke se nogen frelser på deres skadesliste.

At vi kan få reelle backs i firebackkæden, så Vermaelen kan komme ind som CB vil hjælpe en hel del. Især højrebacken har sejlet siden at Sagna blev skadet.

Og så vil det også betyde en del med Wilshere tilbage på banen.
Gravatar

#2565 HonoDelLoce 13 år siden

Jeg er enig i, at Wilshere vil hjælpe på midtbanen igen.. Men jeg ser ham stadig som en spiller, der er afhængig af, at det går godt for holdet, ikke som typen, der vender den negative tendens.. På samme måde har jeg det med Sagna.. Han er rigtig dygtig i de kampe, hvor det kører for Arsenal og han kan få lov at komme en masse frem.. Men defensivt imponerer han mig ingenlunde (selvom jeg er ganske enig i, at det da kun kan blive bedre på den position end det er nu :D ).

I øvrigt er det jo to sider af samme sag, du nævner med manglende indkøb/salg. Selvfølgelig hænger det sammen - det tror jeg det gør for mange klubber i PL.

Når alt kommer til alt, er mit reelle problem med Arsenal, at de i mange år har været et "outsider" hold, som man måske ikke ligefrem regnede med ville være en decideret udfordrer til at vinde ligaen, men som i det mindste spillede noget af det mest attraktive fodbold i England og var garant for god underholdning.. Nu er de blevet overhalet på flere parametre af flere klubber, og det er, som jeg ser det, fejl på fejl af Wenger, der er skyld i det.. Og det er selvfølgelig ikke noget, man bare vender igen (det ved man som Liverpool-fan kun alt for godt :D ), men jeg så bare gerne, at der snart kom nogle tegn på bedre tider.. Det synes der bare ikke rigtigt at være optræk til.. Og hvis ikke det kommer, så er jeg bange for, at det går RIGTIGT ned af bakke for Arsenal..

F.eks. en spiller som Van Persie er ved at nå en alder, hvor han gerne vil vinde nogle trofæer, og jeg har svært ved at se hans kontrakt blive forlænget som tingene er nu. Og hvis først han ryger (der skal nok være en klub eller to, der vil overtage ham ;) ), så ser det altså sort ud - det vil, helt givet, give flere spillere lyst til at forlade den synkende skude.. Og ja, så afhængige af Van Persie mener jeg virkelig, at Arsenal er :)
Gravatar

#2566 Kruse 13 år siden

HonoDelLoce (2565) skrev:
Men defensivt imponerer han mig ingenlunde

Say what? Det er defensivt at han er bedst, og det er noget han både har gjort i medgang og modgang. Han er om nogen den mest stabile Arsenal-spiller de sidste mange sæsoner. Men nuvel, den diskussion kommer vi nok ikke længere med.

Og hvis ikke det kommer, så er jeg bange for, at det går RIGTIGT ned af bakke for Arsenal..

Manglende CL-deltagelse vil uden tvivl være et stort skridt ned af bakke, især hvis det ikke fremtvinger en massiv ændring. Jeg frygter skam også for klubbens udvikling, og håber bestemt også at der snart sker noget. Hvis alt går galt og sender klubben langt ned, så må sidste udvej være at tillokke en suger daddy :)

F.eks. en spiller som Van Persie er ved at nå en alder, hvor han gerne vil vinde nogle trofæer, og jeg har svært ved at se hans kontrakt blive forlænget som tingene er nu.

Mit håb holder også fast i et for Arsenal-fans "klassisk" billede af Van Persie, der som lille knægt sidder i en Arsenaltrøje. Vi er dog nået til et punkt, hvor jeg ikke længere er sikker på at Van Persie's følelser for klubben er nok til at holde på ham. Men jeg holder stadig fast i håbet :)
Gravatar

#2567 rammy 13 år siden

Svinet Balotelli fik 4 spilledages karantæne, fryd!

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/footbal...
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#2568 Castanea 13 år siden

...
Gravatar

#2569 MMB 13 år siden

Caliban (2568) skrev:
...

I ligger nummer to...
Gravatar

#2570 JannikAnd 13 år siden

Foeller (2569) skrev:
I ligger nummer to...