Gravatar

#3281 loki 13 år siden

QQ moar!

umad... :p

Ej seriøst det var nogle tvivlsomme kendelser, og jeg ville langt have foretrukket at Barca havde vundet "rent", men slå nu lige holdt vand i blodet.

www.peakoil.dk
Gravatar

#3282 MMB 13 år siden

Babo84 (3278) skrev:
Nej Foeller. Jeg forstår ikke den der "så skal der jo dømmes 20 straffespark" mentalitet. Nej, fordi når dommeren har en klar linie, bliver der ikke begået 20 straffe. Og straffen var helt ok, fordi den var så åbenlys og Milan spilleren holder barca spilleren længe i trøjen, hvor man nærmest skal være blind for at overse. Som de sagde i studiet; helt fair. Og så kan I finde alle undskyldningerne frem, men Milan har ikke haft noget at komme efter udover det mål de fik scoret. Resten stod Barca på, og havde de bare udnyttet halvdelen af chancerne, var Milan gået hjem med en mindre ydmygelse.

Hvis du ser situationen igen, så er det jo ret begrænset, hvor meget værre Nesta var end (hvem fanden var det nu?). Og hvis dommeren vælger at dømme et straffespark der, så kræver det, at dommerens generelle linje er så hård, at det næsten ikke efterlader nogen plads til nærkampe. Dette er med til at tage intensiteten ud af kampen.

Og når jeg siger, der opstår 20 situationer af denne slags, så er det netop et problem at dommeren går så aktivt ind og er med til at afgøre kampen i en så tvivlsom situation, som den nu engang er. For der opstår også en hel række andre tvivlsomme situationer i kampen, hvor han så også bør gå ind og dømme nogle tvivlsomme frispark eller straffe. Det er noget rod.
Gravatar

#3283 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden

Dommeren kunne ligeså godt have dømt det frispark som Puyol laver på Nesta inden, men i og med det er Barca og de har hjemmebane bliver det overset.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#3284 Babo84 13 år siden

At andre situationer også kunne dømmes når man ser tilbage på "filmen", ændrer ikke ved, at dommeren reagerer i den situation han står i, og har meget kort tid til det. Intet i den kamp indikerede, at intensiteten fes ud af kampen - tværtimod da. Ambrosini fik vist rigeligt med friheder for at takle igennem på Messi og andre, hvor han for længst burde have fået kort - eller ihevrtfald lænet sig op af en i mange tilfælde. Men i feltet er der altså andre krav for, hvad man må og ikke må, og det synes jeg dommeren gjorde ret godt over hele kampen. Nummer 2 straffe KUNNE dømmes, men det optimale man kunne have gjort var, at gribe ind noget før og afbryde trækken i trøjer, men det gjorde man ikke, og det kan forsvares. Man kan vel kun klandre Milan for den.
Gravatar

#3285 Babo84 13 år siden

Whispering Horse (3283) skrev:
Dommeren kunne ligeså godt have dømt det frispark som Puyol laver på Nesta inden, men i og med det er Barca og de har hjemmebane bliver det overset.

Det kunne han ja, men Nesta har jo fat i trøjen før. Men igen: det optimale ville have været hvis dommeren greb ind og gav gult kort, men straffen kan forsvares, som jeg ser det. Dumt lavet.
Gravatar

#3286 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden

Desuden er der heller ikke straffe hvis bolden ikke er i spil og nu har jeg lige set episoden igen og Nesta har fat i trøjen inden hjørnesparket er taget og dermed er der ikke straffespark. I hvert fald hvis dommeren skal følge reglementet.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#3287 HonoDelLoce 13 år siden

Nu har jeg ikke lige set fodbold i de sidste par uger, så jeg tænkte, at jeg da godt lige kunne se AaB-FCM her inden CL i aften.

Må sige, at jeg er meget imponeret over ham Kusk fra AaB. Har ALDRIG hørt om ham før (hvilket i sig selv er lidt underligt, men oprigtigt talt, så er AaB ikke lige en af yndlingsklubberne), men jeg kan (bedømt ud fra i dag) da se meget mere talent i ham end Lucas Andersen, som synes at være på alles læber..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3288 MMB 13 år siden

Det var i hvert fald lidt af et drop FCM-keeperen lavede. :D Hold da kæft. Det tangerer næsten kvindefodbold.
Gravatar

#3289 The Insider 13 år siden

Nå, så er det i aften, at portugiserne vinder 2-1. Deres andet mål scores i overtiden. Shit, hvor bittert.
War. War never changes.
Gravatar

#3290 MMB 13 år siden

The Insider (3289) skrev:
Nå, så er det i aften, at portugiserne vinder 2-1. Deres andet mål scores i overtiden. Shit, hvor bittert.

Er du seriøst så overtroisk, eller tager du bare pis på os alle? :P

Skriv ny kommentar: