Gravatar

#311 frahm-2 12 år siden

Nu skal man jo ikke altid lægge alt for meget i kritiker nomineringer, men jeg synes dog at det er ret interessant at se Andy Serkis på listen.

I øvrigt er der jo også kommet Robert nomineringer i dag. Det har jo ikke så meget med Oscar at gøre, men er dog stadig meget interessant.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#312 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

#311 Nej bare se på sidste år med "The Social Network" :)

Er det ikke i morgen at SAG og Golden Globe (HFPA) kommer med deres nomineringer. Det vil, i hvert fald angående SAG, give en større indikation af hvilken retning vinden blæser.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#313 MMB 12 år siden

Jo, SAG-nomineringer annonceres i morgen. Globe er dog først på torsdag. :)

SAG ramte sidste år 17/20 nomineringer til Oscar-racet i skuespilkategorierne, så det giver sig selv, at det kommer til at have en KÆMPE betydning, hvem som bliver nomineret i morgen.

Golden Globe bliver selvfølgelig også spændende, og jeg glæder mig personligt meget til at se, hvem der bliver nomineret.
Gravatar

#314 SebReuber 12 år siden

Glæder mig personligt over Noltes birolle-nominering ved BFCA :) Han har ikke fået meget credit af de forskellige anmelder-ringe, så det var da en positiv overraskelse.. Så skal han bare lige snuppe en SAG-nominering imorgen også - så begynder det at ligne noget.
Gravatar

#315 frahm-2 12 år siden

det bliver især interessant at se om Glenn Close bliver nomineret til SAG. Det er som om at hun har tabt enormt meget buzz på det sidste.
Gravatar

#316 MMB 12 år siden

frahm-2 (315) skrev:
det bliver især interessant at se om Glenn Close bliver nomineret til SAG. Det er som om at hun har tabt enormt meget buzz på det sidste.

Det kunne godt ligne, at hun laver samme nummer som Duvall sidste år, der også fik en masse buzz for Get Low, men så i sidste ende lige akkurat missede cuttet til Oscar. Duvall endte dog med at få en SAG-nominering, så hvis Close ikke får en nominering, ser det meget sort ud. :)
Personligt tror jeg ikke på, hun får en nominering i morgen.
Gravatar

#317 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Glenn Close er dog meget anerkendt blandt sine kollegaer, hvilket godt kan få hende nomineret.

Hvor det i starten lød på en duel imellem hende og Streep, så har Close ganske rigtig mistet noget momentum. Jeg har hende dog stadigvæk blandt de 5 som bliver nomineret.

Meryl Streep
Michelle Williams
Viola Davis
Glenn Close
Rooney Mara

Den sidste plads kunne også ligeså godt være tildelt en anden. Det kommer også lidt an på hvor nemt de har ved at acceptere Maras figur. Charlize Theron er blevet rost meget for hendes rolle og er også anerkendt blandt kollegaerne, men hun spiller også en meget usympatisk figur. Jeg har hende dog tættere på en nominering end mange eksperter har. Jeg vil ikke blive overrasket hvis hun faktisk får en nominering.

Så er der også Tilda Swinton, Elizabeth Olsen og Jessica Chastain. Sidstnævnte har måske den ulempe at hun har for mange gode præstationer i år. Udvalget ved simpelthen ikke hvilken film de skal nominere hende for og derfor udligner de hinanden.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#318 frahm-2 12 år siden

Whispering Horse (317) skrev:
Sidstnævnte har måske den ulempe at hun har for mange gode præstationer i år. Udvalget ved simpelthen ikke hvilken film de skal nominere hende for og derfor udligner de hinanden.

Nu vil Chastain nok kun være at finde i birolle kategorien. Men det burde faktisk være en fordel. Efter reglerne kan en skuespiller kun være nomineret én gang i hver kategori, så alle stemmer på Chastain vil blive lagt sammen hvad end de er for The Help, Tree of Life, Take Shelter eller en af de andre mange film hun har været med i, i år. Får hun nok til en nominering vil hun blive nomineret for den film hun har fået flest stemmer for.

Ellers er jeg helt enig i din betragtning. Jeg tror dog mere på Olsen eller Theron end Mara i øjeblikket. Jeg synes ikke helt at Swinton har fået så meget buzz som jeg havde regnet med. Det virker som om det er en meget stærk præstation, men det er en lille film og det kan være en som mange endnu ikke har set.
Gravatar

#319 MMB 12 år siden

Personligt tror jeg på følgende 5 (i prioriteret rækkefølge) til Oscar:

1) Meryl Streep
2) Viola Davis
3) Michelle Williams
4) Elizabeth Olsen
5) Charlize Theron

____
6) Tilda Swinton
7) Glenn Close
8) Rooney Mara

4 og 5 kan dog godt byttes rundt. :)
Gravatar

#320 SebReuber 12 år siden

frahm-2 (318) skrev:
Efter reglerne kan en skuespiller kun være nomineret én gang i hver kategori, så alle stemmer på Chastain vil blive lagt sammen hvad end de er for The Help, Tree of Life, Take Shelter eller en af de andre mange film hun har været med i, i år. Får hun nok til en nominering vil hun blive nomineret for den film hun har fået flest stemmer for.

Det føler jeg mig ret sikker på ikke er rigtigt.
Stemmerne for hendes forskellige præstationer vil aldrig blive lagt sammen. Det er præstationen man hylder - ikke skuespilleren. Ellers ville det heller ikke give nogen mening at snakke om vote-splitting.
Som du ganske rigtigt skriver kan man dog kun nomineres for én præstation i samme kategori. Så i tilfælde af at hun får nok stemmer til at blive nomineret for mere end 1, er det kun den præstation med flest #1-stemmer som nomineres.

Skriv ny kommentar: