Gravatar

#8411 HonoDelLoce 10 år siden

Som kæmpe Liverpool-fan har jeg, som jer andre, lidt med et grædende hjerte, der til tider har virket som om, at det var klar til at give op.

Men lad mig minde jer allesammen om, hvor kort tid siden det var, at vi, Liverpool, hørte vores cheftræner på daværende tidspunkt, Roy Hodgson, gå ud og indrømme, at Liverpool ikke var for store til at rykke ned!

Det er ikke mere end 3,5 år siden, at klubben var i sådan et suppedas, at det lignede en fremtid, hvor klubben alene skulle kæmpe om at slutte over Everton i en række, hvor der var mindst 6-7 hold, der var decideret bedre, og derudover 12-13 hold, man lige så vel kunne tabe til, som vinde over.

I dag står vi i en position, hvor vi med rette kan sige, at vi ikke er dårligere end noget andet hold. Vi kan stadig tabe til de fleste hold, fordi så stærk er ligaen bare, og der er ikke noget hold, der ikke kan det. Men vi har bevist, at vi hører til i toppen.

Selvfølgelig er det hårdt pludseligt at være SÅ langt fra PL-trofæet, når man for så kort tid siden var SÅ tæt på. Men styrken i Liverpool er, at man ikke lader sig slå ud af modgang. Det må de sidste års stædige skridt tilbage mod toppen være et klart bevis på!

Heldigvis kan vi nu hvile trygt i den forvisning, at Liverpool igen har bevist over for spillere og agenter rundt om i verden, at Anfield sagtens kan være hjemmebane for flot spil, medaljetørst og vindermentalitet. Vi er med i Champions League igen, vi slutter langt foran Everton og United - og vigtigst af alt, så er det ikke slut endnu!

City skal STADIG vinde de to sidste kampe, og selvom de på papiret er lette, så vender jeg tilbage til mit tidligere statement - alle kan tabe til alle i denne her Premier League. Jeg siger ikke, at Liverpool vinder mesterskabet - jeg siger bare, at alt håb ikke er ude endnu!

Og selv, hvis vi skulle nøjes med en 2.plads - eller, gud forbyde det, en 3.plads - så synes jeg stadig, at vi kan se tilbage på sæsonen med stolthed og med ære og ikke mindst en tro på en god fremtid.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8412 Åkepool 10 år siden

HonoDelLoce (8411) skrev:
Og selv, hvis vi skulle nøjes med en 2.plads - eller, gud forbyde det, en 3.plads - så synes jeg stadig, at vi kan se tilbage på sæsonen med stolthed og med ære og ikke mindst en tro på en god fremtid.

Jeg er da fuldstændig enig i alt det du skriver og havde jo gladeligt sagt ja tak til en 3. plads, inden sæsonen startede, men når man er begyndt at kunne smage mesterskabet, så kan man ikke andet end være pisse skuffet lige nu. Men det er fantastisk hvad der er sket i denne sæson, no matter what.

Og så fik Suarez lige 3 mindre priser i går:

Liverpool spillernes egen årets spiller
Liverpool tilhængernes årets spiller
Årets Liverpool mål.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#8413 The Insider 10 år siden

#8410, argh, den haaaader jeg!
War. War never changes.
Gravatar

#8414 Driver 10 år siden

Åkepool (8412) skrev:
Jeg er da fuldstændig enig i alt det du skriver og havde jo gladeligt sagt ja tak til en 3. plads, inden sæsonen startede, men når man er begyndt at kunne smage mesterskabet, så kan man ikke andet end være pisse skuffet lige nu. Men det er fantastisk hvad der er sket i denne sæson, no matter what.

Og så fik Suarez lige 3 mindre priser i går:

Liverpool spillernes egen årets spiller
Liverpool tilhængernes årets spiller
Årets Liverpool mål.

Præcis. Lige nu er det virkelig sekundært, ja nærmest ligegyldigt, at vi engang lå på en 12. plads med Roy Hodgson og at vi ikke havde turde tro på en top 3 placering. At vi er skuffede, vidner om ambitioner, og det er kun sundt at have ambitioner. Det er derimod usundt at sige til sig selv, at hey...vi havde jo ikke troet, det kunne ske og at vi engang lå til nedrykning - Det er at hænge sig i fortiden og ikke have nok ambitioner for fremtiden.

Man kan altid berolige sig med, at vi ikke havde turde tro på en top 3 placering og det trøster jeg da også mig selv med, men som sæsonen har gået sin gang, havde jeg ambitioner om, at vi kunne vinde ligaen, og den skuffelse, er svær at lægge fra sig, og sådan skal det også være.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8415 kennedy 10 år siden

Driver (8404) skrev:
Han skulle have sat Agger ind så snart, at Palace fik deres utrolig heldige mål til 1-3.

FULDSTÆNDIG ENIG STOR FEJL AF BRENDAN
I must have some booze. I demand to have some booze.
Gravatar

#8416 Driver 10 år siden

Så bliver det vist igen købeklubbernes år. Det er træls, at en mand, der blot bruger en klub som et stykke legetøj, kan købe sig til succes, men det er desværre realiteten og nogle bider lystigt på, og rider med på bølgen.

Heldigvis har jeg intet imod Pellegrini...Han redder sig vel endnu en sæson i trænersædet...Eller det skal man jo aldrig sige, når det gælder en klub som City...€ity.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8417 Ispep 10 år siden

Så er tingene helt åbne i Spanien og mesterskabet ligger til Atletico og Barca. Måske særligt Barca nu, det havde jeg ærligt ikke troet og det ville sgu også næsten være deres dårligste sæson spillet, hvis de går hen og vinder.
Gravatar

#8418 loki 10 år siden

Det er fordi jeg holder med dem. Alle hold jeg holder med går en grusom skæbne i møde.

England: "Nuvel engelsk fodbold er da ganske uinteressant, men det kunne da være sjovt hvis Liverpoo...." Oh.

Spanien: Barca barca bar... oh (Og det er da gået helt galt i denne sæson)

Champions League: "Meh, nu er det kun Bayern, RM, Chelski og PSG tilbage, så lad mig heppe på Bayern...oh".

Danmark: AGF.... lol

Måske man skulle begynde at heppe på Chelsea ;).
www.peakoil.dk
Gravatar

#8419 Driver 10 år siden

6/6 til Arsene Wenger, der i dag er ude og sige, at klubber, der forbryder sig på FFP bør udelukkes fra Champions League.

Artiklen omhandler først og fremmest PSG og City, men eftersom, at Wenger argumenterer med problematikken i, at der kan/vil gå inflation i sporten, henviser han også til Chelsea, Monaco, Real Madrid m.f. Og det er med rette.

Stærkt budskab og holdning fra Arsenals manager! Det er rart, at nogle tør komme ud af busken og vise deres utilfredshed over, i hvilken retning disse rigmænd er ved at tage sporten.

Mere af det, tak!
Gravatar

#8420 Åkepool 10 år siden

loki (8418) skrev:
engelsk fodbold er da ganske uinteressant

Tsk, tsk....
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: