Så du mener at de skal sælge flere af deres topspillere
Ved ikke hvordan du er kommet frem til det, ifht det jeg skrev? Nu har Arsenal jo ikke så mange profiler, og dem de har, skal de selvfølgelig forsøge at beholde, men med den politik de fører, ja så er det jo svært når man intet vinder år efter år. Det jeg mente var, at de fik rigeligt med penge for Fabregas og Nasri og alle regnede med de købte bedre ind. Og så køber de en gumpetung tysker i forsvaret??
Kruse (2770) skrev:
Ledelsen og Wenger gør dog ikke meget får det) indenfor en overskuelig årrække.
Nye boller på suppen :) Udrensning.. Det tror JEG er vejen frem.
Det jeg mente var, at de fik rigeligt med penge for Fabregas og Nasri og alle regnede med de købte bedre ind.
Prøv at klikke ind på det link jeg gav i #2762. Det forklarer netop hvorfor jeg snakker om at de kun har £10 mio. at handle for til sommer. Arsenal har meget strenge princippet om at køre en økonomisk forsvarligt fodboldklub, og det ændrer sig ikke foreløbig.
Babo84 (2771) skrev:
Og jeg er som sådan heller ikke uenig, hvilket jeg også efterhånden har givet udtryk for mange gange nu. Jeg siger bare at den manglende CL deltagelse, vil gøre det afsindigt svært for en ny manager rent økonomisk, medmindre at rigmand pludselig overtager klubben(hvilket jeg heller ikke har lyst til).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Der står en hel del og mange tal, som jeg ikke helt kan overskue :) Jeg fandt dog en liste fra 09, som placerer Arsenal som den sjette rigeste klub med omsætning på 1.74 mia kr.
Bayern har også altid, eller ihvertfald i mange år jeg har kendt dem, ført en økonomisk ansvarlig politik, og er en af de få store hold der bruger pengene med omhu. Deres spillere koster ikke i nærheden af Barcelona, Chelsea eller Madrid og de vil formentlig aldrig betale de helt store summer. Men de er gode til at finde spillere til rimelige penge.
Omsætning er ikke det samme som overskud eller rådighedsbeløb til køb af spillere. Den artikel jeg linkede til, er baseret på en finansiel vurdering af det nyeste regnskab foretaget af ArsenalTrust. Du behøver kun læse de første par linjer, som netop summerer nogenlunde, hvad en langt mere kompliceret artikel fra ArsenalTrust skriver. Det overskud Arsenal har i dette regnskabsår på £55 mio. er kraftigt baseret på de penge vi får for CL-deltagelse. £45 mio. af de £55 mio. kommer fra CL-deltagelse, og hvis vi ikke har det i næste sæson, ja så efterlader det os kun med £10 mio. til brug på spillerindkøb og løn til dem.
Ellers så skal Arsenal i hvert fald optage store lån, men det strider både mod den økonomiske politik klubben længe har ført, og imod UEFA's nye Financial Fair Play regler. Desuden så afdrager klubben altså stadig på sit stadionlån.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Omsætning er ikke det samme som overskud eller rådighedsbeløb til køb af spillere
Det er jeg godt klar over.. Men der er stadig tale om en af rigeste klubber. Min pointe er sådan set meget klar, og vi kan fremlægge diverse tal, men det ændrer ikke ved, at de har mulighed for at anskaffe lidt bedre spillere, end mange af dem de allerede har. Folk som Arshavin og Rosicky burde sælges. F.eks..
Kruse (2776) skrev:
Ellers så skal Arsenal i hvert fald optage store lån, men det strider både mod den økonomiske politik klubben længe har ført, og imod UEFA's nye Financial Fair Play regler
Ja, altså hvis man skal fat i de helt store spillere, men det kan Arsenal så alligevel ikke få fat i, så store lån behøver jo ikke komme på tale. Igen; der findes mange gode spillere i mindre klubber, som er gode.
Kruse (2776) skrev:
Desuden så afdrager klubben altså stadig på sit stadionlån.
Mener faktisk at have hørt under en kamp, at stadion'en var betalt?
#2771 Babo84 13 år siden
Ved ikke hvordan du er kommet frem til det, ifht det jeg skrev? Nu har Arsenal jo ikke så mange profiler, og dem de har, skal de selvfølgelig forsøge at beholde, men med den politik de fører, ja så er det jo svært når man intet vinder år efter år. Det jeg mente var, at de fik rigeligt med penge for Fabregas og Nasri og alle regnede med de købte bedre ind. Og så køber de en gumpetung tysker i forsvaret??
#2772 Kruse 13 år siden
Prøv at klikke ind på det link jeg gav i #2762. Det forklarer netop hvorfor jeg snakker om at de kun har £10 mio. at handle for til sommer. Arsenal har meget strenge princippet om at køre en økonomisk forsvarligt fodboldklub, og det ændrer sig ikke foreløbig.
Og jeg er som sådan heller ikke uenig, hvilket jeg også efterhånden har givet udtryk for mange gange nu. Jeg siger bare at den manglende CL deltagelse, vil gøre det afsindigt svært for en ny manager rent økonomisk, medmindre at rigmand pludselig overtager klubben(hvilket jeg heller ikke har lyst til).
#2773 Babo84 13 år siden
Og her er nyere tal:
http://politiken.dk/sport/fodbold/ECE1191984/de-ri...
Og så lidt:
http://www.sporten.dk/fodbold/top10-her-er-de-rige...
#2774 Babo84 13 år siden
#2775 Babo84 13 år siden
#2776 Kruse 13 år siden
Ellers så skal Arsenal i hvert fald optage store lån, men det strider både mod den økonomiske politik klubben længe har ført, og imod UEFA's nye Financial Fair Play regler. Desuden så afdrager klubben altså stadig på sit stadionlån.
#2777 Babo84 13 år siden
Det er jeg godt klar over.. Men der er stadig tale om en af rigeste klubber. Min pointe er sådan set meget klar, og vi kan fremlægge diverse tal, men det ændrer ikke ved, at de har mulighed for at anskaffe lidt bedre spillere, end mange af dem de allerede har. Folk som Arshavin og Rosicky burde sælges. F.eks..
Ja, altså hvis man skal fat i de helt store spillere, men det kan Arsenal så alligevel ikke få fat i, så store lån behøver jo ikke komme på tale. Igen; der findes mange gode spillere i mindre klubber, som er gode.
Mener faktisk at have hørt under en kamp, at stadion'en var betalt?
#2778 Kruse 13 år siden
Det passer i hvert fald ikke. Men alle afdragene af gælden går fuldstændigt efter planen.
#2779 MMB 13 år siden
#2780 MMB 13 år siden