Gravatar

#161 Slettet Bruger [2435609199] 13 år siden

Der er mange film jeg glæder mig til at se, i og med der er mange interessante instruktører. Dem der bliver nævnt i #160 er allesammen jeg film jeg ser frem til. Nok især David Fincher da hans formkurve er opadgående og en instruktør hvor jeg i hvert fald synes at det aldrig er til at vide hvad han byder på. "The Social Network" fik masser af kritik (af den negative slags) inden den havde fået premiere. Det samme gælder "The Girl with the Dragon Tattoo."

Nå det var egentlig ikke meningen at jeg ville skrive så meget om Fincher. I stedet vil jeg nævne tre andre film som jeg ser meget frem til.

"The Descendants"
"Young Adult"
"Extremely Loud and Incredibly Close"

Alexander Payne og Jason Reitman laver begge disse tragikomiske film eller dramedy som det så populært er blevet døbt. Jeg synes de på hver deres måde giver lidt samfundkritisk at fundere over. Ofte det er lettere at se det absurde i ting, hvis man kan grine om det.

Derudover så er der jo George Clooney som altid er seværdig. Han har en karisma der skinner igennem, men i The Descendants skulle han for alvor åbne op og vise en sårbarhed vi aldrig har set fra ham før. Selv om jeg faktisk synes at vi så elementer af det i "Up in the Air." Og så bliver det interessant at se Charlize Theron spille en rigtig bitch. Det er nok også sådanne roller hun har en chance for at score stemmer hos akademiet. Ellers har hun sit flotte ydre imod sig. Ligesom andre også har/har haft det.

"Extremely Loud" er baseret på en af mine yndlingsromaner og muligvis den bedste fra forrige årti. En meget relevant bog, selv 10 år efter 9/11. Desuden så er den intstrueret af Stephen Daldry som jeg altid har højne forventning. Kun fordi han med sin forrige film har sat barrieren høj.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#162 MMB 13 år siden

Extremely Loud glæder jeg mig også meget til, og jeg var meget tæt på at købe bogen har for en måned siden, men endte så med en anden i stedet for. :)
Men spændende bud er det i hvert fald, og nu har The Descendants allerede premier her på fredag i USA, så det bliver spændende at se, om anmelderne tager lige så godt imod den som ved festivallerne.

Anyway, hvilken kategori skal være den næste?
Gravatar

#163 Kruse 13 år siden

Bedste kortfilm (live-action), bedste animerede kortfilm eller bedste kostume design! :P
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#164 MMB 13 år siden

Fuck you. :( De to første er umulige... :P
Gravatar

#165 Slettet Bruger [2435609199] 13 år siden

#162 Med alt den omtale den har fået skulle man næsten tro at den allerede havde fået premiere.

Den har i øvrigt allerede premiere på onsdag i LA og New York og bliver så udvidet fredag.

Travers skulle i øvrigt have givet den topkarakter. Jeg må lige se om jeg kan finde artiklen igen, ellers kommer den nok snart på hans egen side.
Gravatar

#166 frahm-2 13 år siden

Ja, men den tredje kortfilmskategori (korte dokumentar) er mere medgørlig, da shortlisten allerede er offentliggjort.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#167 MMB 13 år siden

frahm-2 (166) skrev:
Ja, men den tredje kortfilmskategori (korte dokumentar) er mere medgørlig, da shortlisten allerede er offentliggjort.

Men det er stadig ret håbløst at forudse om. :)
Gravatar

#168 Slettet Bruger [2435609199] 13 år siden

Fincher om hans syn på hele Oscarræset: http://insidemovies.ew.com/2011/11/14/dragon-tatto...
Gravatar

#169 MMB 13 år siden

here’s too much anal rape in this movie” to get nominated, he says, half-jokingly. “I think we’re very safe.”

Haha :D
Gravatar

#170 Slettet Bruger [2435609199] 13 år siden

Anmeldelserne til "The Descendants" er så småt begyndt at komme (har premiere i LA og NYC) og det er nogle ret gode bedømmelser, som cementerer at det i øjeblikket er den og så "The Artist" som bliver betegnet som favoritterne. Dog mangler film som "War Horse," "Extremely Loud," "Young Adult," og "Dragon Tattoo" at få premiere.

Peter Travers - Rolling Stone

A.O. Scott - NY Times

Betsy Sharket - LA Times

Skriv ny kommentar: