Nå, det er muligt at de har fået ændret i reglerne til i år, kan jeg se. Så længe et betydeligt antal af de gennemgående karakterer er animerede, så går det an. Der skal også indgå animation i 75% af filmens spilletid, men det krav bør de 2 film vel opfylde trods alt. Til gengæld står der specifikt, at motion-capture i sig selv ikke regnes for animation - så der røg Tintin måske.
Ja, det bliver bestemt spændende at se, om Tintin klarer kravene. Jeg har dog på fornemmelsen, at den får lov. :)
Jeg kan nu fortælle, at Tintin og Happy Feet Two officielt er blevet indsendt i kategorien bedste animerede film, og at der derfor er hele 18 indsendte film.
Og jeg har set hele 3 af dem. Hold kæft det kører skidt for mig.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Oscar for bedste fotografering (Best Cinematography) Cinemaography-kategorien er en personlig favorit og vel nok den - efter min mening - mest spændende kategori af de såkaldte "tekniske kategorier". Jeg synes, årets felt ser noget stærkere ud end sidste års felt, hvilket nok i høj grad skyldes, at der er så mange profilerede instruktører, som har udgivet en film i år, og med profilerede instruktører følger som reelt også profilerede fotografer.
1) The Tree of Life (Emmanuel Lubezki) Emmanuel Lubezki har tidligere været nomineret 4 gange i denne kategori senest for Children of Men. I år har han igen slået pjalterne sammen med Terrance Malick, som han senest arbejdede sammen med i forbindelse med "The New World", der også skaffede ham en nominering. En nominering bør bestemt også være sikker i år til Emmanuel Lubezki, da The Tree of Life - ligesom alle Malicks andre film i øvrigt - er blevet rost til skyerne for sin visuelle side. Det ville ikke overraske mig, hvis Emmanuel Lubezki står med statuetten til forår næste år.
2) The Artist (Guillame Schiffman) Den totalt ukendte fotograf Guillame Schiffmans chancer afhænger nok meget af The Artists succes. For The Artist er uden tvivl en outsider, der på ingen måde minder om en ordinær Oscar-film. Men denne sort/hvide film, der har et helt nostalgisk retro look, bør kunne få en nominering - og hvem ved måske endda en Oscar i denne kategori.
3) War Horse (Janusz Kaminski) Spielberg er tilbage, og det samme gælder selvfølgelig hans faste fotograf Janusz Kaminski, der tidligere har vundet 2 Oscars - begge for Spielberg film. Hvis man har set traileren til War Horse, vil man allerede vide, at filmen har potentialet til at blive afsindig flot, og det ville da også undre mig, hvis Janusz Kaminski ikke skulle kunne nappe en nominering her, men det afhænger selvfølgelig lidt af filmens succes.
4) The Girl with the Dragon Tattoo (Jeff Cronenweth) Fight Club og The Social Network fotografen Jeff Cronenweth arbejder igen i år sammen med Fincher om hans genindspilning af det første kapitel i Millennium-trilogien. Jeff Cronenweth har kun én enkelt nominering i bagagen, men den fik han her i 2011 for The Social Network, og hvis han kan levere et produkt af samme kvalitet, hvilket traileren til dels vidner om, så bliver det svært at komme uden om ham ved næste års Oscar-ceremoni.
5) Hugo (Robert Richardson) Det er måske et lidt våget valg at vælge Hugo til en top 5 placering for bedste fotografering, men Robert Richardson og Scorsese er en konstellation, som er svær at komme uden om. Robert Richardson har allerede 2 Oscars - den ene for Scorsese-filmen The Aviator, og Hugo har allerede fået fremragende anmeldelser - og her bliver filmens visuelle side især rost meget.
Boblere: 6) Tinker, Tailor, Soldier, Spy (Hoyte Van Hoytema) 7) J. Edgar (Tom Stern) 8) Moneyball (Wally Pfister) 9) Extremely Loud and Incredibly Close (Chris Menges) 10) Harry Potter and the Deathly Hallows, Part II (Bruno Delbonnel) 11) The Descendants (Phedon Papamichael) 12) Drive (Newton Thomas Sigel) 13) Melancholia (Manuel Alberto Claro) 14) The Ides of March (Phedon Papamichael) 15) Jane Eyre (Adriano Goldman)
Oscar for bedste fotografering (Best Cinematography) Cinemaography-kategorien er en personlig favorit og vel nok den - efter min mening - mest spændende kategori af de såkaldte "tekniske kategorier". Jeg synes, årets felt ser noget stærkere ud end sidste års felt, hvilket nok i høj grad skyldes, at der er så mange profilerede instruktører, som har udgivet en film i år, og med profilerede instruktører følger som reelt også profilerede fotografer.
1) The Tree of Life (Emmanuel Lubezki) Emmanuel Lubezki har tidligere været nomineret 4 gange i denne kategori senest for Children of Men. I år har han igen slået pjalterne sammen med Terrance Malick, som han senest arbejdede sammen med i forbindelse med "The New World", der også skaffede ham en nominering. En nominering bør bestemt også være sikker i år til Emmanuel Lubezki, da The Tree of Life - ligesom alle Malicks andre film i øvrigt - er blevet rost til skyerne for sin visuelle side. Det ville ikke overraske mig, hvis Emmanuel Lubezki står med statuetten til forår næste år.
2) The Artist (Guillame Schiffman) Den totalt ukendte fotograf Guillame Schiffmans chancer afhænger nok meget af The Artists succes. For The Artist er uden tvivl en outsider, der på ingen måde minder om en ordinær Oscar-film. Men denne sort/hvide film, der har et helt nostalgisk retro look, bør kunne få en nominering - og hvem ved måske endda en Oscar i denne kategori.
3) War Horse (Janusz Kaminski) Spielberg er tilbage, og det samme gælder selvfølgelig hans faste fotograf Janusz Kaminski, der tidligere har vundet 2 Oscars - begge for Spielberg film. Hvis man har set traileren til War Horse, vil man allerede vide, at filmen har potentialet til at blive afsindig flot, og det ville da også undre mig, hvis Janusz Kaminski ikke skulle kunne nappe en nominering her, men det afhænger selvfølgelig lidt af filmens succes.
4) The Girl with the Dragon Tattoo (Jeff Cronenweth) Fight Club og The Social Network fotografen Jeff Cronenweth arbejder igen i år sammen med Fincher om hans genindspilning af det første kapitel i Millennium-trilogien. Jeff Cronenweth har kun én enkelt nominering i bagagen, men den fik han her i 2011 for The Social Network, og hvis han kan levere et produkt af samme kvalitet, hvilket traileren til dels vidner om, så bliver det svært at komme uden om ham ved næste års Oscar-ceremoni.
5) Hugo (Robert Richardson) Det er måske et lidt våget valg at vælge Hugo til en top 5 placering for bedste fotografering, men Robert Richardson og Scorsese er en konstellation, som er svær at komme uden om. Robert Richardson har allerede 2 Oscars - den ene for Scorsese-filmen The Aviator, og Hugo har allerede fået fremragende anmeldelser - og her bliver filmens visuelle side især rost meget.
Boblere: 6) Tinker, Tailor, Soldier, Spy (Hoyte Van Hoytema) 7) J. Edgar (Tom Stern) 8) Moneyball (Wally Pfister) 9) Extremely Loud and Incredibly Close (Chris Menges) 10) Harry Potter and the Deathly Hallows, Part II (Bruno Delbonnel) 11) The Descendants (Phedon Papamichael) 12) Drive (Newton Thomas Sigel) 13) Melancholia (Manuel Alberto Claro) 14) The Ides of March (Phedon Papamichael) 15) Jane Eyre (Adriano Goldman)
Jeg mener at Super 8 har en lille chance (nok som den eneste Filmz-bruger)
Min top 3 over film med Oscarpotentiale, som jeg glæder mig til at se:
1) Hugo 2) The Girl With the Dragon Tattoo 3) War Horse
Hugo er Scorsese tilbage med en meget personlig film, der eftersigende skulle være en homage til filmmediet! Men jeg glæder mig altid enormt til en Scorsese film. :) Ligesom jeg altid glæder mig til en ny Scorsese film, så er det samme tilfældet for Fincher. Manden er efterhånden en af mine yndlingsinstruktører og forhåbentligt bliver The Girl With the Dragon Tattoo også en succes. War Horse er Spielberg tilbage i et episk krigsdrama. Det bliver spændende. :)
#151 MMB 13 år siden
#152 MMB 13 år siden
Ja, det bliver bestemt spændende at se, om Tintin klarer kravene. Jeg har dog på fornemmelsen, at den får lov. :)
#153 Åkepool 13 år siden
Og jeg har set hele 3 af dem. Hold kæft det kører skidt for mig.
#154 MMB 13 år siden
Cinemaography-kategorien er en personlig favorit og vel nok den - efter min mening - mest spændende kategori af de såkaldte "tekniske kategorier". Jeg synes, årets felt ser noget stærkere ud end sidste års felt, hvilket nok i høj grad skyldes, at der er så mange profilerede instruktører, som har udgivet en film i år, og med profilerede instruktører følger som reelt også profilerede fotografer.
1) The Tree of Life (Emmanuel Lubezki)
Emmanuel Lubezki har tidligere været nomineret 4 gange i denne kategori senest for Children of Men. I år har han igen slået pjalterne sammen med Terrance Malick, som han senest arbejdede sammen med i forbindelse med "The New World", der også skaffede ham en nominering. En nominering bør bestemt også være sikker i år til Emmanuel Lubezki, da The Tree of Life - ligesom alle Malicks andre film i øvrigt - er blevet rost til skyerne for sin visuelle side. Det ville ikke overraske mig, hvis Emmanuel Lubezki står med statuetten til forår næste år.
2) The Artist (Guillame Schiffman)
Den totalt ukendte fotograf Guillame Schiffmans chancer afhænger nok meget af The Artists succes. For The Artist er uden tvivl en outsider, der på ingen måde minder om en ordinær Oscar-film. Men denne sort/hvide film, der har et helt nostalgisk retro look, bør kunne få en nominering - og hvem ved måske endda en Oscar i denne kategori.
3) War Horse (Janusz Kaminski)
Spielberg er tilbage, og det samme gælder selvfølgelig hans faste fotograf Janusz Kaminski, der tidligere har vundet 2 Oscars - begge for Spielberg film. Hvis man har set traileren til War Horse, vil man allerede vide, at filmen har potentialet til at blive afsindig flot, og det ville da også undre mig, hvis Janusz Kaminski ikke skulle kunne nappe en nominering her, men det afhænger selvfølgelig lidt af filmens succes.
4) The Girl with the Dragon Tattoo (Jeff Cronenweth)
Fight Club og The Social Network fotografen Jeff Cronenweth arbejder igen i år sammen med Fincher om hans genindspilning af det første kapitel i Millennium-trilogien. Jeff Cronenweth har kun én enkelt nominering i bagagen, men den fik han her i 2011 for The Social Network, og hvis han kan levere et produkt af samme kvalitet, hvilket traileren til dels vidner om, så bliver det svært at komme uden om ham ved næste års Oscar-ceremoni.
5) Hugo (Robert Richardson)
Det er måske et lidt våget valg at vælge Hugo til en top 5 placering for bedste fotografering, men Robert Richardson og Scorsese er en konstellation, som er svær at komme uden om. Robert Richardson har allerede 2 Oscars - den ene for Scorsese-filmen The Aviator, og Hugo har allerede fået fremragende anmeldelser - og her bliver filmens visuelle side især rost meget.
Boblere:
6) Tinker, Tailor, Soldier, Spy (Hoyte Van Hoytema)
7) J. Edgar (Tom Stern)
8) Moneyball (Wally Pfister)
9) Extremely Loud and Incredibly Close (Chris Menges)
10) Harry Potter and the Deathly Hallows, Part II (Bruno Delbonnel)
11) The Descendants (Phedon Papamichael)
12) Drive (Newton Thomas Sigel)
13) Melancholia (Manuel Alberto Claro)
14) The Ides of March (Phedon Papamichael)
15) Jane Eyre (Adriano Goldman)
#155 Ericmase 13 år siden
Jeg mener at Super 8 har en lille chance (nok som den eneste Filmz-bruger)
#156 Ericmase 13 år siden
Rettet :)
#157 MMB 13 år siden
Hovsa. Tak for det. :)
Med hensyn til Super 8 tror jeg ikke rigtig på det, selvom den nok vil komme ind i top 20. Men den skal nok få nogle nomineringer for sin lyd. :)
#158 MMB 13 år siden
http://www.deadline.com/2011/11/hammond-scorseses-...
Det vil helt sikkert hjælpe på dens Oscar chancer.
#159 MMB 13 år siden
#160 MMB 13 år siden
1) Hugo
2) The Girl With the Dragon Tattoo
3) War Horse
Hugo er Scorsese tilbage med en meget personlig film, der eftersigende skulle være en homage til filmmediet! Men jeg glæder mig altid enormt til en Scorsese film. :)
Ligesom jeg altid glæder mig til en ny Scorsese film, så er det samme tilfældet for Fincher. Manden er efterhånden en af mine yndlingsinstruktører og forhåbentligt bliver The Girl With the Dragon Tattoo også en succes.
War Horse er Spielberg tilbage i et episk krigsdrama. Det bliver spændende. :)