Gravatar

#331 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Der var så et par overraskelser eller to :)
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#332 SebReuber 12 år siden

Så skal jeg da love for at der blev rusket op i nomineringerne.. Albert Brooks blev helt forbigået.. og noget overraskende hentede Demián Bichir en nominering for Mandlige Hovedrolle.
Gravatar

#333 frahm-2 12 år siden

Jonah Hill havde jeg ikke lige set komme. Til gengæld ser det meget godt ud for Bridesmaids.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#334 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Det er i hvert fald stadigvæk helt åbent. Bedste mandlige birolle dukkede et par navne op som jeg ikke havde regnet. Eller det vil sige, det var "longshots." Armie Hammer dukker også lige pludselig op af det blå. Ham er der ellers ikke blevet snakket meget om.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#335 SebReuber 12 år siden

SAG-nomineringerne:

Best Supporting Actress
Bérénice Bejo, The Artist
Jessica Chastain, The Help
Melissa McCarthy, Bridesmaids
Janet McTeer, Albert Nobbs
Octavia Spencer, The Help

Best Supporting Actor
Kenneth Branagh, My Week with Marilyn
Armie Hammer, J. Edgar
Jonah Hill, Moneyball
Nick Nolte, Warrior
Christopher Plummer, Beginners

Best Actress
Glenn Close, Albert Nobbs
Viola Davis, The Help
Meryl Streep, Iron Lady
Tilda Swinton, We Need to Talk About Kevin
Michelle Williams, My Week with Marilyn

Best Actor
Demián Bichir, A Better Life
George Clooney, The Descendants
Leonardo DiCaprio, J. Edgar
Jean DuJardin, The Artist
Brad Pitt, Moneyball

Best Ensemble
The Artist
Bridesmaids
The Descendants
The Help
Midnight in Paris
Gravatar

#336 frahm-2 12 år siden

nu skal man jo ikke komme med forhastede konklusioner, men jeg prøver nu alligevel.

Mandlige hovedrolle:
Clooney, Leo og Dujardin ser sikre ud. Pitt ser meget sandsynlig ud, mens den tredje plads nu er helt åben. Jeg tror at der skal mere til før Bichir kommer ind, men lad os se hvad der sker de næste par uger.

Kvindelige hovedrolle:
Ikke de store overraskelser. Det ser dog ud som om at Close alligevel ligger meget lunt. Som vi også talte om så det ud som om at der blev kamp om den femte plads og umiddelbart ser det ud som om at Swinton ligger bedst.

Mandlige birolle:
Branagh og Plummer er sikre. De tre sidste pladser er åbne. Hammers buzz har været markant stigende på det sidste, så det ser meget godt ud for ham. Jonah Hill er for mig en stor overraskelse, men jeg tror stadig ikke på ham i Oscarsammenhæng.
Ben Kingsley var ikke med og dermed tror jeg at Hugos chancer i skuespilkategorierne er udspillet. Dermed tror jeg også godt at vi kan konkludere at den ikke vinder bedste film.

Kvindelige birolle:
Bejo, Chastain og Spencer virker som sikre kort nu. Som vi også talte om var McCarthy og McTeer lidt outsidere, men at de begge kommer med må siges at være en overraskelse. Især fordi det sker på bekostning af Redgrave og Woodley. Jeg har svært ved at vurdere McCarthys chancer da jeg ikke har set filmen, men hun kun godt være den ægte komiske præstation der en gang imellem sniger sig ind.
Gravatar

#337 MMB 12 år siden

Bichir og Hammer må nok være de største overraskelser. God analyse, Frahm. :) jeg sidder lige på mobilen, men skriver senere. :)
Gravatar

#338 frahm-2 12 år siden

jeg sætter stadig Hill som en større overraskelse end Hammer.
Gravatar

#339 SebReuber 12 år siden

Vil mene Pitt er sikker på en Oscar-nominering også.. Er en kamp mellem ham og Clooney i hovedrolle-kategorien lige nu.. Den sidste plads er åben. Håber på Oldman, men Fassbender, Shannon og nu altså Bichir, er alle med om buddet. Har dog svært ved at se sidstnævnte klare skærene.

Birolle-kategorierne er mere interessante.. Der er stadig kun en 2-3 stykker, der kan føle sig nogenlunde sikre. Tror Redgrave står lidt bedre i Oscar-sammenhæng end eksempelvis McCarthy og McTeer.. Omvendt har hun været bemærkelsesværdigt fraværende ved anmeldernes nomineringer og skuespillerne selv gav hende også den kolde skulder i dag. Så det bliver spændende at se hvordan tingene flasker sig.
Hammer og Hill kom ret overraskende begge 2 med hos herrerne, og må nu også regnes for seriøse bejlere til en Oscar-nominering. Efterhånden et crowded felt vi har med at gøre. Albert Brooks, der har vundet et hav af anmelder-priser indtil nu, glimrede med sit fravær i kategorien.
Dog glædeligt at Nolte blev belønnet imo :)
Gravatar

#340 MMB 12 år siden

SebReuber (339) skrev:
Håber på Oldman, men Fassbender, Shannon og nu altså Bichir, er alle med om buddet.

Det ser MEGET sort ud for Oldman pt.

Personligt synes jeg ikke, Hill er verdens største overraskelse, selvom det bestemt ikke var forventet, han ville blive nomineret i stedet for Brooks.

Skriv ny kommentar: