Jeg tænker, at Barcelona ikke er den eneste klub, der har skrevet kontrakter med udenlandske talenter før de er fyldt 18 år. Igen og igen ser vi spillere som kun lige er fyldt 18 eller stadig ikke er det fra adskillige andre hold, og alligevel er de kun Barcelona som bliver straffet. Derfor kan jeg ikke se det som andet end en bevidst aktion fra FIFA's side af, som FIFA's ledelse på den ene eller anden måde opnår personlige fordele heraf.
Samtidig er de regler som FIFA kører med er så gennemhullet med smuthuller, så det alligevel kan lade sig gøre, at skrive kontrakt med unge spillere, hvilket er endnu en grund til at jeg påpeger FIFA's korrumperende ledelse. FIFA og korruption er jo næsten blevet et synonym igennem de seneste mange år.
Afslutningsvis så påstår FIFA at de går op i ungdommen og ikke ønsker at klubberne misbruger de unge spillere. Hvis det var sandt, så ville FIFA's primære fokus være, at sørge for at de pågældende spillere får en retfærdig kontrakt, og derefter straffe den pågældende klub. Men det er ikke tilfældet. Man farer ud og straffer klubben, men kommer kun med en ubrugelig note om spillernes kontrakter, som jo ellers er det primære i hele denne sag.
Havde FIFA's ledelse ikke været korrupte og inkompetente, så havde de handlet helt anderledes i denne sag.
Jeg ser det slet ikke som et spørgsmål om at de unge skal have ordentlige kontrakter, men ordentlige "levevilkår".
Alt, hvad jeg har hørt fra FIFA omkring disse ulovlige kontrakter med unge spillere er for at beskytte de unge fra presset og det mentale aspekt ved at flytte til et helt fremmed land i en for ung alder. Det hjælper en bedre kontrakt altså ikke på.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#8171 kennedy 10 år siden
...selvom ,spiller de som de spiller nu behøver vi ikke frygte nogen PL klub
#8172 Åkepool 10 år siden
Ja ja, men måske os der bruger rollator og lægger tænderne i vand, har ventet en kende længere end en knøs som dig ;)
De er faktisk også ret gode, på trods af deres dårlige placering. Men de har heldigvis også City hjemme, ugen inden.
#8173 Driver 10 år siden
Tja, jeg har ventet hele mit liv. ;)
#8174 The Insider 10 år siden
http://www.bbc.com/sport/0/football/26852466
#8175 Driver 10 år siden
Det er da ikke den 1. april længere?!
Var Chelsea egentlig ikke involveret i en lignende sag med Gael Kakuta for nogle år tilbage?
#8176 Verbal 10 år siden
Endnu en gang viser FIFA sit sande ansigt af korruption og inkompetence.
#8177 kennedy 10 år siden
http://v002o.popscreen.com/dEt6VHFKQ0hVVGMx_o_chel...
#8178 HonoDelLoce 10 år siden
Hvordan tænker du helt præcist det?
#8179 Verbal 10 år siden
Samtidig er de regler som FIFA kører med er så gennemhullet med smuthuller, så det alligevel kan lade sig gøre, at skrive kontrakt med unge spillere, hvilket er endnu en grund til at jeg påpeger FIFA's korrumperende ledelse. FIFA og korruption er jo næsten blevet et synonym igennem de seneste mange år.
Afslutningsvis så påstår FIFA at de går op i ungdommen og ikke ønsker at klubberne misbruger de unge spillere. Hvis det var sandt, så ville FIFA's primære fokus være, at sørge for at de pågældende spillere får en retfærdig kontrakt, og derefter straffe den pågældende klub. Men det er ikke tilfældet. Man farer ud og straffer klubben, men kommer kun med en ubrugelig note om spillernes kontrakter, som jo ellers er det primære i hele denne sag.
Havde FIFA's ledelse ikke været korrupte og inkompetente, så havde de handlet helt anderledes i denne sag.
#8180 HonoDelLoce 10 år siden
Alt, hvad jeg har hørt fra FIFA omkring disse ulovlige kontrakter med unge spillere er for at beskytte de unge fra presset og det mentale aspekt ved at flytte til et helt fremmed land i en for ung alder. Det hjælper en bedre kontrakt altså ikke på.