Gravatar

#8321 HonoDelLoce 10 år siden

Kruse (8320) skrev:
Jeg savner Jupp Heynckes' Bayern. Guardiola's spillestil bliver bare aldrig lige mig.

Det er så røvsygt at kigge på. Masser af flotte pasninger og god bevægelse - men der sker bare sååååååå lidt fremadrettet...
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8322 Ispep 10 år siden

Hvordan definerer du "sker lidt"? Jeg er uforstående overfor den holdning når man samlet kigger på antal mål/chancer Bayern laver/skaber pr. kamp. At spillet ikke ALTID fungerer er meget normalt.
Gravatar

#8323 HonoDelLoce 10 år siden

Ispep (8322) skrev:

Hvordan definerer du "sker lidt"? Jeg er uforstående overfor den holdning når man samlet kigger på antal mål/chancer Bayern laver/skaber pr. kamp. At spillet ikke ALTID fungerer er meget normalt.

Generelt synes jeg, at tendensen har været, at flere og flere oplagte muligheder for at bringe bolden frem ikke bliver taget og i stedet ryger der lige en bold til siden.

Og når de endelig er fremme, så er det s'gu for kedeligt. Det kan godt være, at de har mange skud, men det virker bare aldrig rigtigt farligt.

I aften, for eksempel, havde Bayern langt mere boldbesiddelse og flere skud end Real - men Casillas havde én afgørende redning, mens Neuer havde 5-6 stykker...
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8324 Driver 10 år siden

At man ikke kan ramme indenfor målrammen, er vist ikke det samme som at sige, at der sker meget lidt fremadrettet. Det handler snarere om dårligt end product.

Men ligesom Kruse, så savner jeg også Heynckes mere direkte og fysisk betonede spil. Det opbyggende spil var lagt mere kontant og fokuseret på de to wings, frem for centralt, som nu under Guardiola - Kroos figurerede fx mere på kanten under Heynckes end nu under Guardiola - Blot for at tage et eksempel på ændringer de to imellem.

Guardiola blev i aften også ramt på et af Bayerns eneste svagpunkter - kontraangreb. Under Heynckes var det langt fra lige så risikobetonet opspil fra egen banehalvdel og op mod midten, det var først på modstanderens halvdel, at Robben og Ribery fik lov til at folde sig ud, og spillet dermed blev risikobetonet. Guardiola foretrækker teknisk stærke spillere på midtbanen, frem for hårdføre bolderobrere, hvilket stiller dem dårligere defensivt, men samtidig bedre offensivt.

Pep gør det godt, men jeg savner Heynckes kompromisløse spil, og ikke mindst, så savner jeg også Super Mario på toppen.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8325 Ispep 10 år siden

Som jeg ser det, så ændrer det ikke et komma ved holdet producerer mange chancer og laver mange mål i alle turneringer de er med i. Aftens kamp var svær en for Bayern og måske en kende mere taktisk præget da Madrid er stærke på kontra. Det så vi tydeligt.

Pep har en stil som ingen anden og som jeg godt kan lide når tingene virker. Derfor synes jeg han er noget særligt og skiller sig ud fra alle de andre trænere.
Gravatar

#8326 HonoDelLoce 10 år siden

Jamen, jeg vil skam gerne medgive, at Pep har sin egen stil. Jeg synes bare, den er røvsyg :D Det synes jeg i øvrigt også, at den var i Barca.

Det er i øvrigt ikke et spørgsmål om blot aftenens kamp.

Det er selvfølgelig et udsagn, man aldrig kan bevise, men Heynckes' Bayern ville have kørt Moyes' United bagud af stadion fra første fløjt, det kan jeg slet ikke se nogen tvivl om. Jeg ser det ene og alene for værende Peps taktik, der gjorde, at der faktisk var spænding om de kampe i 3 halvlege...

Men fodbold kan selvfølgelig spilles på langt mere end én måde, og jeg vil da hellere se på Peps Bayern end Mourinhos Chelsea eller Magaths Fulham, det er ikke nær det. Jeg synes bare, at det, Bayern præsterede under Heynckes var meget mere seværdigt :)
Gravatar

#8327 Ispep 10 år siden

HonoDelLoce (8326) skrev:
Jeg synes bare, den er røvsyg :D Det synes jeg i øvrigt også, at den var i Barca.

Jeg synes til gengæld Pep's Barca mandskab var et af de mest spektakulære hold set på en bane der scorede masser af mål, vandt samtlige turneringer og producerede en del målchancer. Men øjnene der ser eller..... ikke ser ;)

HonoDelLoce (8326) skrev:
men Heynckes' Bayern ville have kørt Moyes' United bagud af stadion fra første fløjt

Noget af en antagelse. Det tror jeg egentlig ikke på. Bayern var jo tæt på at ryge ud til Arsenal sidste sæson. Det var de ikke just i år ;) Sådan er der jo så meget. Peps spillestil er bestemt ikke perfekt, flere ting kan forbedres og gøres anderledes. Jeg synes faktisk de mangler en klasse angriber (den får de næste sæson: Lewandoski!) og indimellem kunne man godt save flere folk inde i feltet når Bayern angriber, og generelt et plan B når Peps stil ikke virker på dagen.

Gravatar

#8328 Åkepool 10 år siden

Hold da kæft en kasse af Shelvey, i dag.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#8329 Driver 10 år siden

Gab, en kedelig 1. halvleg.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8330 Åkepool 10 år siden

Ja og hvor mit hjerte bare bløder for Gerrard. For helvede hvor er det uheldigt :(

Jeg synes jeg hørte stadionspeakeren på et tidspunkt: "Ding dong, der holder en bus ulovligt parkeret på Anfield. Ejermanden bedes flytte den straks, det drejer sig om en blå bus, der står i vejen for den ensrettede trafik".

So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: