Gravatar

#7071 HonoDelLoce 12 år siden

Driver (7056) skrev:
HonoDelLoce

Først og fremmest: Så kan du godt tale PÆNT. Jeg gider da ikke diskutere med en, der anvender ord som "hvad helvede", "spænd hjelmen" osv. Hvis du hidser dig op over en sølle debat, så bør du foretage dig noget fornuftigt udenfor hjemmet, i stedet for at få dit sind i kog herinde.

Dit en helt anden tid argument er det tyndeste argument, jeg har set til dato. Keanes benbrækker aktion på Alf-Inge Haaland. En aktion, der havde langt, LANGT større konsekvenser for Haaland end Suarez bid havde for Ivanovic. Eller Cantona, der flyvsparkede en fan, men hey..det var jo en helt anden tid. Dummest argument ever. Sorry, men det er det sgu! Deres handlinger er af større fysisk karakter og Keanes handling ødelagde tilmed Haalands karriere. En anden tid...Den lader vi lige stå engang.

Man kan aldrig løbe fra, hvad man gør, men man kan lære af det. Sikke en nøgtern og foruroligende syn du har på livet, hvis den slags ikke kan tilgives. Ivanovic har sågar tilgivet, men igen er du jo ikke ligefrem helt skarp i dine argumentationer, så det ville ikke undre mig, hvis du heller ikke mener, at igennem livet fejler man og de fejl, kan man ikke ændre på, man kan kun lære ikke at lave dem igen. Du burde tage et kig på Gary Nevilles analyse af situationen:

han rammer hovedet på sømmet på en konstruktiv måde, modsat folk som dig, der vil have en masse brænde til bålet og Suarez ud af England.

Det er tydeligt, at du føler du har en skidt sag og derfor er nødt til at tale ned til folk, tiltrods for, at jeg på intet tidspunkt har gjort det ved dig. Jeg har blot sat nogle modargumenter op overfor dig, og dem kan du tydeligvis ikke tåle at få at vide.

Du må komme fra et meget snobbet område, hvis "hvad helvede" og "spænd hjelmen" tages som udtryk for ophidselse. Hvor jeg kommer fra er "hvad helvede" ikke værre end "hvad søren" og "spænd hjelmen" ikke værre end "nu må du lige styre dig lidt".

Kald du det bare for et tyndt argument, at det var en anden tid - men det var det. Ligesom det engang var sejt, når heltene røg i film og i orden at give en kvinde en flad, hvis hun ikke havde aftensmaden klar på rette tidspunkt.
Jeg siger ikke, at nogle af dine eksempler var i orden, heller ikke på tidspunktet, men tærsklen for, hvad man finder sig i, har rykket sig - gevaldigt.

Jeg føler overhovedet ikke jeg har en skidt sag. Folk, der forsvarer en situation, hvor en person uden provokation bider en anden person, har en skidt sag. Og selvfølgelig fejler alle og alle skal lære af det. Men Suarez har lavet samme fejl før - og har tilsyneladende intet lært af det.

Hvordan er det, at jeg ikke kan tåle at få noget at vide?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7072 zombieman 12 år siden

Foeller (7068) skrev:
Bestemt! Min kommentar faldt tidligt. :)

Den stod også kun 2-0 da jeg svarede dig men jeg skal da love for at de gav den endnu mere gas
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#7073 Åkepool 12 år siden

10 dages karantæne! Det er en fucking skandale! Jeg er rystet, der er givet væsentlig mindre karantæner for væsentlig grovere ting og det grænser til personforfølgelse.

En United-spiller havde maks. fået 4 dage, det er sikkert som døden.

Fy for satan! Og så må i sgu tænke hvad i vil :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7074 Kruse 12 år siden

Alt under 5 spilledages karantæne, havde også været en skandale i min bog, men jeg synes nok også lige at 10 er i overkanten.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7075 Slettet Bruger [3915156540] 12 år siden

Jeg synes at alt under 10 dage vil være for lidt. Rent faktisk mener jeg, at han er sluppet billigt.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#7076 Driver 12 år siden

10 dage skyldes udelukkende, at det er Suarez. FA vil endnu engang statuere et eksempel, ligesom de fejlagtigt gjorde med Suarez vs. Evra sagen. At taksere Suarez bid til 10 dage, når man samtidig gav Callum McManaman et sølle gult kort for en horrible tackling på en Newcastlespiller, er direkte hovedløst. Det er tilmed en bedrift, som McManaman har begået tidligere.

Men det er måske også fra en anden tid? Nej vel, det er i 2013. Stadig dummeste argument ever, i øvrigt.

Man kan ikke statuere et eksempel, hvis eksemplet ikke efterleves og der ikke anskues med samme eller større alvorlighed på endnu værre situationer. Jf. Callum McManaman den psykopat. McManaman skulle straffes af FA og det er med 10 dage eller mere. Han kunne have sendt Newcastle-manden på tidlig pension og det samme kunne han med en Man City spiller engang. Grotesk.

Selvfølgelig skal Suarez straffes, men det er bemærkelsesværdigt, hvordan man griber disse ting an. En god solid benbrækker-tackling = rødt kort giver ofte 3 dages karantæne og de er sgu langt mere karrieretruende end et bid i armen.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#7077 Driver 12 år siden

Nu hvor, vi i øvrigt er ved snakken om Suarez så mindes nogle er jer vel også, da Jermaine Defoe bed Javier Mascherano tilbage i 2006. Dengang så dommeren situationen og gav Defoe det gule kort. Når dommeren ser situationen så kan FA ikke skride ind og dermed går min lempe på den førnævnte Callum McManaman episode heller ikke på, at han skulle straffes hårdere end han blev, for det kan han ikke (jeg kan se, jeg ikek fik smidt et HVIS dommeren ikke havde set episoden). Dommere er professionelle fagfolk modsat os og dermed bør de domme, FA taksere være i lige tråd med de domme, som dommerne udsteder på banen. Dermed ikke sagt, at FA ikke må se hårdere på en situation - Der skal bare være realitetssans i deres beslutninger, kontra dommernes. En god lige-vej.

Problematikken er altså, at hvis en dommeren (håndhæveren og bestemmeren på en fodboldbane) kan taksere et bid fra Defoe til et gult kort og en benbrækker-tackling fra McMananam til ligeledes gult kort, hvordan kan FA så ud fra det mene, at Suarez skal have 10 spilledages karantæne, når professionelle fagfolk (dommerne) end ikke mener, at de i de givende øjeblikke skal sendes ud.

Suarez skulle have haft, hvad der svarer til et rødt kort for violent conduct = 3 dages karantæne og så kunne man smide 2 dage oveni hatten, for at statuere et eksempel om, at bid ikke er tilladt. Dermed ville Suarez have fået 5 passende spilledages karantæne. Men fordi, det er Suarez så smider man lige 5 dage oven i. 10 groteske spilledages karantæne!

Den eneste grund til, at de giver ham så hård en straf (endnu engang!) er, at de vil have ham ud af ligaen. Jeg venter i spænding til, hvornår vi igen ser en 10 dages karantæne til en spiller i Premier League. Barton er der jo ikke længere.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#7078 Driver 12 år siden

Gravatar

#7079 Åkepool 12 år siden

Driver (7077) skrev:
Men fordi, det er Suarez så smider man lige 5 dage oven i

Lige præcis. Som jeg skrev tidligere, grænser det til personforfølgelse.

Jeg kan iøvrigt kun være enig i alt det du skriver.
Jamie Carragher har også udtalt sig om sagen og siger bl.a. at det umuligt kan være værre end en hensynsløs tackling der kan være karrieretruende.

Han fik selv brækket benet af Lucas Neill i 2003 og siger at han til enhver tid havde foretrukket at blive bidt, fremfor den tackling der kostede ham 6 måneders pause, ikke at han forsvarer det Suarez gjorde, for han nævner da lige at det er helt nede på børnehavestadie, hvilket det selvføgelig også er.

Jeg kan sgu ikke tage det tremandsudvalg der har fundet frem til 10 dage, alvorligt.

Whispering Horse (7075) skrev:
Jeg synes at alt under 10 dage vil være for lidt. Rent faktisk mener jeg, at han er sluppet billigt.

Når du lige har sundet dig lidt, efter dit fald, så kan du lige læse Driver's indlæg og måske lige tænke lidt over det hele og derefter udtale dig igen ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7080 Slettet Bruger [3915156540] 12 år siden

#7079 Det ændrer ikke på min holdning. Det han laver er vold og skal straffes hårdt. Han har allerede tidligere i sæsonen kommet med racistiske udtalelser og blevet straffet, så det er kun naturligt at straffen denne gang bliver endnu hårdere.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: