Gravatar

#11 misuma 12 år siden

Men så kom denne her sniger og bed alle de andre i numsen hvilket var ret nemt da alle stod med bukserne nede ved anklerne:

Take Shelter



Ganske naivt ja, men det ku' være dejligt med overraskelser som denne her.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg håber sateme The Tree Of Life får et par nomineringer. Men jeg har ikke skænket Oscar 2012 en tanke endnu, så det her er nu meget spændende læsning.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 wimmie 12 år siden

misuma (11) skrev:
Men så kom denne her sniger og bed alle de andre i numsen hvilket var ret nemt da alle stod med bukserne nede ved anklerne:

Take Shelter



Ganske naivt ja, men det ku' være dejligt med overraskelser som denne her.


En film jeg glæder mig rigtig rigtig meget til - hvis Michael Shannon er lige så god som folk snakker om (og som han plejer), så kunne der godt ryge en nominering af til ham.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#14 misuma 12 år siden

Yup, jeg glæder mig også rigtig...rigtig meget til Take Shelter. Uden at ha' set den, håber jeg virkelig det bedste for filmen. Alene traileren gav mig et sug i maven.

Wimmie - Har du set Shannon i Friedkin's "Bug"?

Off topic...sorry Foeller Ü
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15 wimmie 12 år siden

#14

Ja, det var dér jeg virkelig lagde mærke til hans talent - jeg var virkelig imponeret (og chokeret) over hans præstation - den går lige under huden på én :-O
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#16 SebReuber 12 år siden

Nu ved jeg ikke om du har rangeret filmene efter deres sandsynlighed for at vinde, men hvis det er tilfældet har jeg umiddelbart svært ved at se J. Edgar snuppe hovedprisen.
Selvom biopics ofte bliver nomineret, så er det relativt sjældent at de helt "rene" biopics går hele vejen. Dertil kan man lægge at en biopic vandt så sent som sidste år og Eastwood ikke for alvor har ramt topformen på det seneste. DiCaprio skal dog nok blive nomineret (og sikkert også vinde) for Bedste Mandlige Hovedrolle. Det hele er selvfølgelig stadig baseret på gisninger og fornemmelser, eftersom filmen ikke har været vist endnu.

Og så tror jeg ikke man skal undervurdere de britiske medlemmers indflydelse. Jeg tror personligt at Tinker, Tailor, Soldier, Spy klarer skærene og bliver nomineret i Bedste Film-kategorien.

Var også en der nævnte at Kung-Fu Panda 2 vinder for Bedste Animationsfilm. Det er jeg ikke enig i :) Selvom franchisen muligvis har sine fans, så er det trods alt en to'er med middelgode anmeldelser. Tror i langt højere grad på Rango så.
Gravatar

#17 MMB 12 år siden

#16

Du har selvfølgelig ret i, at Clint Eastwood har skuffet på det seneste, og det har jeg også selv skrevet. Når jeg alligevel vælger at sætte den øverst, så skyldes det, at det er den film, som har størst potentiale - efter min mening - til virkelig at skille sig ud og blive den storslåede film, som akademiet virkelig elsker. Og i betragtning af, hvor lille en procentdel af alle film, som er "rene" biopics, så synes jeg faktisk, at de relativt tit vinder. :)
Gravatar

#18 Åkepool 12 år siden

Foeller (3) skrev:
Hvem skulle have troet, at en fransk stumfilm ville have en chance ved dette års Oscar ræs?


Ingen. Og det tror vi stadig ikke på ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#19 MMB 12 år siden

Åkepool (18) skrev:
Ingen. Og det tror vi stadig ikke på ;)


Hvem er vi?
Gravatar

#20 Åkepool 12 år siden

Foeller (19) skrev:
Hvem er vi?


Alle os andre.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: