#4060 Jeg kan også godt lide Nesta, som stadigvæk er en dygtig forsvarsspiller. Omvendt kan jeg godt forstå at han vil tage til New York og tjene kassen de sidste år af hans karriere. Man skal også huske på at han er en af dem som er gået gevaldigt ned i løn hos Milan.
Sportsligt er det ikke en katastrofe, da både Mexes og Silva står foran ham. Jeg tror dog alligevel at klubben henter en central forsvarsspiller. Dette kunne meget vel blive Acerbi.
#4062 - Ja, det er også unægteligt min sentimentale side, der må stå til regnskab for min udmenlding. Jeg synes ligeledes, det er sørgeligt, at Del Piero forlader Juve til sommer. I Nestas tilfælde er det dog hans egen beslutning, hvorimod Del Piero bliver smidt på porten. Uværdigt. Men det har sgu været 10 fremragende år med Nesta!
Så er det officielt: Guardiola stopper som Barca-træner.
Det må siges at være en kæmpe svækkelse!
Nahh. Jeg har dybest respekt for Pep og han er vitterligt en dygtig træner, som har tæt kontakt og følelser med spillerne. Men rent taktisk, så synes jeg der er plads til forbedringer. I denne sæson har han lavet nogle ret mærkelige taktiske valg, som altså har kostet på udebane. Han har alt for høje tanker om Thiago, Cuenca og alle afløserne, som altså ikke har slået til for alvor, når flere centrale spillere skulle have en pause, undtagen lige Messi som skal spille hver kamp (hvilket jeg heller ikke forstår). Derudover har Pep ikke helt formået at købe ind til forsvaret denne sæson, og måtte nøjes med middelmådig spiller som Marcherono, som vel bedst er god til lange afleveringer og taklinger, men det er dét. I år havde man på papiret et BEDRE hold end da man vandt CL, og så alligevel taber man det hele? Ineffektivitet skyldes måske også noget på træningsbanen. Så en kæmpe svækkelse ser jeg det nu ikke som. Pep er fantastisk - han vandt alt, alle 6 titler man kan vinde som klub, og endda næsten to gange, men Barca har brug for noget andet nu. Ikke en ny stil, de skal spille som de gør, men taktiske forbedringer. F.eks når man er foran 2-0, så burde man altså være koldere.
Jeg synes ligeledes, det er sørgeligt, at Del Piero forlader Juve til sommer. I Nestas tilfælde er det dog hans egen beslutning, hvorimod Del Piero bliver smidt på porten. Uværdigt.
#4064 - Umiddelbart synes jeg ikke, at deres sæson har været markant svagere end de forgangne. De har i højere grad haft heldet imod sig, hvor de tidligere har haft det som 12. mand. Og så har modstanderne vel også lært lidt af sidste par års lektie? Derudover har de været plaget af skader, der har kostet lidt rotation og ustabilitet. Jeg vil dog give dig ret i, at Cuenca, Thiago etc. har været overeksponeret. Men det er lidt svært at modargumentere, når man tager Barca og Guardiolas stjerne-fabrikation in mente.
Mht. en kommende træner ser jeg Marcello Bielsa som favorit. Men jeg kunne også godt forestille mig Joachim Löwe, når EM engang er overstået.
De har vist allerede annonceret at det bliver deres assistenttræner som overtager jobbet, men det kan jo hurtigt ændre sig hvis de finder mere oplagte bud.
#4061 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden
Nu tager Guardiola nok et sabbatår, med mindre Inter eller Milan kommer med et tilbud han ikke kan afslå.
#4062 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden
Sportsligt er det ikke en katastrofe, da både Mexes og Silva står foran ham. Jeg tror dog alligevel at klubben henter en central forsvarsspiller. Dette kunne meget vel blive Acerbi.
#4063 JannikAnd 13 år siden
#4064 Babo84 13 år siden
Nahh. Jeg har dybest respekt for Pep og han er vitterligt en dygtig træner, som har tæt kontakt og følelser med spillerne. Men rent taktisk, så synes jeg der er plads til forbedringer. I denne sæson har han lavet nogle ret mærkelige taktiske valg, som altså har kostet på udebane. Han har alt for høje tanker om Thiago, Cuenca og alle afløserne, som altså ikke har slået til for alvor, når flere centrale spillere skulle have en pause, undtagen lige Messi som skal spille hver kamp (hvilket jeg heller ikke forstår). Derudover har Pep ikke helt formået at købe ind til forsvaret denne sæson, og måtte nøjes med middelmådig spiller som Marcherono, som vel bedst er god til lange afleveringer og taklinger, men det er dét. I år havde man på papiret et BEDRE hold end da man vandt CL, og så alligevel taber man det hele? Ineffektivitet skyldes måske også noget på træningsbanen. Så en kæmpe svækkelse ser jeg det nu ikke som. Pep er fantastisk - han vandt alt, alle 6 titler man kan vinde som klub, og endda næsten to gange, men Barca har brug for noget andet nu. Ikke en ny stil, de skal spille som de gør, men taktiske forbedringer. F.eks når man er foran 2-0, så burde man altså være koldere.
#4065 Babo84 13 år siden
#4066 MMB 13 år siden
Meget...
#4067 JannikAnd 13 år siden
Mht. en kommende træner ser jeg Marcello Bielsa som favorit. Men jeg kunne også godt forestille mig Joachim Löwe, når EM engang er overstået.
#4068 TheEnd 13 år siden
#4069 JannikAnd 13 år siden
#4070 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden