Listen over de Oscar-nominerede film, jeg har fået set (kortfilm undtaget): 1) Midnight in Paris - 8/10 2) Hugo - 8/10 3) The Tree of Life - 8/10 4) Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 - 8/10 5) The Girl With the Dragon Tattoo 8/10 6) A Better Life - 7/10 7) A Seperation - 7/10 8) Moneyball - 7/10 9) The Ides of March - 7/10 10) Beginners - 7/10 11) The Artist - 7/10 12) My Week With Marilyn - 7/10 13) Rango - 7/10 14) The Help - 7/10 15) Drive - 6/10 16) The Descendants - 6/10 17) The Iron Lady - 6/10 18) Bridesmaids - 6/10 19) Tinker Tailor Soldier Spy - 5/10 20) Warrior - 5/10 21) Extremely Loud & Incredibly Close - 5/10 22) Albert Nobbs - 5/10 23) War Horse - 4/10
Best Picture: The Artist (the really best picture? Tinker Tailor Soldier Spy) Best Director: Terrence Mallick (the really best director? Thomas Alfredson) Best Actor: Jean Dujardin (the really best actor? Michael Fassbender i Shame) Best Actress: (ved ikke, mangler for mange film med potentielt mange gode kvinde præstationer) Best Supporting Actor: Nick Nolte eller Christopher Plummer Best Supporting Actress: Carey Mulligan i Shame. Best Original Screenplay: Aner det ikke. Har ikke læst nogle. Det gør jeg aldrig Best Adapted Screenplay: Aner det ikke. Har ikke læst nogle. Det gør jeg aldrig Best Cinematography: The Tree of Life (the really best cinematography? Tree of Life eller TTSS) Best Original Score: Ludovic Bource (the really best original score? Tinker Tailor Soldier Spy) Best Original Song: (Ikke nogle af de to nominerede ihvertfald. The National har leveret to top sange i år. "About Today" fra Warrior Oscar har hovederne dybt oppe i røven i denne kategori)
Så mangler jeg kun en film! Lige en håndfuld karakterer:
1) The Tree of Life - 10/10 2) The Artist - 8/10 3) Moneyball - 8/10 4) Midnight in Paris - 7/10 5) The Help - 6/10 6) War Horse - 5/10 7) Hugo - 5/10 8) Extremely Boring & Incredibly Annoying - 3/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Så mangler jeg kun en film! Lige en håndfuld karakterer:
1) The Tree of Life - 10/10 2) The Artist - 8/10 3) Moneyball - 8/10 4) Midnight in Paris - 7/10 5) The Help - 6/10 6) War Horse - 5/10 7) Hugo - 5/10 8) Extremely Boring & Incredibly Annoying - 3/10
Kan da se, vi er nogenlunde enige med ret mange af filmene, og det er vel kun Hugo og The Tree of Life, som vi er 2 eller flere karakterer fra hinanden. (EL&IC kunne jeg nok godt give 4/10 ved nærmere eftertanke).
Her er mine bud på hvem jeg synes skal vinde (ikke hvem jeg tror på)
Best Picture: The Artist (har dog ikke set Hugo eller Esxtremely Loud) Best Director: Alexander Payne Best Actor: Gary Oldman (har ikke set A Better Life) Best Actress: Michelle Williams (har ikke set Iron Lady og Albert Nobbs, men de kan ikke være bedre end Williams) Best Supporting Actor: Kenneth Brannagh (har hverken set Warrior eller Extremely Loud) Best Supporting Actress: Octavia Spencer Best Original Screenplay: Midnight in Paris (har ikke set Margin Call) Best Adapted Screenplay: The Descendants (har ikke set Hugo eller Ides of March) Best Cinematography: The Tree of Life Best Original Score: The Artist Best Original Song: The Muppets Best Editing: Moneyball Og siden jeg fik set alle kortfilmene i Cinemateket i går: Best Live action short film: Tuba Atlantic Best animated short film: The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#1181 MMB 12 år siden
1) Midnight in Paris - 8/10
2) Hugo - 8/10
3) The Tree of Life - 8/10
4) Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 - 8/10
5) The Girl With the Dragon Tattoo 8/10
6) A Better Life - 7/10
7) A Seperation - 7/10
8) Moneyball - 7/10
9) The Ides of March - 7/10
10) Beginners - 7/10
11) The Artist - 7/10
12) My Week With Marilyn - 7/10
13) Rango - 7/10
14) The Help - 7/10
15) Drive - 6/10
16) The Descendants - 6/10
17) The Iron Lady - 6/10
18) Bridesmaids - 6/10
19) Tinker Tailor Soldier Spy - 5/10
20) Warrior - 5/10
21) Extremely Loud & Incredibly Close - 5/10
22) Albert Nobbs - 5/10
23) War Horse - 4/10
#1182 MMB 12 år siden
#1183 Richard Burton 12 år siden
Best Director: Terrence Mallick (the really best director? Thomas Alfredson)
Best Actor: Jean Dujardin (the really best actor? Michael Fassbender i Shame)
Best Actress: (ved ikke, mangler for mange film med potentielt mange gode kvinde præstationer)
Best Supporting Actor: Nick Nolte eller Christopher Plummer
Best Supporting Actress: Carey Mulligan i Shame.
Best Original Screenplay: Aner det ikke. Har ikke læst nogle. Det gør jeg aldrig
Best Adapted Screenplay: Aner det ikke. Har ikke læst nogle. Det gør jeg aldrig
Best Cinematography: The Tree of Life (the really best cinematography? Tree of Life eller TTSS)
Best Original Score: Ludovic Bource (the really best original score? Tinker Tailor Soldier Spy)
Best Original Song: (Ikke nogle af de to nominerede ihvertfald. The National har leveret to top sange i år. "About Today" fra Warrior Oscar har hovederne dybt oppe i røven i denne kategori)
#1184 Lord Beef Jerky 12 år siden
1) The Tree of Life - 10/10
2) The Artist - 8/10
3) Moneyball - 8/10
4) Midnight in Paris - 7/10
5) The Help - 6/10
6) War Horse - 5/10
7) Hugo - 5/10
8) Extremely Boring & Incredibly Annoying - 3/10
#1185 MMB 12 år siden
Du kan jo ikke bare finde på dine egne nominerede. :P
TTSS er jo nomineret? :)
#1186 MMB 12 år siden
Kan da se, vi er nogenlunde enige med ret mange af filmene, og det er vel kun Hugo og The Tree of Life, som vi er 2 eller flere karakterer fra hinanden. (EL&IC kunne jeg nok godt give 4/10 ved nærmere eftertanke).
#1187 MMB 12 år siden
Part 2: http://www.jest.com/video/148256/kids-reenact-the-...
Se den! Nogle af dem er skidesjove!
#1188 frahm-2 12 år siden
Best Picture: The Artist (har dog ikke set Hugo eller Esxtremely Loud)
Best Director: Alexander Payne
Best Actor: Gary Oldman (har ikke set A Better Life)
Best Actress: Michelle Williams (har ikke set Iron Lady og Albert Nobbs, men de kan ikke være bedre end Williams)
Best Supporting Actor: Kenneth Brannagh (har hverken set Warrior eller Extremely Loud)
Best Supporting Actress: Octavia Spencer
Best Original Screenplay: Midnight in Paris (har ikke set Margin Call)
Best Adapted Screenplay: The Descendants (har ikke set Hugo eller Ides of March)
Best Cinematography: The Tree of Life
Best Original Score: The Artist
Best Original Song: The Muppets
Best Editing: Moneyball
Og siden jeg fik set alle kortfilmene i Cinemateket i går:
Best Live action short film: Tuba Atlantic
Best animated short film: The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore
#1189 Verbal 12 år siden
Er i øvrigt meget enig i, at Michelle Williams skal vinde. Hun er virkelig fantastisk i den rolle.
#1190 MMB 12 år siden